GĂ„ til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I morgen skal jeg ta MR av kneet, og jeg lurte pÄ noen ting. Jeg har tatt MR fÞr, men det var av hodet. Jeg har ogsÄ tatt av foten men det er sÄ lenge siden at jeg ikke husker det. Da jeg tok av hodet, kunne jeg ikke ha Þyensminke pÄ. Dette kunne jeg selvfÞlgelig ha spurt legen om, men de ringte meg i sted og sa at jeg kunne fÄ komme i morgen.

Kan jeg ha Þyensminke nÄr jeg skal ta av kneet?

Er det bare foten som skal inn eller mÄ hele meg inn i trommelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare beina som skal inn (det var i alle fall slik da jeg tok MR av kneet for et par uker siden), sÄ Þyesminke var ikke noe problem :)

Skrevet

Og, sÄ en ting til, jeg har piercing i navelen, den mÄ jeg vel ta ut?

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hva du mÄ ta ut og ikke varierer. Tok MR av kneet pÄ et mindre sykehus, og mÄtte da ut med alle smykker, alt med metall i etc. De spurte om jeg hadde piercing i navlen, sÄ jeg antar at jeg mÄtte ha tatt ut den.

Men ved en senere anledning, pÄ MR med samme kne, sÄ ble jeg bare plassert pÄ en seng med kneet inne i en trommel-greie. Fikk beholde bÄde smykker, klokke og alt det der pÄ. SÄ dette kommer veldig ann pÄ hvilket utstyr de har der du skal sjekkes. Rart du ikke har fÄtt infobrev?

Skrevet

Hei!

I morgen skal jeg ta MR av kneet, og jeg lurte pÄ noen ting. Jeg har tatt MR fÞr, men det var av hodet. Jeg har ogsÄ tatt av foten men det er sÄ lenge siden at jeg ikke husker det. Da jeg tok av hodet, kunne jeg ikke ha Þyensminke pÄ. Dette kunne jeg selvfÞlgelig ha spurt legen om, men de ringte meg i sted og sa at jeg kunne fÄ komme i morgen.

Kan jeg ha Þyensminke nÄr jeg skal ta av kneet?

Er det bare foten som skal inn eller mÄ hele meg inn i trommelen?

Radiograf her...

Du skal enten ta bilder med en stor magnet eller ekstremitet magnet.

Skal du pÄ sykehus er det vanligvis det fÞrste.

Du skal da ligge pÄ en benk med en spole rundt kneet(den lukker de rundt kneet.).

Det er ingen problem Ä ha litt sminke pÄ deg ettersom hodet ditt ikke skal inn.

Du ber bedt om Ă„ ta av BH oh jeg vil anbefale Ă„ velge en truse uten "pynt".

Smykker og piercinger mÄ ut.

Alt dette er fordi MR fungerer med en stor magnet som har en styrke pÄ rundt 1,5 tesla. Derfor vil metall kunne vÊre farlig ettersom det er magnetisk. Det bruke radiobÞlger som kan gjÞre samme metall, sminke og tatovering varm.

UndersĂžkelsen tar mellom 15 og 30 minutter og det eneste du skal gjĂžre er Ă„ ligge rolig.

MAskinen vil brÄke veldig sÄ du vil fÄ hÞrselsvern som det er mulig at du kan fÄ musikk pÄ.

Og ja. Du vil bli kjĂžrt inn til kanten av trommelen er omtrent ved lysken.. Avhengig av hĂžyde selvsagt.

:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...