Gå til innhold

spesielt bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes de var helt ok, og det hadde heller ikke plaget meg om ungen så de. Man ser da verre i alskens graviditetsbøker, mener nå jeg. Dette var rent og pent. Og fargeløst. :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes også at bildene var stilige, men å henge de på stueveggen hadde vært litt i drøyeste laget. :lol:

Men personlig så hadde jeg nok gitt fotografen et godt spark hvis h*n hadde stukket linsa inni mellom beina mine mens jeg lå og fødte. :lol:

Skrevet

Syns bildene var flotte jeg (selv om jeg ikke ville hatt dem på veggen i stua). Når dere ser på bildet av babyen som blir født - tenk på at dere ser et menneskes aller første møte med verden! Syns det er helt fantastisk at det kan se så vakkert ut.

Men så skal jeg føde selv om 7 uker, og er neppe objektiv...

Men at det skal være ekkelt å se et mirakel foreviget? Nei - det skjønner jeg ikke noe av.

Skrevet

sorry men var linken på hoved innlegget et keisersnitt?

Gjest Sukkerert
Skrevet
Hvorfor synes du at det er ekkelt å se et barn fødes da, Tristessa?

En mer naturlig del av livet finnes det knapt.[/quote

At noe er naturlig har ingen betydning for om det kan frembringe en ubehagelig følelse f eks. at man føler seg uvel. En død, blodig person som ligger i avføring og innvollene sine kan få oss til å føle oss uvelle selv om død er en naturlig del av å være menneske

Synes mange av bildene var flotte. De som var av fødsler var sterke. Fødsel er noe jeg blant annet forbinder med mye smerte. Derfor var det følelsen av smerte som først slo meg når jeg så dem.

Skrevet

Bildene var sjokkerende bra(beste formuleringen jeg kom på)

De var bra, men de sjokkerte meg.

Har vært gjennom fødsler selv, og det er en fantastisk opplevelse, men å få det servert på den måten, ble litt for "naturlig" for meg...

Gjest Tristessa
Skrevet

Nei, jeg er jammen ikke sikker. Føler bare at mitt bekymringsfrie liv blir litt truet, i tillegg til at jeg begynner å tenke på hvilke forandringer jeg må igjennom for å i det hele tatt ha lyst på barn.

Skrevet

Jeg tror jeg ville kalt bildene for sterke! Både på den ene og den andre måten.

Føler meg litt som en kikker når jeg ser slike bilder. Fødsel er jo egentlig en naturlig ting, men er blitt veldig privatisert. Tror veldig få mennesker ser en fødsel fra denne vinkelen i virkeligheten. Det er vel bare sykehuspersonale og kanskje far hvis han tør å se der nede når det skjer?

Bildene er sikkert betryggende å se på for folk som snart skal føde. Det hele så jo veldig så fredfylt ut!

Sterke bilder ja..

:D

Skrevet

:o Ok, det der kom litt brått på!

Skrevet

Men det er ingen naturlig død. Jeg ser ikke helt hva du vil med dette poenget.

Jeg ser like lite ekkelhet med et menneske som har sovnet stille inn, som jeg ser ingen ekkelhet ved et barn som fødes.

Gjest Havfrua
Skrevet

Bilde nr 2 var utrolig flott. Et klokt lite menneske titter ut i den rare verden :)

Jeg synes ikke dette er ekkelt. Synes ikke døde mennesker heller er ekle.

Fødsel og død. Er naturens gang.

Skrevet

ei venninne av meg var med på fødselen min, og hun fikk se hele "herligheten". hun sier det så helt sånn ut:

http://www.evarose.no/gravid/g06.htm

syns dette var helt utrolig flott jeg:) og hvem har sagt de skal henge i stua??? fatter ikke at folk kan syns det er ekkelt, og hvis det skremmer folk fra å få barn, så er det jo helt sykt. alle vet vel hvordan en fødsel foregår, det kan vel ikke skremme folk fra å få barn pga noen bilder???

Skrevet

Nydelig å se et nytt liv bli født.

Jeg fødte for noen få måneder siden selv, og selv om jeg der og da ikke kunne tenkt meg å se hva som foregikk "der nede", hadde det vært gøy å hatt bilder eller video av det i ettertid. Ikke for å vise fram til andre, altså!

Det er litt rart at det virker som om de fleste takler fint å se en ku føde, men mennesker er så "ekkelt".

Skrevet

:o huff - jeg synes helt ærlig det var ekkelt jeg :oops:

Når de er vasket og reine er de skjønne - men fødsler og sånn enten det gjelder mennesker eller dyr, det greier jeg bare ikke å se på.

Skrevet

Det er flott at et nytt liv, et nytt lite menneske (eller dyr) kommer til verden, men SYNET av det er vel ikke akkurat hva jeg vil beskrive som flott.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...