Sirene Skrevet 27. april 2011 #1 Skrevet 27. april 2011 Hei. Jeg begynte på p-piller for 5 uker siden, Yasminelle heter pillene jeg går på. På første brettet hoppet jeg over mensen og gikk rett over på det neste brettet. Etter ca. 3 uker fikk jeg blødninger midt i et brett, det varte i ca 10 dager før det gikk over, menså tok det ikke mer enn 4 dager før det begynte igjen. Har nå holdt på i 4-5 dager. Jeg synes dette er litt smålig skummelt. Noen som har vært borti dette før, som vet hva dette kan skyldes?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 27. april 2011 #2 Skrevet 27. april 2011 Jeg går ikke på samme pille som deg, men fikk opplyst at det var vanlig at hormonene "tullet" litt når man startet med p-piller. Og at det var vanlig med litt blødninger dersom man hoppet over mensen. Jeg blødde gjennom hele første brettet, men etter å ha begynt på brett to, så er alt i skjønneste orden
C-girl Skrevet 27. april 2011 #3 Skrevet 27. april 2011 Det tar ofte noen mnd før kroppen har vendt seg til å gå på p-piller. Det er heller ikke så lurt å hoppe over pillefri uke før kroppen er blitt tilvendt hormonene, det blir ofte litt rot med mellomblødninger osv. Da jeg gikk på p-sprøyten blødde jeg de første tre mnd. Måtte få p-piller i stedet pga det var for lite hormoner i p-sprøyten. Du kan jo evnt prøve et annet merke dersom dette ikke gir seg i løpet av noen mnd.
Athene Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Du opplever spotting/blødninger fordi du hoppet over pillefri uke. Gi kroppen noen perioder å venne seg til pillene på før du begynner å hoppe over, da går det nok bedre. Men ikke alle tåler å hoppe rett på neste brett, og vil oppleve mellomblødninger uansett. Andre tåler kun å ta to eller tre brett i slengen før dette skjer. Når kroppen begynner å spotte bør du ta syv pillefrie dager for å blø ferdig, eller så vil du bare oppleve at blødningene kommer tilbake slik de nå gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå