AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hvor mye bruker dere på selve bryllupsreisen? Si gjerne hvor dere skal og hvor lenge også
Anglofil Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg har satt av 100000 kr til vår bryllupsreise. Vi regner med å bruke ca halvparten, men dette blir vår reise for livet og vår sommerferie i 2012, så dette blir en tur hvor vi skal ha rom til å kose oss skikkelig. Vi skal først noen dager i Florida, deretter blir det syv netters cruise i Karibien med Oasis of the Seas. Selve cruiset inkludert måltider koster oss 20560 kr for to stykker, da har vi valgt en lugar med balkong og havutsikt. Etter dette skal vi en uke til New York. Det er lite sannsynlig at vi drar tilbake til USA med det første etter bryllupsreisen, og da kan vi like godt bruke litt tid der borte. Har beregnet rundt 10 000 kr på flybilletter t/r New York - Oslo (men bestiller man i god tid kan man få billetter for rundt 8-9000 kr), samt rundt 3500 kr på flybilletter t/r New York - Fort Lauderdale. Har beregnet 3000 kr for hotell i Fort Lauderdale for fire netter og 7000 kr for 6 netter i New York. Ergo regner jeg med at det ligger på 44-45 000 kr for flybilletter, hotell og cruise. I tillegg trenger vi selvsagt mat for 10 dager ++, samt lommepenger, og det blir nok ihvertfall 10-15 000 kr til. Mvh Yvonne Endret 28. april 2011 av Yvonne
Niennas Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Jeg har satt av 100000 kr til vår bryllupsreise. Vi regner med å bruke ca halvparten, men dette blir vår reise for livet og vår sommerferie i 2012, så dette blir en tur hvor vi skal ha rom til å kose oss skikkelig. Vi skal først noen dager i Florida, deretter blir det syv netters cruise i Karibien med Oasis of the Seas. Selve cruiset inkludert måltider koster oss 20560 kr for to stykker, da har vi valgt en lugar med balkong og havutsikt. Etter dette skal vi en uke til New York. Det er lite sannsynlig at vi drar tilbake til USA med det første etter bryllupsreisen, og da kan vi like godt bruke litt tid der borte. Har beregnet rundt 10 000 kr på flybilletter t/r New York - Oslo (men bestiller man i god tid kan man få billetter for rundt 8-9000 kr), samt rundt 3500 kr på flybilletter t/r New York - Fort Lauderdale. Har beregnet 3000 kr for hotell i Fort Lauderdale for fire netter og 7000 kr for 6 netter i New York. Ergo regner jeg med at det ligger på 44-45 000 kr for flybilletter, hotell og cruise. I tillegg trenger vi selvsagt mat for 10 dager ++, samt lommepenger, og det blir nok ihvertfall 10-15 000 kr til. Mvh Yvonne Jeg har akkurat vært på Liberty of the Seas, som seilte i middelhavet. Har sett litt på royalcaribbean.no, og jeg ser at disse to er under samme firma (eller hva man nå enn kan kalle det). Det ser også ut som at skipene ligner ganske mye, men Oasis of The Seas er nok hakket høyere i luksus. Jeg kan garantere deg at dere kommer til å elske det! Det er kjempefint der, folk er utrolig ålreite, maten er god, og det er helt vanvittig hvor godt opplegg de har lagt. De legger et opplegg fra seks om morgenen til midnatt, der du kan gjøre masse rart, alt fra å trene i grupper, kinoer, quizer, sportsturneringer, foredrag. Ja, alt du kan ønske deg! Se fram til det! Jeg synes dog det var vanskelig å forlate cruiset, da folk "on the outside world" ikke var så høffelige og serviceinnstilte som de på Liberty-båten --- Vi har nok en litt mer budsjett-bryllupsreise. Vi har bestilt Tur/Retur billetter Torp-Pisa, og betalt for et 5stjerners hotell, og sagt til alle at vi ønsker oss penger til bryllupsreise. Så vi har betalt ca 9000 kr til sammen for vår bryllupsreise.
FruN Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Vi skal og på bryllupsreise, men har ingen anelse hva det koster Vi kunne velge mellom økonomisk hjelp til bryllupet, eller dyrere bryllupsgave. Svigermor var enig i at bryllupsreise var en passende kombo, så da ble det slik Vi vet heller ikke hvor vi skal, bare at jeg måtte ha 3-4 dager fri fra jobb 1
hegejenta30 Skrevet 28. april 2011 #5 Skrevet 28. april 2011 Vi brukte 30000 på to ukers allinclusive opphold på Mauritius da vi giftet oss sommeren 2010. Brukte ikke så mye ekstra penger ut over dette da vi ikke ble med på så mange utflukter og heller ikke er så store tilhengere av lokalt håndverk/juggel/suvernirer. Vi brukte god til på å bestemme oss for hvor vi skulle reise og ikke minst på å lete etter det beste tilbudet! Men anbefaler Mauritius på det varmeste!
