Diva Skrevet 5. november 2003 #21 Skrevet 5. november 2003 Jeg er, til en kresen person å være - veldi glad i "fremmed" mat. Elsker indisk mat, thai mat, noe vietnamesisk og jeg er også glad i å gå på greske og spanske restauranter. Er spesielt glad i kongereker og kyllingretter med litt sterke sauser / marinader.... sukk Synes det er stas å spise noe "eksotisk" når man først er ute og spiser. Da er det ikke kjøttkaker og poteter i brun saus nei... Tror indisk mat kommer på 1.plassen hos meg :rosasmil:
Lula Skrevet 5. november 2003 #22 Skrevet 5. november 2003 Spiser og liker alt, jeg. Favoritter varierer med tid, sted og situasjon.
Ingeborg Skrevet 5. november 2003 #23 Skrevet 5. november 2003 Spiser og liker det aller meste, og elsker å smake nye ting!
Papaya Skrevet 5. november 2003 #24 Skrevet 5. november 2003 Jeg elsker mat og er ikke så kresen så NEI jeg har ikke problem med å smake nye ting...
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #25 Skrevet 5. november 2003 Jeg elsker å prøve nye retter og smaker på alt, selv om ikke alt faller like godt i smak Men har som motto at alt smaker godt til det motsatte er bevist! Er veldig glad i meksikansk og kinesisk mat, men har ingen ABSOLUTT livrett!
chimp Skrevet 5. november 2003 #26 Skrevet 5. november 2003 Er absolutt ingen matforakter, men d er visse kjøkkener jeg foretrekker fremfor andre......Elsker mat fra Middelhavs-landene....alle sammen, men har nok italiensk som favoritt. Mexe-mat er også godt, samt creolsk og cajun. Mat fra Østen syns jeg passer best på hverdager, da dette går dårlig sammen m vin. Når d gjelder sushi er jeg en pingle; kan ikke si d frister meg overmåte å spise rå fisk. Snegler i hvitløksolje prøvde jeg meg på én gang, dvs jeg fikk en av sambis sine, men måtte spytte ut igjen.....Fixa ikke å svelge den! Derimot strand/havsnegler smaker som krabbekjøtt når du drar dem ut av det hvite skallet. Kjempegodt! Prøvde d i Bretagne i sommer. No problems! Er tilbakeholden når d gjelder å prøve meg på froskelår, selv om d visstnok er kjempemørt og bedre enn kylling. Sambis ble overbegeistret! Er lissom noe m den frosken...... Er vel for uvant....tror jeg ville hatt samme reservasjoner mot slangekjøtt f eks. ELSKER forresten blåskjell og blekksprut!!! Norsk tradisjonskost har jeg derimot ingen problemer m; har vært m på å spise smalahove...Det var veldig godt, men jeg droppa å spise øyet... :o Lutefisk m alskens tilbehør sklir ned m god apetitt......Gleder meg! Nå er d akkurat en måned til vi skal lage lutefisk-fest for et vennepar!
ringblomst Skrevet 6. november 2003 #27 Skrevet 6. november 2003 Er ikke skeptisk til utenlandsk mat, og er åpen for det meste; synes blant annet at frosk er godt. Er derimot ikke glad i innmat og kunne aldri tenkt meg å spise hoder og øyne av noe slag som feks smalahove eller torskeøyne.
Gjest Lady-M Skrevet 7. november 2003 #28 Skrevet 7. november 2003 Er oppvokst med utenlandsk mat. Faren min har vært kokk og kommer fra Asia og har spist mye eksotisk mat gjennom årene. Da jeg var liten sa jeg til andre at vi hadde vov-vov til middag, og siden pappa er fra Filippinene trodde jo folk på det.... Men egentlig mente jeg fisk! Fikk det til å bli "vov-vov"!... Er ikke skeptisk til ny mat, men jeg er ganske kresen og det er mye jeg ikke liker.
Glitterchick Skrevet 7. november 2003 #29 Skrevet 7. november 2003 Ikke skeptisk i det hele tatt. Smaker på alt og er veldig glad i vietnamesisk, japansk, inkludert sushi, cajun/creolsk, palestinsk og indisk. Er jo selvfølgelig ikke alt jeg liker, men det kan man jo heller ikke forvente. Gresk mat syns jeg er dørgende kjedelig, østers er prøvd, og jeg syns det er helt disgusting. Har også spist sauetestikler, trodde det var poteter først, helt til jeg bet i det. Det må sies at det var ett ganske mørkt rom og testiklene var stekt i masse krydder. Helt grei smak og konsistens. Vietnamesiske kjøttboller med risnudler og sushi ligger blant favorittene, Indisk og pakistansk blir ofte litt tungt.
