Gå til innhold

Er det vanlig å bytte kjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å bytte kjole mellom vielsen og festen? Og er det da "lov" å ha litt mer partykjole (ikke noe minimini-spray-på-kjole altså) til festen enn i kirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som brud eller gjest? Har opplevd fleire gongar at gjestar har bunad i kyrkja, og skiftar til kjole til festen, men har ikkje opplevd at brud skiftar - men lov er det vel... Det er din dag!

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, glemte å skrive at jeg mente som gjest :)

Skrevet

Jeg hadde forstått om noen ville skiftet, ihvertfall mellom middag (evt etter vielse), om det var varmt eller voldsomme klær av noe slag.

Skrevet

Forrige gang jeg var gjest i bryllup hadde jeg fotsid kjole til vielse og middag, og bytta til en kjole som stoppa under kneet til resten av festen.

Skrevet

Ja, jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skulle være lov. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest epletre.
Skrevet

Der jeg kommer fra er det vanlig at kvinnelige gjester stille i bunad under vielsen og middag, og så bytter man til kjole etterpå. Det er ikke et "must", men bunadtradisjonen er veldig sterk der jeg kommer fra, og de fleste har egen bunad. Regner med at det må være greit å bytte kjoler også da! Men jeg tror ikke jeg ville gjort det om det ikke var en del andre som skulle det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...