Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg begynte på p-piller for 5 uker siden, Yasminelle heter pillene jeg går på.

På første brettet hoppet jeg over mensen og gikk rett over på det neste brettet.

Etter ca. 3 uker fikk jeg blødninger midt i et brett, det varte i ca 10 dager før det gikk over, menså tok det ikke mer enn 4 dager før det begynte igjen. Har nå holdt på i 4-5 dager.

Jeg synes dette er litt smålig skummelt. Noen som har vært borti dette før, som vet hva dette kan skyldes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg går ikke på samme pille som deg, men fikk opplyst at det var vanlig at hormonene "tullet" litt når man startet med p-piller. Og at det var vanlig med litt blødninger dersom man hoppet over mensen.

Jeg blødde gjennom hele første brettet, men etter å ha begynt på brett to, så er alt i skjønneste orden :)

Skrevet

Det tar ofte noen mnd før kroppen har vendt seg til å gå på p-piller.

Det er heller ikke så lurt å hoppe over pillefri uke før kroppen er blitt tilvendt

hormonene, det blir ofte litt rot med mellomblødninger osv.

Da jeg gikk på p-sprøyten blødde jeg de første tre mnd.

Måtte få p-piller i stedet pga det var for lite hormoner i p-sprøyten.

Du kan jo evnt prøve et annet merke dersom dette ikke gir seg i løpet av noen mnd.

Skrevet

Du opplever spotting/blødninger fordi du hoppet over pillefri uke. Gi kroppen noen perioder å venne seg til pillene på før du begynner å hoppe over, da går det nok bedre. Men ikke alle tåler å hoppe rett på neste brett, og vil oppleve mellomblødninger uansett. Andre tåler kun å ta to eller tre brett i slengen før dette skjer. Når kroppen begynner å spotte bør du ta syv pillefrie dager for å blø ferdig, eller så vil du bare oppleve at blødningene kommer tilbake slik de nå gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...