Gå til innhold

Flat/Fettfri mage


Vains

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Millivanilli....kan hende jeg tolker deg helt feil, men jeg merker meg at du har holdninger i flere innlegg som etter min oppfatning bidrar til å gi andre negativt kroppssyn. Du burde tenke over om det er dette du vil oppnå. Slanking er ALDRI et godt råd. Så til TS: utover å følge normale anbefalinger, som er ca 3-4 timers diverse trening i uka, samt spise et sunt og variert kosthold(ikke gå i kaloriunderskudd) så er det ingenting du skal gjøre. Det selvbildet du skaper i tenårene sitter med deg lenge, og du vil vel ha det godt med deg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Åja, man SKAL ha det? Magen min er naturlig helt flat, men jeg har både hofter, rumpe og lår likevel. Er ikke noe som heter "skal ha". Mange jenter jeg kjenner har ikke antydning til en såkalt fettklump nederst på magen, og dette er ikke nødvendigvis syltynne jenter fra før av. Former har de òg.

Greit.

For mange kvinner er det naturlig å ha en liten klump nederst på magen. En del har også naturlig flat mage.

Ikke vær så sinna da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Millivanilli....kan hende jeg tolker deg helt feil, men jeg merker meg at du har holdninger i flere innlegg som etter min oppfatning bidrar til å gi andre negativt kroppssyn. Du burde tenke over om det er dette du vil oppnå. Slanking er ALDRI et godt råd. Så til TS: utover å følge normale anbefalinger, som er ca 3-4 timers diverse trening i uka, samt spise et sunt og variert kosthold(ikke gå i kaloriunderskudd) så er det ingenting du skal gjøre. Det selvbildet du skaper i tenårene sitter med deg lenge, og du vil vel ha det godt med deg selv?

Gi andre et negativt kroppssyn? Nå må du rulle inn. Skal folk ikke få mene og si hva de vil om kropp uten av man skal få lesset på seg ansvaret for andres selvbilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i henhold til reglementet her på KG, og generelt i samfunnet skal man vise hensyn. Det kalles refleksjon. Og nettvett. Man kan mene akkurat hva man vil, men man har også et ansvar for hvilke holdninger man forfekter, både på nett og ellers i livet. Det er jo opp til enhver om man ønsker å følge slike normer, og det er min(og din) rett å si ifra når vi mener noe går utover dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i henhold til reglementet her på KG, og generelt i samfunnet skal man vise hensyn. Det kalles refleksjon. Og nettvett. Man kan mene akkurat hva man vil, men man har også et ansvar for hvilke holdninger man forfekter, både på nett og ellers i livet. Det er jo opp til enhver om man ønsker å følge slike normer, og det er min(og din) rett å si ifra når vi mener noe går utover dette.

Det er forskjellige standard for hva du synes er sunt og hva jeg synes er sunt, men det betyr ikke at en av oss ikke skal ha lov å uttrykke våre meninger. Jeg respekterer din mening selv om jeg har uenig i så å si alt du har skrevet på forumet for kosthold og trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det mage og hofter.

Hvordan fikk du det til, har du sånn gropstripe på magen?

Fikk til hva?? gropstripe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millivanilli....kan hende jeg tolker deg helt feil, men jeg merker meg at du har holdninger i flere innlegg som etter min oppfatning bidrar til å gi andre negativt kroppssyn. Du burde tenke over om det er dette du vil oppnå. Slanking er ALDRI et godt råd. Så til TS: utover å følge normale anbefalinger, som er ca 3-4 timers diverse trening i uka, samt spise et sunt og variert kosthold(ikke gå i kaloriunderskudd) så er det ingenting du skal gjøre. Det selvbildet du skaper i tenårene sitter med deg lenge, og du vil vel ha det godt med deg selv?

