artloff Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Jeg skal ikke fyre opp under spørsmålet hijab eller ikke hijab. Når en kvinnen bruker hijab så ser man jo ansiktet til kvinnen.Men når kvinnen bærer nikab eller burka,hvordan identifiserer de seg? f.eks når de skal hente ting på posten,eller lignende saker. Hviss de skal ha pass må de vel ta av seg plagget? noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Husker da jeg var på postkontoret engang og mannen i kassen ville den muslimske damen skulle ta av seg sløret hun brukte foran trynet. Det ble et helvetes leven om rasisme og hvor diskrimenerended muslimhater han var.
Larsern Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Litt som med kjæledyr tenker jeg; man kjenner dem igjen på eieren. I dette tilfellet ektemannen eller den mannlige slektningen hun har følge med. 7
ViljaH Skrevet 27. april 2011 #4 Skrevet 27. april 2011 Jeg mener de har egne rom på flyplasser hvor damene kan ta av seg sløret privat, og slipper å møtte vise ansiktet sitt til hvermansen (skrekk og gru). Jeg synes dette er noe stort tull. Man må bruke litt sunn fornuft innen globaliseringen, og velge hva man vil tilrettelegge for. I Europa er det vanlig med identifikasjon med bilde. Dette må slørdamer akseptere, og ikke kalle det rasisme. Her er det de som må bøye av, ikke storsamfunnet. Man kan ikke få alt som man vil når man velger å bo i en fremmed kultur. 11
Mann 42 Skrevet 27. april 2011 #5 Skrevet 27. april 2011 Tja, man kunne jo saktens på sikt la dem identifisere seg med fingeravtrykk eller noe annet biometrisk. (Jeg syns forørig biometrisk ID er en intenst dårlig idè, så jeg håper at det aldri skjer.) Men pt er det identifikasjon med bilde som gjelder, og det er toppen av idioti å begi seg inn i en institusjon der slik identifikasjon i prinsippet er påkrevd for ALLE transaksjoner, og så bli forbannet når noen faktisk spør om de kan få se identifikasjon. Egentlig syns jeg at det er noe man burde kreve av maskerte mennesker hver jævla gang. Men det er bare meg. Jeg syns generelt posten er for slappe med å levere ut ting uten å be om å få se ID. Jeg handler en del på nett, og ofte er jeg fristet til å kritisere dem når de langer varer for et par tusen over skranken, uten spm. 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #6 Skrevet 27. april 2011 Da jeg jobbet i valglokale under forrige valg hadde vi en plan om at hvis det kom kvinner i niqab, så gikk vi inn i en valgbås og lukket forhenget og så tok de av seg niqaben der og identifiserte seg for en av oss kvinnene. Er vel ikke noe problem det, vel? 1
Capricorn Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Det sto et par foran meg i passkontroll en gang. Hun var fullstendig tildekket. Man så ikke hendene engang. Hun måtte bli med en kvinnelig toller inn på et kontor for å vise seg og passet.
Kråkesaks Skrevet 27. april 2011 #8 Skrevet 27. april 2011 Selvsagt må man kunne identifisere seg i passkontroll, på posten, i banken osv. Ingen ville vel gitt ut en pakke på posten til en person i finlandshette? 2
artloff Skrevet 27. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2011 Jeg mener de har egne rom på flyplasser hvor damene kan ta av seg sløret privat, og slipper å møtte vise ansiktet sitt til hvermansen (skrekk og gru). Jeg synes dette er noe stort tull. Man må bruke litt sunn fornuft innen globaliseringen, og velge hva man vil tilrettelegge for. I Europa er det vanlig med identifikasjon med bilde. Dette må slørdamer akseptere, og ikke kalle det rasisme. Her er det de som må bøye av, ikke storsamfunnet. Man kan ikke få alt som man vil når man velger å bo i en fremmed kultur. Det høres nok riktig ut. Jeg er også enig med deg at dette er no stort tull.
The Kitten Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Det er klart de må identifisere seg. De jeg har sett, har heller ikke gitt uttrykk for at dette er et problem for dem.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Egentlig syns jeg at det er noe man burde kreve av maskerte mennesker hver jævla gang. Men det er bare meg. Å neida. Det er ikke bare deg. Det er i alle fall meg og.
pantertante Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Å neida. Det er ikke bare deg. Det er i alle fall meg og. Og meg.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Lær deg å skrive norsk før du svarer i en seriøs debatt. Lær deg å slutte med hersketeknikker før du svarer i en seriøs debatt. Har du ikke saklige argumenter å komme med? 3
Raven Emerald Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 Selvsagt må man kunne identifisere seg i passkontroll, på posten, i banken osv. Ingen ville vel gitt ut en pakke på posten til en person i finlandshette? Tja, de med finlandshette kommer jo gjerne med tilleggsutstyr, som pistol e.l., så det skal man ikke se bort fra... =P Var egentlig bare nødt å kommentere akkurat den...
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mai 2011 #15 Skrevet 3. mai 2011 Tja, de med finlandshette kommer jo gjerne med tilleggsutstyr, som pistol e.l., så det skal man ikke se bort fra... =P Var egentlig bare nødt å kommentere akkurat den... Burka er den nye finlandshetten. Helt sant!
Raven Emerald Skrevet 3. mai 2011 #16 Skrevet 3. mai 2011 Burka er den nye finlandshetten. Helt sant!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #17 Skrevet 3. mai 2011 Tja, de med finlandshette kommer jo gjerne med tilleggsutstyr, som pistol e.l., så det skal man ikke se bort fra... =P Var egentlig bare nødt å kommentere akkurat den...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå