Gå til innhold

Samboer som saboterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig opptatt av å holde meg i form, og spise sunt. Min samboer derimot... han kunne vel ikke brydd seg mindre. Jeg trener fast nesten 5 ganger i uken, og passer på at jeg får i meg alle vitaminer jeg trenger, samt spiser masse frukt & grønt.

MEN på den andre siden er jeg også en stor søtmums!! Jeg elsker jo godteri! Så derfor er det litt vanskelig for meg å bestandig klare å opprettholde en sunn hverdag, når jeg har en samboer som til stadighet handler inn godteri, sjokolade, potetgull, is osv osv.

Så sent som i går stod han foran meg å spiste en snickers is mens jeg satt å svettet på ergometersykkelen!! Han stod foran meg for å friste meg. Han gjorde det på en litt spøkefull måte, og sa mmmmmmmmmmmm liksom.... men jeg føler at han til stadighet gjør disse tingene. ofte når jeg sier at jeg trener, kommer han hjem med masse godteri "til meg".

Jeg spøker ofte med at: Vil du ha meg feit eller? Og da bare ler han og sier at jeg bare har godt av å legge på meg litt.

Jeg er 26år, 175cm og veier 63,5kg. Tynn, men ikke sånn kjeeempetynn. Jeg har en stram kropp, men ser ikke akkurat anorektisk ut. Jeg har litt magemuskler, men det har jeg hatt siden tenårene pga veldig mye dansing.

Problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med denne saken.... Ofte frister han meg nok til at jeg hiver i meg masse potetgull og dritt, mens andre ganger klarer jeg å beherske meg. Det hadde jo vært såååå mye enklere å holdt seg sunn hvis samboeren var opptatt av det også.

Har dere noen tips/synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fikira

Han har lov til å spise godter, du har lov å la vær.

At han erter deg er nok ikke for å sabotere, mer fordi det er moro =D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fikira. Og så kan det jo hende at han vil minne deg på at det går an å slappe av litt av og til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fikira. Og så kan det jo hende at han vil minne deg på at det går an å slappe av litt av og til også.

Slapper ofte av jeg;) Er ikke få ganger jeg faller for fristelsene hans, for å si det slik. hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fireflies

Kan du ikke be han om å slutte med det da? Skjønner hva Fikira mener når hun sier at han har lov til å spise godteri og at du har lov til å la vær, men det er jo ganske unødvendig av han å stå og friste deg med vilje da :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapper ofte av jeg;) Er ikke få ganger jeg faller for fristelsene hans, for å si det slik. hehe

Så hva er problemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke be han om å slutte med det da? Skjønner hva Fikira mener når hun sier at han har lov til å spise godteri og at du har lov til å la vær, men det er jo ganske unødvendig av han å stå og friste deg med vilje da :nei:

Jeg er helt enig i det utsagnet jeg også, at han har lov til å spise det og jeg har selvsagt lov til å la vær... Men, det er som du også sier, ganske unødvendig når han står og frister meg, og ikke minst all den dritten han kjøper og tar med hjem!

han vet at jeg alltid har vært glad i søtsaker, og han vet at jeg helst ikke vil ha så mye av det i hus, fordi da ender jeg opp med å gå å småspise på det til stadighet.

Men allikevel kjøper han inn store mengder... For han er det ikke bare lørdag som er kosedagen, for å si det slik!

Jeg er opptatt av å holde meg sunn og spiste sunt, og det hadde vært lettere hvis det ikke fantes så mye dritt i huset. Jeg har for det meste en bra viljestyrke, og klarer å holde meg borte fra det. Men det hender også at jeg går å småspiser litt visse dager, og det hadde jeg jo ikke gjort hvis det ikke var slik mat i hus;)

Flere som har det slik kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva er problemet da?

Problemet er jo det at jeg vil jo ikke ha i meg så mye dritt... hehe.

Og det hadde jo ikke skjedd om han ikke hadde tatt det med seg hjem, fristet meg med det og satt det rett foran nesen på meg. Hadde han vært litt opptatt av å holde seg sunn, så hadde ikke det problemet vært der, for jeg handler ikke inn noe godteri utenom mørk sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fikira

Problemet er jo det at jeg vil jo ikke ha i meg så mye dritt... hehe.

Og det hadde jo ikke skjedd om han ikke hadde tatt det med seg hjem, fristet meg med det og satt det rett foran nesen på meg. Hadde han vært litt opptatt av å holde seg sunn, så hadde ikke det problemet vært der, for jeg handler ikke inn noe godteri utenom mørk sjokolade.

Hvorfor skal det være HANS problem at du ikke vil spise godteri? Bare å la vær det.

La han nå få lov til å ha det han vil spise i huset, sunt eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være HANS problem at du ikke vil spise godteri? Bare å la vær det.

La han nå få lov til å ha det han vil spise i huset, sunt eller ei.

Ja du er inne på noe der..

jeg får heller bare la han bli feit og dvask, mens jeg selv blir fit for fight! Så får jeg heller jobbe litt ekstra med viljestyrken min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be han respektere at du ønsker en sunnere livsstil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt over dere som sier at det ikke skal være hans problem at hun vil være sunn, NEI, greit nok det, men hvorfor skal det være hennes problem at han ikke skal være det?

Selvsagt må han få lov å spise godteri og potetgull, men han trenger ikke dingle det foran nesa hennes. Han kan sette seg i sofaen med godtet sitt og holde munn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Jeg syns han kan spise det han har lyst, men samtidig vet jeg at å legge om til en sunnere livsstil når parteren ikke støtter deg er veldig tøft. Selvfølgelig har han rett på å spise Snickers, men å spise Snickersen foran kjæresten mens hun svetter på ergometersykkelen er litt respektløst (Får inntrykk av at det ikke akkurat har skjedd kun 1 gang, men at det er hele tiden han er sånn, og da er det ikke spøk lenger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns han kan spise det han har lyst, men samtidig vet jeg at å legge om til en sunnere livsstil når parteren ikke støtter deg er veldig tøft. Selvfølgelig har han rett på å spise Snickers, men å spise Snickersen foran kjæresten mens hun svetter på ergometersykkelen er litt respektløst (Får inntrykk av at det ikke akkurat har skjedd kun 1 gang, men at det er hele tiden han er sånn, og da er det ikke spøk lenger)

TS her. Du har helt rett i det, han er sånn til stadighet. Og da er det ikke alltid så enkelt å holde seg til den sunne linjen! Han mener ikke noe slemt med det selvsagt, han sier jo tilgomed at jeg trenger å legge på meg litt... Men jeg mener ikke det da, og ønsker å prøve å holde en sunn livsstil så langt det er mulig. Selvsagt skal man kose seg og unne seg litt godt, men ikke HVER dag mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fått blod på tann å absolutt ikke spist noe usundt, bare på trass!! Men sånn er jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...