Gå til innhold

Er du "skeptisk" til utenlandsk mat??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snakker da ikke om hund,katt,slange,krokodille osv..men helt vanlig mat/retter som de spiser i andre land.Siden jeg ikke er spesielt begeistret for den norske maten(dvs kjøttkaker i brunsaus osv..)har jeg prøvd masse forskjellig alt fra pizza/pasta til sushi.

Er dere veldig skeptiske når dere prøver noe nytt?

Jeg prøver alt 1 gang(så og si alt...)men hvis jeg da ikke liker det så vet jeg jo det til neste gang og ingen kan hevde at jeg ikke har prøvd :briller:

+en ting til.Hva er favoritt retten?

Mine topp 2:

1.Tom kha kai(thai)

2.Paella(spansk?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt litt "tøffere" med årene, og prøver gjerne fremmed mat.

Indisk mat er veldig godt! :wink:

Skrevet

Jeg synes bare det er kjempespennenes og prøve mat jeg ikke har smakt før, det er mye godt! Favoritt? Vanskelig, men av hva jeg har spist i utlandet synes jeg Saganaki var rågodt!

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg er superpingle når det kommer til sånt, men nå begynner jeg jammen å bli litt flink også (synes jeg selv) :tommelsmil:

Skrevet

Ikke skeptisk i det hele tatt! Tvert i mot, jeg elsker å prøve ny og spennende mat. :D

Favoritt for tiden: Meze

Skrevet

Jeg er totalt ukritisk når det gjelder mat. Smaker på alt, og liker det meste.

Vet ikke navnene på de rettene jeg synes har smakt ekstra godt, men kreolske reker, grillet kanin og tandoori-kylling er godt.

Liker alt jeg har smakt av indisk og indonesisk mat, men oppsøker sjeldnere italienske og meksikanske retauranter. Ikke for at jeg ikke liker maten, men fordi det finnes mat jeg liker enda bedre.

Skrevet

Ikke kresen på å smake nei, prøver det meste.

synes det er kjempespennende å smake på mat som er annerledes.

Favoritt vet jeg ikke om jeg har egentlig, annet en at jeg har sneket til meg søstersens kinamat-favoritt: And med appelsinsaus!!! Det er godt det!!

Skal til Gambia på nyåret og gleder meg til masse spennende mat, de bruker mye peanøtter, og jeg har smakt litt. Artig!! :D

Skrevet

Jeg blir fort matlei, så jeg elsker på prøve nye ting. MÅ gjøre det for at jeg i det hele tatt skal gidde å lage mat noen ganger. Akkurat nå har jeg kjøpt meg en indisk kokebok, gleder meg til å sette i gang. Har også "gjenoppdaget" fisk, og lager stadig nye fiskeretter som jeg finner oppskrift til på internett. Er glad i å prøve nye ting når jeg går ut på restaurant, og er ikke "redd" for å spise noe som helst. Favoritten over alle favoritter er sushi, tror nesten jeg er avhengig!

Skrevet

Smaker gjerne ny mat jeg også. Pakistansk mat er favoritten (Shalimar)

Skrevet

Synes det er spennende meg ny mat, men jeg er skeptisk til noe. Liker ikke blåskjell og blekksprut. Fikk dette engang i pasta :kvalm: Nope, men alt annet :blunke:

Gjest Embla s
Skrevet
Snakker da ikke om hund,katt,slange,krokodille osv..men helt vanlig mat/retter som de spiser i andre land.Siden jeg ikke er spesielt begeistret for den norske maten(dvs kjøttkaker i brunsaus osv..)har jeg prøvd masse forskjellig alt fra pizza/pasta til sushi.

Er dere veldig skeptiske når dere prøver noe nytt?

Jeg prøver alt 1 gang(så og si alt...)men hvis jeg da ikke liker det så vet jeg jo det til neste gang og ingen kan hevde at jeg ikke har prøvd :briller:  

+en ting til.Hva er favoritt retten?

Mine topp 2:

1.Tom kha kai(thai)

2.Paella(spansk?)

Tom Kha kai (kyllingsuppe) er en av mine favorittretter og! (lager den selv men fra grunnen - IKKE halvfabrikata)

Jeg er skeptisk til "ekle" ting som testikler, øyer og uggent kjøtt (katt, hund, etc) liker heller ikke blåskjell (det er noen rare og ekle klumper der jeg ikke klarer) eller østers (har aldri prøvd, men yuk!!).

Bortsett fra dette er jeg veldig tøff, jeg spiser hva det skal være, også snegler! (men ikke ulike "ball, klubb og innmat ting")

Skrevet

Embla S sa:

Tom Kha kai (kyllingsuppe) er en av mine favorittretter og! (lager den selv men fra grunnen - IKKE halvfabrikata)

Har du en oppskrift du kunne delt med meg kanskje? :blunke:

Er ikke heller spesielt begeistret for de halvfabrikerte greiene,du får liksom ikke den ekte gode smaken.Har spurt mange thailandske venner,men er jo så vanskelig siden så og si alle fra thailand lager mat på "øyemål"...mangler desverre den egenskapen jeg :roll:Søtt blir surt,og surt blir ...salt? :hoho::hoho:

Til Nilma

Meze???Nå ble jeg nysgjerrig!Hva er det?

Skrevet
Til Nilma

Meze???Nå ble jeg nysgjerrig!Hva er det?

Meze er en slags tapas fra Libanon / Midtøsten. Serverte dette i et selskap for en tid siden, og hadde da følgende:

Hummus

Baba ghanoush (auberginepuré)

Tabbouleh (salat med bulgur, tomat, agurk, urter, vårløk, sitron og olje)

Kjøttboller (krydret med bl.a. kanel og allehånde)

Lammekjøtt på spidd

Kylling i to ulike marinader

Vannmelonsalat med fetaost

Pitabrød

Litt arbeid, men veldig godt :D (og man kan jo selvsagt ha færre retter)

Skrevet

Meze er en slags tapas fra Libanon / Midtøsten. Serverte dette i et selskap for en tid siden, og hadde da følgende:

Hummus

Lammekjøtt på spidd

Pitabrød

Kanskje jeg ikke skulle spurt alikevel,ble litt sånn sulten nå... :Hehe:

Skrevet

Hummus

Lammekjøtt på spidd

Pitabrød

Kanskje jeg ikke skulle spurt alikevel...ble litt sånn sulten nå :Hehe:

Skrevet

Har fra jeg var liten vært vant til at vi spiser litt av hvert her hjemme. Da jeg var rundt 7-8 år var det beste jeg visste snegler i hvitløksaus :D

Er veldig glad i indisk, spansk, italiensk, og kinesisk. Sushi syntes jeg ikke smaker så mye.. :-? Blåskjell er greit nok, men det er det. Liker ikke krabbe, bare kjøttet i klørne.

Spiser egentlig alt mulig, men ikke blodmat :kvalm:

Skrevet

jeg er ganske sakeptisk til det jeg oppfatter som 'rare' smakskombinasjoner, uavhengig av hvor de kommer fra.

ikke så begeistret for østasiatisk mat, men jeg vil ikke ha reker heller. eller pizza med kylling. eller fårikål.

liker alt jeg har smakt av indisk, gresk, tyrkisk og iransk mat, ihvertfall.

hva jeg liker kommer an på ingredeienser og smakskombinasjoner, ikke hvor maten stammer fra.

sjampingjonger syns jeg er fælt, men pannekaker lagd med kokosmelk er digg.

smalahove og lutefisk er norsk som noe, men fullstendig uønsket heromkring.

jeg kommer aldri til å smake på sushi. jeg spiser bare ikke rå fisk.

Skrevet

Spiser alt som jeg blir tilbudt, vel og merke om jeg liker det.

Elsker å prøve ny mat.

Skrevet

Elsker å smake nye ting, og liker det aller meste!

Thai-mat er en favorit, det samme gjelder tapas og indisk og... ja, egentlig det meste. Jeg er en ekte foodie!

Piglet

Skrevet
liker heller ikke blåskjell (det er noen rare og ekle klumper der jeg ikke klarer) eller østers (har aldri prøvd, men yuk!!).

Bortsett fra dette er jeg veldig tøff, jeg spiser hva det skal være, også snegler! (men ikke ulike "ball, klubb og innmat ting")

Er vel en liten selvmotsigelse å påstå at du er veldig tøff i matveien :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...