Gå til innhold

Persienner


Gjest Seajewel

Anbefalte innlegg

Gjest Nanette

Hvor fester man persiennene, utenpå vinduet og karmene eller inni? Hva blir finest, og hvor fester man de, på veggen eller karmen oppe i vinduet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nei nei, man skal da ikke fjerne lufteventilen! Jeg har persienner inni vinduet, men på utsiden av ventilen slik at den fortsatt får gjort jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, man skal da ikke fjerne lufteventilen! Jeg har persienner inni vinduet, men på utsiden av ventilen slik at den fortsatt får gjort jobben sin.

Kommer ann på det da,hos meg går det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert mine i den øverste karmen på undersiden. Da henger de rett ned inne i vinduet, men jeg trenger ikke å fjerne lufteventilen og det går fint å åpne vinduet uten at persiennen følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Jeg har montert mine i den øverste karmen på undersiden. Da henger de rett ned inne i vinduet, men jeg trenger ikke å fjerne lufteventilen og det går fint å åpne vinduet uten at persiennen følger med.

Slik gjorde jeg det også da jeg bodde et sted jeg trengte innvendige persienner. Har ikke sett vinduer der det har vært behov for å fjerne ventilen for å plassere en persienne... Mulig de fins, men de er trolig sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,du fester den inni vindu.Over lufteventilen og den fjerner du.

Nøyaktig hva er det som fjernes her, sier du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også veldig på dette med at folk fjerner luftventilen. Med mindre det finnes annet mekanisk avtrekk i rommet, så kan fjerning av ventil gi dårlig luftsirkulasjon, fukt, og mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som lurer..er overhode ikke intressert å ha persienna på selve vinuet,ser stygt ut i mine øyne.Og selv om noen har prob med fukt mugg lukt og alt som måtte være har jeg ikke det prob.Når man tar vekk ventilen om noen har skrudd den ned, så er det kjempehål bak der og en persienne tetter ikke det hullet dønn igjen, for det er umulig.Kommer luft inn uansett.Nå har jeg sjekka rundt med bekjennte her og alle hadde den sånn.Går ikke ann og ha den på andre måter om man liker og ha det "på stella" i mitt hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vinduer som slår innover, så å feste persienner innvendig er ikke aktuelt i det hele tatt siden de da må demonteres helt for å få opp vinduet. Våre henger utenpå karmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Persiennene må festes slik at vinduet lett kan åpnes. Jeg har mine på selve vinduet. Og siden jeg har ventiler på vinduslista, så har jeg først festet noen klokkser på vinduet, som persiennene er festet i. Da går lufteluka fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Til alle som lurer..er overhode ikke intressert å ha persienna på selve vinuet,ser stygt ut i mine øyne.Og selv om noen har prob med fukt mugg lukt og alt som måtte være har jeg ikke det prob.Når man tar vekk ventilen om noen har skrudd den ned, så er det kjempehål bak der og en persienne tetter ikke det hullet dønn igjen, for det er umulig.Kommer luft inn uansett.Nå har jeg sjekka rundt med bekjennte her og alle hadde den sånn.Går ikke ann og ha den på andre måter om man liker og ha det "på stella" i mitt hue.

Har du bilde som viser hva du mener, for jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde som viser hva du mener, for jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente?

Nei,det har jeg ikke men har vinduer du åpner nede på mitten og skur opp.Da er det bare en plass å henge de,ikke utenpå karmen og ikke på selve vinduet da er det bare en kant igjen og på den kanten henger også en lang ventil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nei,det har jeg ikke men har vinduer du åpner nede på mitten og skur opp.Da er det bare en plass å henge de,ikke utenpå karmen og ikke på selve vinduet da er det bare en kant igjen og på den kanten henger også en lang ventil..

Det er vel som hos meg det. PÅ vinduet kan jeg ikke feste da vinduet vipper utover. Og å henge på ytterste karm, blir helt feil. Så jeg har hengt mine over lufteluka. Satte bare to små klosser på karmen og skrudde persiennene opp i denne. Klossene synes ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...