Slanking er aldri et godt råd, sier du? Er du dum, unnskyld at jeg spør? Du mener at det ikke er lurt å slanke seg når man begynner å få valker her og der? At "kosemage" er greit? Merker også at du nærmest oppfordrer folk til å drite(!!) i de ekstra kiloene sine? Da er det nettopp DU som bidrar til et usunt perspektiv på kropp her inne. Det er slike som deg som bidrar til overvekt og fedme her i verden, og slike burde ha vasket og skuret munnen sin kraftig med Zalo eller annen ekkel såpe.... Vel, slanking, er det ordet det er noe i veien med, da? "Trene 3-4 ganger i uken og spise sunt og variert" - er det bedre å si da? Er ikke kun HVA man spiser som har noe å si, men mengden. En kan spise mye sunt på en dag, og komme opp i langt over sitt ideelle kaloriinntak. Nei, jeg synes du virker mindre intelligent på det området her. Og nei, jeg kan ikke påta meg ansvaret for noen som helst sitt kroppssyn, ei heller bidrar jeg til spiseforstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 15-åring burde ikke tenke på slanking med mindre det er snakk om direkte overvekt. Man endrer seg så voldsomt mye fra 15 til 20-års alderen at det beste man kan gjøre for seg selv er å sørge for å ha et rimelig normalt kosthold - samt prøve å bevege på kroppen med jevne mellomrom.

Noen av oss blir bare ikke kvitt denne lille jentemagen nærmest uansett hva vi gjør - så det blir håpløst å skulle bruke all sin tid på å tenke på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om noen er uenig eller synes jeg er uintelligent på feltet er helt ok for meg. Jeg velger å følge råd fra institusjoner som helsedirektoratet, olympiatoppen og anerkjente ernæringsfysiologer. Driver man toppidrett og kroppsbygging vil man selvsagt måtte gjøre endel justeringer, men utover dette er det ingenting som tilsier at man skal følge strenge regimer. Jeg tror på livsstilsendring og positivt selvbilde, en livsstil som kan holde for resten av livet og gi vedvarende god helse. Slanking og nedsettende/kritiske bemerkninger tilfører aldri noe positivt. Er TS overvektig i henhold til BMI og/eller fettprosent bør hun få råd fra fastlegen sin, ikke slankeråd fra forum. For alt vi vet er TS innenfor normalvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, om noen er uenig eller synes jeg er uintelligent på feltet er helt ok for meg. Jeg velger å følge råd fra institusjoner som helsedirektoratet, olympiatoppen og anerkjente ernæringsfysiologer. Driver man toppidrett og kroppsbygging vil man selvsagt måtte gjøre endel justeringer, men utover dette er det ingenting som tilsier at man skal følge strenge regimer. Jeg tror på livsstilsendring og positivt selvbilde, en livsstil som kan holde for resten av livet og gi vedvarende god helse. Slanking og nedsettende/kritiske bemerkninger tilfører aldri noe positivt. Er TS overvektig i henhold til BMI og/eller fettprosent bør hun få råd fra fastlegen sin, ikke slankeråd fra forum. For alt vi vet er TS innenfor normalvekt.

Hadde jeg hatt BMI på 24,9(som er grensen til overvekt, men fremdeles "normalvekt"), hadde jeg vært feit! :) Så det BMI-tullet ditt kan du dra et annet sted med. Trodde alle visste at BMI er misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt BMI på 24,9(som er grensen til overvekt, men fremdeles "normalvekt"), hadde jeg vært feit! :) Så det BMI-tullet ditt kan du dra et annet sted med. Trodde alle visste at BMI er misvisende.

Og da jeg hadde en BMI på 19, som også er innenfor normalvektområdet, så jeg ut som en overvektig "Belsen-fange".

(Innhule kinn, store innsunkne øyne, knoklete armer og ben, utstikkende hoftekammer, men med mage)

Så ja, BMI kan være misvisende, men er likevel et godt verktøy som sammen med fettprosent og liv/hofte-ratio kan gi en pekepinn (ikke fasit) på under- eller overvekt.

Og jeg er for øvrig enig med Norah: en 15-åring skal aldri rådes til å slanke seg!

Har ungdommen et vektproblem (noe jeg ser at jenta i denne tråden ikke har) skal det løses på en forsvarlig måte i samarbeid med foreldre og kvalifisert helsepersonell.

Vi kan råde henne til å leve sunt, det vil si spise nok, riktig og å være i aktivitet, men ut over dette bør foreldre, helsesøster, og/eller fastlege være hennes rådgivere mht denne typen problematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...