Gå til innhold

Å lyve om at man er steril

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om en mann sier til sin sex partner at han er steril før man har sex og det ikke stemmer,

Om de innleder et forhold som varer over tid og kvinnen blir gravid.

kan man bli dømt på grunn av dette?

Vet jo at mange jenter har gjodt det, ikke noe bedre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg. Da hadde man vel hørt om noen tilfeller. Er jo "bare" å ta abort hvis man ikke vil beholde....

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg. Da hadde man vel hørt om noen tilfeller. Er jo "bare" å ta abort hvis man ikke vil beholde....

Husker en gang i tiden "Norges yngste mor" ble gravid med en som påsto han var steril. Hun var da tolv og seksuell aktiv. Han blei vel straffet, men på bagrunn av at han hadde hatt sex med en mindreårig.

Jeg vil tro at man kan trekke saken frem for en sevil domstol. Må jo være ulovelig å opptre som gjøk.

Vil tro de som gjør dette enten er elskerer som liker spenningen, eller noen som tenner på ubeskyttet sex. Jeg selv har lest flere sexnoveller der det har hvert tema, forbløffende nok.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal man bevise dette? Blir ikke dette bare ord mot ord?

Hva om mannen sier det motsatte? Hvem vil egentlig bli trodd da?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan skal man bevise dette? Blir ikke dette bare ord mot ord?

Hva om mannen sier det motsatte? Hvem vil egentlig bli trodd da?

Han kan jo bli dømt på indisier (hvordan det enn staves)

AnonymBruker
Skrevet

Det hendte meg. Barnet er tenåring nå, men jeg har aldri fortått meg på hvorfor han løy om det. Vi var dengang 18/19 og var kjærester.

AnonymBruker
Skrevet

Det hendte meg. Barnet er tenåring nå, men jeg har aldri fortått meg på hvorfor han løy om det. Vi var dengang 18/19 og var kjærester.

Kan jeg spørre om hvordan reaksjonen din/deres var? Fortalte du om sviket til noen andre, eller ble det en hemmlighet?

Kjenner til to andre tilfeller.

Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Hva med damer som lyver og sier de går på pillen, men som ikke gjør det , og som plutselig blir gravide? Det blir jo akkurat det samme. Så nei, jeg nekter å tro at man kan bli dømt for å lyve om at man er steril.

Endret av fireflies
AnonymBruker
Skrevet

Hva med damer som lyver og sier de går på pillen, men som ikke gjør det , for så å plutselig bli gravid? Det blir jo akkurat det samme. Så nei, jeg tviler sterkt på at man kan bli dømt fordi man lyver om å være steril.

NESTEN det samme. Moren har barnet i sin mage/kropp og er den som mest sansynelig tar vare på barnet resten av livet. Det har ikke far.

Men begge tillfellene er like forkastlige.

• Liker 1
Skrevet

NESTEN det samme. Moren har barnet i sin mage/kropp og er den som mest sansynelig tar vare på barnet resten av livet. Det har ikke far.

Men begge tillfellene er like forkastlige.

Derimot må far enten ta ansvar for ungen gjennom å flytte sammen med mor, eller betale kukskatt alle sine dager. Det har sine sider, det også.

AnonymBruker
Skrevet

Derimot må far enten ta ansvar for ungen gjennom å flytte sammen med mor, eller betale kukskatt alle sine dager. Det har sine sider, det også.

Moralen er vel; ikke stol på noen, ta ansvare for sine egene gener.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde slikt bare skjedde i tullehistorier.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kan ikke i mine villeste fantasier forstå hvilken lov som kan bli brukt mot dette.

Hva med damer som lyver og sier de går på pillen, men som ikke gjør det , og som plutselig blir gravide? Det blir jo akkurat det samme. Så nei, jeg nekter å tro at man kan bli dømt for å lyve om at man er steril.

Dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...