Devi Skrevet 11. november 2003 #30 Skrevet 11. november 2003 Veeell........Jeg er nok litt skeptisk, man har gjort et vellykka forsøk på å ta meg sammen i det siste.
_Nida_Michelle Skrevet 12. november 2003 Forfatter #31 Skrevet 12. november 2003 Smaken er vel som baken-delt Så at det var en eller to som har smakt testikler(var det sau?..husker ikke)Akkurat det tror jeg ikke jeg kunne fått ned...men,hvem vet hvis jeg får sjangs kanskje jeg tørr...eller kanskje ikke Og en ting til..utenlandsk mat syns jeg generelt er best i UTLANDET,"der det kommer fra".Syns nesten det blir for dumt når mange sier at de elsker å teste ut nye matretter, når det eneste de har smakt er en dårlig "norsk-omgjort" versjon av noe nede på kina sjappa rundt hjørne...
Nilma Skrevet 13. november 2003 #32 Skrevet 13. november 2003 Syns nesten det blir for dumt når mange sier at de elsker å teste ut nye matretter' date=' når det eneste de har smakt er en dårlig "norsk-omgjort" versjon av noe nede på kina sjappa rundt hjørne... [/quote'] Noen av oss kan jo lage mat selv da..... Og det finnes jo andre utenlandske restauranter enn kinarestauranter.
Diva Skrevet 13. november 2003 #33 Skrevet 13. november 2003 Og en ting til..utenlandsk mat syns jeg generelt er best i UTLANDET' date='"der det kommer fra".Syns nesten det blir for dumt når mange sier at de elsker å teste ut nye matretter, når det eneste de har smakt er en dårlig "norsk-omgjort" versjon av noe nede på kina sjappa rundt hjørne... [/quote'] Vel, det er kanskje ikke alle som har mulighet og råd til å reise land og strand rundt, for å smake all verdens retter ;-) Men har du det, så er det jo bra for deg Som Nilma sier, så er det jo mange som lager "eksotisk" mat selv, og da mener jeg lager, ikke varmer opp i mikroen Det er også ( heldigvis ) andre typer utenlandsk mat å få tak i enn kinarestauranter. Det sies forresten at man kan få servert mye bedre indisk mat i Birmingham ( England ) enn i India... Bor jo mange indere der, men likevel Forøvrig så synes jeg nesten du er en tanke latterliggjørende i denne tråden, i allefall i siste innlegg....
Glitterchick Skrevet 13. november 2003 #34 Skrevet 13. november 2003 Og en ting til..utenlandsk mat syns jeg generelt er best i UTLANDET,"der det kommer fra".Syns nesten det blir for dumt når mange sier at de elsker å teste ut nye matretter, når det eneste de har smakt er en dårlig "norsk-omgjort" versjon av noe nede på kina sjappa rundt hjørne... Vel, vi som bor i Oslo er i allefall så heldige da at vi kan dra på utenlandske restauranter hvor folk fra det aktuelle landet spiser selv, dvs. ikke fornorskede retter. Dessuten er utvalget av ingredienser så bra at man fint kan lage eksotisk mat sjæl også.
_Nida_Michelle Skrevet 13. november 2003 Forfatter #35 Skrevet 13. november 2003 Diva sa: "Forøvrig så synes jeg nesten du er en tanke latterliggjørende i denne tråden, i allefall i siste innlegg..." Beklager hvis jeg på noen måte klarte å fornærme deg eller noen andre for den saks skyld,var jo ikke det som var hensikten :D Jeg sa at JEG generelt mente at utenlandsk mat smaker best i det landet det kommer fra,men hallo selvfølgelig fins det jo mange unntak! Har opplevd og fått kjempe god "autentisk" utlandskmat her i Norge,er ikke det jeg sier...Men alt det der med kina-sjappa osv var vel bare for å få frem et poeng.Altså JEG syns maten er best i det landet det kommer fra ELLER på en ordentlig restaurant,eller hvis du lager den fra bunn av hjemme...som mange av dere har hentydet til :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå