AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Er det vanlig å bytte kjole mellom vielsen og festen? Og er det da "lov" å ha litt mer partykjole (ikke noe minimini-spray-på-kjole altså) til festen enn i kirken?
Frøken Mitzi Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Som brud eller gjest? Har opplevd fleire gongar at gjestar har bunad i kyrkja, og skiftar til kjole til festen, men har ikkje opplevd at brud skiftar - men lov er det vel... Det er din dag!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Beklager, glemte å skrive at jeg mente som gjest
FruN Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg hadde forstått om noen ville skiftet, ihvertfall mellom middag (evt etter vielse), om det var varmt eller voldsomme klær av noe slag.
fruBeist Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Forrige gang jeg var gjest i bryllup hadde jeg fotsid kjole til vielse og middag, og bytta til en kjole som stoppa under kneet til resten av festen.
Anglofil Skrevet 28. april 2011 #6 Skrevet 28. april 2011 Ja, jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være lov. Mvh Yvonne
Gjest epletre. Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Der jeg kommer fra er det vanlig at kvinnelige gjester stille i bunad under vielsen og middag, og så bytter man til kjole etterpå. Det er ikke et "must", men bunadtradisjonen er veldig sterk der jeg kommer fra, og de fleste har egen bunad. Regner med at det må være greit å bytte kjoler også da! Men jeg tror ikke jeg ville gjort det om det ikke var en del andre som skulle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå