Gå til innhold

Funker pinsett likt som voks for intimbarbering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må barbere meg nedentil hver dag for å holde den glatt. Dette kjenner jeg er ikke godt for huden. Er jente. Med voks har jeg hørt at man kan være glatt i 2 uker. Men voks nedentil blir ikke aktuelt, har prøvd det på leggene, og aldri igjen, er så vondt. Så begynte jeg å lure på om pinsett har samme effekten som voks. For da blir jo hårene nappet ut fra hårsekken slik som med voks. Sitter heller i en evighet å napper kjønnshår, enn å vokse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd det på de øverste hårene noen ganger, og det fungerer vel i prinsippet på samme måte som voksing. Men det gjør vondt å ta et og et hår, og som regel har jeg endt opp med røde prikker fordi det begynner å blo noen steder..

Skjønner problemstillingen din, når man barberer vokser det jo ut igjen med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hårene så fungerer det på samme måte. For huden så er det bedre.

For med voks så blir også hudceller dratt av og derfor blir man sår. Ved napping så blir ikke huden berørt på samme måte. Men man kan bli øm fordet.

Jeg synes epilator og voks er like vondt, så vondt vil jeg ikke meg selv. Heller litt hår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epilator er bare vondt helt i begynnelsen, så blir området på en måte numment og du vender deg til det. Jeg kjenner ikke lenger at jeg bruker epilator etter de første par sekundene, og jeg har epilert (legger, bikinilinje og under armene) i flere år. Det anbefales virkelig, mye mer langvarig enn barbering, og mye mer tidsbesparende enn napping med pinsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å vokse seg et par ganger, da blir hårene så skjøre og tynne. Bruk en krem som er spesielt utviklet for å unngå inngrodde hår, når de begynner å komme ut igjen tar jeg det verste med pinsett og det jeg selv klarer å ta med wax-strips, da trenger jeg ikke å gå til hudpleieren så ofte! Og jeg er myk som en barnerumpe stort sett hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokser meg og bruker pinsett. Voksen tar jo ikke alltid alt, i tillegg opprettholder jeg litt med å nappe når det begynner å gro igjen.

Når man har vokset seg noen ganger så gror det veldig sparsommelig ut, kanskje bare 20% av hårene som begynner å dukke opp etter 2 uker, så det er ikke noe evighetsarbeid å opprettholde. Men å starte med full vekst og nappe alt er nok litt mer evighetsarbeid!

Selvsagt ikke uoverkommelig da, sett deg i stua under god belysning, med kluter, en GOD pinsett (helt essensielt!), vibratorrens, kanskje noe pyrisept, kanyler og bomullsdotter i tilfelle inngrodde hår og det viktigste - et glass vin og en enkel film du kan følge sånn halvveis med på - så kommer du nok i mål uten at det er en altfor kjip prosess.

Når man har full hårvekst så er det jo tusen ganger enklere å ta mesteparten med 3-4 strips med voks og nappe resten etterpå da, smerten er jo høyere men den varer tross alt bare 1 sekund per strip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...