Dorun Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hva slaks frukt eller grønnsaker spiser dere for en sunn kropp?
MilliVanilli Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Hva slaks frukt eller grønnsaker spiser dere for en sunn kropp? Blåbær og brokkoli!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Masse spinat, sopp, gulrøtter, tomater, epler, druer, mango...
Dorun Skrevet 27. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2011 Blåbær og brokkoli! Jeg har ikke blåbær i butikken her jeg bor...
Fanta Exotic Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Jeg har ikke blåbær i butikken her jeg bor... Plukk dem om høsten, og legg dem i frysen 2
sequin Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Tåler ikke mange frukter, men Grapefrukt spiser jeg masse av :D Mye antioksidanter. Ellers spiser jeg mye brokkoli og gulrøtter hver dag.
MilliVanilli Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Jeg har ikke blåbær i butikken her jeg bor... Dyrt er det også...! Nevnte kun to av de jeg pleier å spise til vanlig, da disse er de sunneste. Synes ikke brokkoli er så fantastisk godt, men har lest flere artikler hvor brokkoli utnevnes til å være noe av det sunneste du kan ha i deg. Reduserer sjansen for ulike krefttyper bl.a. Bær generelt er det mye antioksidanter i, og det er veldig bra for kroppen. Utover dette er jeg veldig glad i ananas og mango!
MilliVanilli Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Masse spinat, sopp, gulrøtter, tomater, epler, druer, mango... Tomater er også veldig sunt. 1
SummerJoy Skrevet 27. april 2011 #9 Skrevet 27. april 2011 (endret) Grønnsaker til middag har jeg stort sett hver eneste dag, enten det er rå ruccola, tomat, mais og rødløk blandet sammen, eller blomkål, brokkoli, gulerot, squash og diverse enten, kokt eller woket.. Spiser også smoothie hver dag, som inneholder blåbær eller bringebær, (kjøper sånne gigapakker med frosne bær på obs og har i frysen) + banan (i tillegg til melk, appelsinjus og litt kanel) Ellers spiser jeg kiwi, vannmelon, pærer og druer innimellom. Når det er sesong for det elsker jeg å fråtse i plommer og nektarin, eller klementiner. Endret 27. april 2011 av SummerJoy
MilliVanilli Skrevet 27. april 2011 #10 Skrevet 27. april 2011 Ellers spiser jeg kiwi, vannmelon, pærer og druer innimellom. Når det er sesong for det elsker jeg å fråtse i plommer og nektarin, eller klementiner. Nektariner og klementiner
Dorun Skrevet 27. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2011 Nektariner og klementiner Elsker de!!!
Mononoke Skrevet 27. april 2011 #12 Skrevet 27. april 2011 Det jeg alltid har hjemme er: Frukt: Eple, banan. Også sesongfrukt, akkurat nå er det appelsin, på sommeren er det bær og melon, på høsten er det norske epler og pærer. Grønnsaker: (ja jeg vet at enkelte her strengt tatt er frukt, men i min verden går de under grønnsaker): Tomat, agurk, salat, paprika, gulrot, brokkoli, potet, løk, hvitløk. Varierer i tillegg mellom spinat, blomkål, squash, aubergin, avocado, rotgrønnsaker av diverse slag og stangselleri. Alt etter hva som er planen den uken. Flink til å prøve nye ting, er ikke mye i frukt og grønt avdelingen jeg ikke har prøvd. Er du usikker på hvordan du skal bruke nye ting, sjekk ut Bama og frukt. For meg er det egentlig bare to "regler" som gjelder, varier mellom forskjellige sorter (pass på å variere mellom fargene, de gir ofte en pekepinn om innhold), og spis minst 500 gram frukt og grønt hver dag. 1
Gjest Raindrops Skrevet 27. april 2011 #13 Skrevet 27. april 2011 Jeg spiser veldig mye banan, kiwi og eple. Om sommeren går det også en del melon og jordbær. Av grønnsaker spiser jeg løk, grønn salat, agurk og paprika hver dag. Brokkoli litt sjeldnere, men jeg prøver å få presset det inn i rutinen, selv om jeg ikke liker det så godt. Sukkererter og asparges er også digg som snacks.
Dorun Skrevet 27. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 27. april 2011 Nektariner og klementiner Elsker de!!!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #15 Skrevet 27. april 2011 Hvorfor ligger denne tråden på Barn og familie?
Gjest Normalfordeling Skrevet 27. april 2011 #16 Skrevet 27. april 2011 Jeg spiser nok mye mer grønnsaker enn frukt. Jeg spiser faktisk det meste. I smoothies så har jeg alltid banan i tillegg til annen frukt. Grønnsaker som jeg alltid har hjemme er brokkoli, gulerøtter, paprika og sukkererter. Jeg vurderer ikke hva som er sunnest. Jeg kjøper det jeg har lyst på.
Harlekin Skrevet 28. april 2011 #17 Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg kjøper og spiser mais, paprika, agurk, hermetisk og tørket ananas, sukkererter, salat, gulrot, tørkede aprikoser, rosiner og annen tørket frukt, epler, pærer, bananer, mandariner. Min snart 2-åring spiser eple, pære, litt banan, litt rosiner, litt agurk, litt paprika, litt appelsin, litt sukkererter. Bare en smule av det meste, men litt går vel ned Edit: Jeg så nå at du spurte per dag. Da spiser jeg nok vanligvis en eller to frukter, salat eller grønnsaker til middag, litt grønt som pålegg på skive og litt nøtter og rosiner/tørket frukt som snacks. Jeg tror dette er ganske bra. Endret 28. april 2011 av Harlekin
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #18 Skrevet 28. april 2011 Det jeg spiser mest av med tanke på helse og fordi det er godt er blåbær jordbær gojibær spinat gulrot brokkoli kikerter avokado banan kokosnøtt (oftest olje) koriander hvitløk epler Jeg kan holde på i evigheter, men utenom disse spiser jeg som regel etter sesong. Kast kosttilskuddet på dynga med mindre legen sier du bør ta de, og heller spis alle disse lekkerbiskene!
Vibi Skrevet 28. april 2011 #19 Skrevet 28. april 2011 Dyrt er det også...! Nevnte kun to av de jeg pleier å spise til vanlig, da disse er de sunneste. Synes ikke brokkoli er så fantastisk godt, men har lest flere artikler hvor brokkoli utnevnes til å være noe av det sunneste du kan ha i deg. Reduserer sjansen for ulike krefttyper bl.a. Bær generelt er det mye antioksidanter i, og det er veldig bra for kroppen. Utover dette er jeg veldig glad i ananas og mango! Brokkoli er supersunt - det inneholder blant annet mer c-vitamin enn appelsinen! Jeg har alltid spist mye frukt, og har alltid epler, druer, melon og bananer i kjøleskapet. Når sesongen er rett spiser jeg også mye vannmelon, klementin, nektarin, jordbær og pære. Har en toåring hjemme som er helt vill etter frukt og bær, så han får det som lørdagsgodt. Derfor blir det gjerne kjøpt inn litt ekstra frukt og bær til helgene - spesielt bringebær, blåbær og drue er populært hos han. Av grønnsaker spiser vi mye gulrøtter, brokkoli, blomkål, agurk, tomat, avocado og kålrot. Nå som sommeren kommer spiser vi en del nykål også.
Dorun Skrevet 28. april 2011 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2011 Hvorfor ligger denne tråden på Barn og familie? Jeg glemte, defor!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå