Gå til innhold

Cupcakes i bryllup!

Fremhevede innlegg

Gjest Navifairy
Skrevet

Hei dere :)

Jeg trenger litt hjelp av dere. :jepp:

Min kusine gifter seg i sommer, og i den anledning har hun lyst til at jeg skal bake cupcakes til selskapet.

Dette er ikke noe problem for min del, og jeg har oppskrift og ideer klart og alt.

Det er bare en ting jeg lurer på.

Hvor mange skal jeg bake?

Vi blir ikke så mange, ca 35 personer.

Så ja, noen kloke hoder som vil hjelpe meg litt her? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da holder det vel strengt tatt med 35 store da? Dersom hun skal ha kaker i tillegg? Fotballfrue hadde cupcakes i sitt bryllup, det såg veldig pent ut, du kan se bilder om du leter på bloggen hennes.

www.fotballfrue.no

Gjest Navifairy
Skrevet

Ja, hun skal ha kaker i tillegg, derfor tenkte jeg kanskje at det ikke ville være nødvendig med hele 35 cupcakes.

Men når det er sagt, så er det jo bedre med for mye enn for lite! :)

Skrevet

Har inntrykk av at litt av "greia" med cupcakes i amerikanske bryllup er at gjestene skal få én hver, så da ville jeg i alle fall laget 35 :)

Gjest Navifairy
Skrevet

Okei, da blir det 35 romantiske wedding-cupcakes! :rodmer:

Dette blir så koselig.

Tusen takk for svar :jepp:

Skrevet

Jeg tror jeg ville lagd noen fler enn 35. Både i tilfelle noe skulle skje, at glasuren på en blir ødelagt eller noe sånt. Og noen ekstra hvis noen syns de er så gode at de har lyst å ta med seg hjem ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått for førti. På den måten har du litt slingringsmonn.

Det høres forresten veldig lekkert ut!

Skrevet

Jeg tror jeg ville lagd noen fler enn 35. Både i tilfelle noe skulle skje, at glasuren på en blir ødelagt eller noe sånt. Og noen ekstra hvis noen syns de er så gode at de har lyst å ta med seg hjem ;)

Jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde giddet å lage ekstra cup-cakes for at noen evt. skulle ønske å ta med seg noen hjem. Dessuten er det vel ikke så sannsynlig? Det ville hvertfall aldri falt meg inn å begynne å ta med meg kaker/cup-cakes hjem fra et bryllup.

Jeg tror ikke alle vil ta en, og hvis du har en typisk cup-cake-krem på, vil hver cup-cake være ganske mektig. Jeg ville mao. ikke hatt flere enn 35 hvertfall, men kanskje 35 hvis de ikke er så store.

Skrevet

Jeg ville gått for 40-45, evt lagd dem litt mindre så det ble samme masse men mer fordelt utover. Selv er jeg skikkelig kakemoms og klarer knapt å stoppe når jeg ser kaker, samme med store deler av familien og venner, mens andre igjen synes en halv muffins er mer enn nok. "Problemet" med muffins er at de kommer i posjonsstørrelser, så alle de halve som de småspiste IKKE spiser, blir jo allikevel ikke "tilgjengelige" for oss som vil ha mer kake... :P

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg ville nok lagd 40. Som de andre her sier, plutselig er det noe som skjer, greit å ha litt å gå på da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...