Gå til innhold

Helsestasjonen? :'(

Fremhevede innlegg

Skrevet

VÆR SÅ SNILL Å LES GJENNOM, jeg vet det er utrolig mye tekst men jeg er desperat!

Jeg er 15 år gammel og har et lite problem der nede som har brydd meg (utrolig mye) i ganske lang tid nå. Sånn rundt 6. klasse fikk jeg en liten "klump" nede ved kanten av den ene kjønnsleppen. Den var blå, rød og hard, ettersom den var fyldt med blod. Det gjorde litt vondt, men det gikk over etterhvert. Klumpen fortsatte å være der og har plagt meg i mange år. Da jeg fikk den fikk jeg panikk og visste ikke hva jeg skulle gjøre, men valgte å "ignorere" den etter den sluttet å gjøre vondt og at jeg ikke tørte å si det til noen ettersom det var.. ja mine private deler. Siden da har den ikke vokst, men blitt "lengre", noe jeg tenkte gav litt mening ettersom den har vokst i takt med alt det andre der nede og at den "strekkes" ut når jeg går... nesten som når folk strekker sånne store hull i ørene hvis det gir litt mening. Den har irritert meg når jeg går, sykler og når jeg går i visse typer undertøy men jeg greier liksom å leve med det. Vevet på kulen er som resten av kjøtt/huden der nede.

MEN i det siste har jeg gårr i shortser og undertøy som jeg har kjent har irritert det, og til min overaskelse i går så jeg at den hadde hovnet skikkelig opp! Bare kulen alstå, det er en "hudstring" på noen millimeter som den henger fast i. Til dobbelt av det normale hadde den hovnet, litt mindre en en ert. Jeg tok på det og fant ut at den var fylt med veske, helt klar veske som var nesten som vann. jeg greide å klemme det ut, men det fylte seg opp igjen etter 1 time, så jeg har klemt ut vannet flere ganger. Siden den doblet størrelse ble den nesten som en ballong som går tom fra luft. Må bemerke at dette ikke gjorde vondt i det hele tatt, men det er ikke betryggende, fordi jeg har mistet følelsen i den lille klumpen. NÅ ser det ut som huden dør, siden den er blitt mørk og det er ikke følese i det. Koldbrann er det første jeg tenker. Det er bare noen få millimeter med det, vevet under og det som fester den til kjønnsleppene ser rosa og "sunt" ut.

Jeg har alltid tenkt at jeg skulle spør doktoren hva det var og om h*n kunne fjerne det når jeg ble litt eldre, når det var tid for å få underlivsundersøkelse, men nå er jeg så skremt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. I ren despresjon i dag holdt jeg på å KLIPPE den av, begynte liksom å koke en saks i ti minutter, renset alt med antibac, vasket hendene med antibakteriell såpe og begynte nesten å klippe. Jeg feiget ut fordi jeg bare ikke greide det, selv om det bare er sånn 2-3 millimeter med vev. (Den nedre delen er det følelse i foresten)

Å snakke med mamma ER DET ALLER SISTE JEG GJØR. Vil heller ikke gå til doktoren siden han er MANN, og jeg er ikke komfortabel I DET HELE TATT med å vise underlivet til noen!!! Også siden den er 4 måneder til jeg blir 16 kan jeg ikke bestille time hos han uten at mamma får vite om det. Hvis jeg sier til henne "bestill time til meg hos doktoren, må dit RASKT!" så tror jo hun selvfølgelig at jeg har en kjønnssykdom eller er gravid eller noe. Tar alltid noen uker når jeg bestiller doktortime i tillegg...

Det jeg tenkte på da var HELSESTASJONEN FOR UNGDOM, men jeg vet ikke hva slags doktorer de har der? Er det bare graviditet og kjønnsykdommer, siden det er det i hvertfall ikke saken, er doktorene som vanlige allmenndoktorer? I så fall, kan de kutte den av og teste vevet for kreft/sykdom på helsestasjonen? Pinlig å gå på helsestasjonen og se folk du kjenner, eller som kjenner venner av deg og tror du har en pinlig sykdom og er gravid. I tillegg er helsestasjonen rett med en videregående skole, seriøst vegg til vegg, hvor jeg vet om mange som går. Men er villig til å gå der da...

Hver så snill å svar, sitter liksom på internett og søker på vulvaierkreft, melanomkreft osv. Har lyst til å gråte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :D

Helstestasjonen for ungdom er veldig allright! Hadde tatt meg en tur dit..:) Der har de leger som kan se på det, og de er veldig vant til tenåringer så de beroliger deg veldig altså! :) Vet ikke hvor du bor eller hvordan tilbud det er landet over, men synes du skulle ta deg en tur dit... kanskje ta med en venninne hvis du er veldig nervøs?

Pust med magen, dette går helt fint!

Klem fra meg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei.

Det jeg hadde gjort var å dra på helsestasjonen og fortalt alt sammen!

Jeg har vært der mange ganger, de har til og med tatt gynekolog undersøkelser på meg (da var jeg 18 da). Absolutt gå dit!. Hvis de ikke kan hjelpe deg vet de ihvertfall hvem som kan gjøre det.

Skjønner at dette ikke er lett for deg, håper det ordner seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...