Gå til innhold

Nyrefunksjon

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg har hatt konsatant UVI i 2 hele år nå, med påfølgende penicilin-behandlinger som overhodet ikke har funket, og dermed også fått nyrebekkenbetennelse 6 ganger i løpet av disse 2 årene.

Legene har klødd seg i hodet, og bare pøst på med flere kurer - alle gangene uten resultat.

Alle prøvene jeg har tatt av urinen min i disse 2 årene, har hatt " fullt utslag ", og jeg har vært til CT, MR og røntgen, uten at dette har kommet med noe revolusjonerende informasjon annet enn at jeg har i overkant stor blære, og har resturin - gjennomsnittelig 600 ml etter " full tømming ", har utvidet urinleder på venstre side, og har dessuten en nyrestein på venstre side -på ca. 5mm (?) - som ligger til på en måte som gjør det temmelig ulogisk at den kommer seg ut av seg selv - men samtidig er den såpass liten i størrelse at de ikke helt ser poenget med å fjerne den ved opreasjon. ( Dette er 2.gang på 5 år, at det dukker opp nyrestein - den første var et levende helvete å få ut, da den plutselig dukket opp fra det store intet!! )

For noen uker siden, skulle jeg ha en ny undersøkelse ( husker ikke navnet på denne type undersøkelse, men de sprøytet noe radiologisk væske i armen min 2-3 ganger under undersøkelsen, og tok noe sånt som 150-300 bilder av nyrer,armer osv over en halvtimes tid ).

Igår, ringte legen og fortalte at resultatene viste at jeg hadde 32% funksjon på venstre nyre, og 68% funksjon på høyre nyre.

De såg ingen grunn til å gjøre noe med dette, men ............ det hjelper jo ikke meg med å løse det faktum at jeg fremdeles har disse forb..... UVI`ene hele tiden???!!!!

HAn begynte å prate om mulig Reflux i blæren osv...osv.... Jeg hadde medfødt reflux grad 5, og dette ble først oppdaget og operert når jeg var 7. Dette kunne visst returnere?? - Skulle prate nærmere om dette når jeg kom til kontroll, for han mente at jeg sikkert ble innkalt til dette??!!

Sitter her full av spørsmål, men føler jeg ikke får rene svar.

Er det derfor: noen som kan fortelle meg hvilken type spørsmål jeg burde stille, hva jeg burde kreve osv.... Etter så lang tid med dette, har jeg rett og slett gått litt " tom " - og har på mange måter bare " gitt opp " hele greien??!!

Ikke meningen å sutre, men jeg er nok litt oppgitt akkurat nå.

Tusen takk for at dere hørte på meg!! <3

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe som helst intelligent å si om det. Desverre. Alt jeg vet er at tranebærkapsler daglig har hjulpet mange. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har resturin så må jo det tømmes hver dag. Kanskje det holder med en gang om dagen? Dette blir du lært opp til å gjøre selv med et engangskateter.

Du må spørre om hva du gjør med resturinen. (resturin er som å be om UVI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...