Gå til innhold

Parkere eller ikke parkere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg parkerer på en plass der jeg vel strengt tatt ikke burde parkert. Nå lurer jeg på hva konsekvensene kan bli om noen reagerer. En bot? Borttauing?

La meg forklare.

I et område står det et løst skilt på bakken (altså ikke festet i verken vegg eller i bakken) der det står "P reservert Firma AS". (Oppdiktet navn såklart) Dette skiltet kan stå vendt litt hit og litt dit, så jeg er ikke 100% sikker på hvilken del av området det gjelder for. Det er heller ingen malte streker eller annet som forteller meg hvor den reserverte parkeringen er. Jeg pleier å parkere omtrent i dette området, men da ca. 30-40 meter unna skiltet (området er langt og smalt). Jeg tror at "min" parkeringsplass kanskje hører til Firma AS, men velger likevel å parkere der. Det har jeg gjort omtrent daglig i 3-4 måneder nå uten å få reaksjoner.

Slemt gjort av meg? Kanskje det. :) Men jeg er så snill og pliktoppfyllende i alt annet jeg gjør at jeg tar meg denne friheten og føler meg litt fornøyd med at jeg er ørlite granne rebelsk. :fnise:

Det er alltid flere ledige plasser i området, så det er ikke sånn at noen andre ikke får parkert pga meg.

Men nå lurer jeg altså på... Kan jeg få en klekkelig bot på denne måten? Kan jeg i såfall argumentere med at skiltingen er dårlig og utydelig? Har de lov å taue meg bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...