Varsio Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Vi skal og på bryllupsreise, men har ingen anelse hva det koster Vi kunne velge mellom økonomisk hjelp til bryllupet, eller dyrere bryllupsgave. Svigermor var enig i at bryllupsreise var en passende kombo, så da ble det slik Vi vet heller ikke hvor vi skal, bare at jeg måtte ha 3-4 dager fri fra jobb Samme som hos høstbryllup. Vi får bryllupsreisen i gave av foreldrene mine, og hvor vi skal reise får vi vite når vi skal reise 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #7 Skrevet 28. april 2011 Vi brukte 30000 på to ukers allinclusive opphold på Mauritius da vi giftet oss sommeren 2010. Brukte ikke så mye ekstra penger ut over dette da vi ikke ble med på så mange utflukter og heller ikke er så store tilhengere av lokalt håndverk/juggel/suvernirer. Vi brukte god til på å bestemme oss for hvor vi skulle reise og ikke minst på å lete etter det beste tilbudet! Men anbefaler Mauritius på det varmeste! Kostet det 30000 til sammen for begge to, eller per pers? All inclusive i to uker på mauritius koster vel en del?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #8 Skrevet 28. april 2011 Vi skal reise rundt jorden i 3 mnd Gleder meg skikkelig, bare noen få mnd før bryllup og tur. Regner med at det kommet på ca 200.000 kr for oss begge.
CathFoto Skrevet 28. april 2011 #9 Skrevet 28. april 2011 Jeg har satt av 100000 kr til vår bryllupsreise. Vi regner med å bruke ca halvparten, men dette blir vår reise for livet og vår sommerferie i 2012, så dette blir en tur hvor vi skal ha rom til å kose oss skikkelig. Vi skal først noen dager i Florida, deretter blir det syv netters cruise i Karibien med Oasis of the Seas. Selve cruiset inkludert måltider koster oss 20560 kr for to stykker, da har vi valgt en lugar med balkong og havutsikt. Etter dette skal vi en uke til New York. Det er lite sannsynlig at vi drar tilbake til USA med det første etter bryllupsreisen, og da kan vi like godt bruke litt tid der borte. Har beregnet rundt 10 000 kr på flybilletter t/r New York - Oslo (men bestiller man i god tid kan man få billetter for rundt 8-9000 kr), samt rundt 3500 kr på flybilletter t/r New York - Fort Lauderdale. Har beregnet 3000 kr for hotell i Fort Lauderdale for fire netter og 7000 kr for 6 netter i New York. Ergo regner jeg med at det ligger på 44-45 000 kr for flybilletter, hotell og cruise. I tillegg trenger vi selvsagt mat for 10 dager ++, samt lommepenger, og det blir nok ihvertfall 10-15 000 kr til. Mvh Yvonne Flybilletter Oslo-NY burde du klare å få for under 5000,- pr. pers om du bestiller i god tid. Men prisen din var kanskje for begge?
Anglofil Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Flybilletter Oslo-NY burde du klare å få for under 5000,- pr. pers om du bestiller i god tid. Men prisen din var kanskje for begge? Min pris var for begge ja. Mvh Yvonne 1
Brud 02.07.2011 Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Kostet det 30000 til sammen for begge to, eller per pers? All inclusive i to uker på mauritius koster vel en del? Vi bestilte bryllupsreisen vår til Maldivene i januar (reiser i juli), og fikk to uker all inclusive for to personer til kr 35.000,- (Med fly, og transfer siste biten). Ser at prisene går veldig opp og ned -- to uker etterpå kostet akkurat samme ferie 58.000,-. Når jeg søker nå, koster det 52.000,-... Så er man ute i god tid, og er litt heldige, trenger det ikke koste så mye ;-). Og dette er jo all inclusive, så regner ikke med at vi vil bruke så veldig mye mer der nede.. Gleder meg - Nå er det snart bare to mnd igjen!!
Brud i mai Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Vi skal på bryllupsreise noen måneder etter bryllupet. Pga årstiden nå er det ikke mulig for oss å ta ferie nå. Men skal en uke til Maldivene eller Zanzibar kombinert med 1 uke Kenya. Budsjettet er på 50 000 pluss lommepenger..
Lutto Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Vi brukte 30000 på to ukers allinclusive opphold på Mauritius da vi giftet oss sommeren 2010. Brukte ikke så mye ekstra penger ut over dette da vi ikke ble med på så mange utflukter og heller ikke er så store tilhengere av lokalt håndverk/juggel/suvernirer. Vi brukte god til på å bestemme oss for hvor vi skulle reise og ikke minst på å lete etter det beste tilbudet! Men anbefaler Mauritius på det varmeste! Høres fantastisk ut. Hvem bestilte dere fra?
Gjest Consensio Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 Vi brukte ca 10.000kr. Reiste ikke så langt da, så pengene gikk til bensin, mat og shopping (dro til sommerstedet til hans familie)
Charleene Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Så langt har jeg ikke tenkt enda, men tipper vi kommer til å hive oss på en restplass til ett varmt og deilig sted. Viktigste er jo at vi er sammen
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #16 Skrevet 30. april 2011 Vi bestilte bryllupsreisen vår til Maldivene i januar (reiser i juli), og fikk to uker all inclusive for to personer til kr 35.000,- (Med fly, og transfer siste biten). Ser at prisene går veldig opp og ned -- to uker etterpå kostet akkurat samme ferie 58.000,-. Når jeg søker nå, koster det 52.000,-... Så er man ute i god tid, og er litt heldige, trenger det ikke koste så mye ;-). Og dette er jo all inclusive, så regner ikke med at vi vil bruke så veldig mye mer der nede.. Gleder meg - Nå er det snart bare to mnd igjen!! Å så deilig å få den turen så billig! Hvor bestilte dere fra, og hvilket hotell er dette på? Driver selv og kikker på turer til maldivene, men synes det er så mye dyrt... Så blir veldig glad for tips
Gjest loren Skrevet 30. april 2011 #17 Skrevet 30. april 2011 Vi betaler tilsammen 20.000 for en uke på Manhattan. Da bor vi på 4* hotell ved Broadway. Kunne sikkert fått billigere om vi hadde lett mer, men vi er fornøyd med prisen i fht hva vi får for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå