Plutseliten Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 ...Jeg liker ikke når denne perioden av året kommer. Kattene mine kommer inn med alt slags krek! Har hørt at noen katter ikke jakter like effektivt lenger når de blir sterilisert/kastrert, men begge mine (som er det) kommer inn med noe rask hele tiden.. Kjempeflinke da, roser de jo. Men må de ta med ALT inn? Ble lite begeistret i stad når storepus kom inn med en firfisle. Jeg skjelver enda. Er pusen din en flink jeger? Tar den mye andre kryp enn bare mus og fugl?
Capricorn Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Nei, han har ikke skjønt helt at det er sånt katter skal gjøre. Heldigvis En katt jeg hadde før kom hjem med noe flere ganger om dagen! Mus, rotter, fugler, ORMER!!!
Strix Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Pusen fanger masse mus, og jeg er redd for at det blir noen fugler i ny og ne også. Men han har heldigvis vett til å legge dem ute i hagen
louise1 Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 En katt jeg hadde når jeg var yngre var helt utrolig på å fange mus og fugl. En natt våknet jeg av at han mjaua, skulle vekke meg, og sprang bort til døra og skulle vise meg hva han hadde klart. Jeg var så trøtt at jeg lot fuglen ligge til dagen etterpå Han var også fæl å dra fugler under senga mi og ligge der å leke med den. Hørte bare masse ben som knekte *grøss*
Gjest Raindrops Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Kattene mine jakter hele tiden. I fjor sommer så stod verandadørene åpne store deler av tiden, så de kom ofte inn med halvdøde fugler og mus til faren min som bor der. Da jeg skulle ha TV-benken som stod i stua fant vi til og med en død mus undr der. Aner ikke hvor lenge den har ligget der, siden jeg ikke har bodd der på et år, men det forklarte visst den rare lukten de hadde kjent en stund. Så ja, det har vært litt drama med halvdøde blodige fugler som flyr rundt i stua og lignende. Jeg prøver å ta det som et kompliment når de kommer med "gavene" sine da
Gjest Doh Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Haha, kjenner at jeg ikke gleder meg til katten min skal begynne å være ute. Har ikke særlig tro på at han blir noen flink jeger da(hååååper ikke)
Gjest Raindrops Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 Haha, kjenner at jeg ikke gleder meg til katten min skal begynne å være ute. Har ikke særlig tro på at han blir noen flink jeger da(hååååper ikke) Det trodde ikke jeg om mine tidligere (late) innekatter heller, men det tok ikke lang tid før plenen så ut som en krigssone av døde mus og fugler :gjeiper:
trudelu Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 Den ene katten min jakter noen ganger på meg hvis jeg ikke gir han mat
Gjest BabyBlue Skrevet 26. april 2011 #9 Skrevet 26. april 2011 Kjempegøy når katten hoster opp rester av en død fugl... Katten min er ekstremt atletisk og dyktig til å jakte, så det ligger en del fuglelik o.l under terrasen. Og ja, han er tidligkastrert.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. april 2011 #10 Skrevet 26. april 2011 Det trodde ikke jeg om mine tidligere (late) innekatter heller, men det tok ikke lang tid før plenen så ut som en krigssone av døde mus og fugler :gjeiper: Er jo bra at de dreper skadedyr da, er det ikke? Bare så synd at de skal vise de frem. Vår gamle katt hadde heldigvis en tendens til å mjaue mens hun hadde noe i munnen så man hørte på henne at hun hadde en mus eller noe i kjeften og da var det bare å ikke slippe henne inn.
Plutseliten Skrevet 26. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 26. april 2011 Morsomme historier. De er nå rare disse kattene... Så stolt når de viser frem fangsten sin Har aldri sett pusejenta vår så stolt før som når hun kom inn med ei skjur (er det ikke det de heter?).. At hun fikk tak i den skjønner jeg heller ikke, men den stoltheten der glemmer jeg aldri
Katrinepus Skrevet 26. april 2011 #12 Skrevet 26. april 2011 Min jakter også stort! Her om dagen hadde hu visst kommet med en diger jordrotte som huseieren fjernet. Jeg fikk ikke sett den, men den var visst såpass stor at hu ikke greide å bære den stort lenger
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #13 Skrevet 26. april 2011 Skjønner ikke helt det her. For hunder er det båndtvang nå av den grunn at de ikke skal få tak i sårbare dyr, som fugleunger og andre dyreunger, men en katte skal man rose opp i skyene når de får tak i disse? Og firfisla du snakket om går jeg utifra var en salamander siden de på denne tiden trekker opp fra vannet, og de er fredet. Ikke det at katta di skjønner det kanskje
Plutseliten Skrevet 26. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 26. april 2011 (endret) Skjønner ikke helt det her. For hunder er det båndtvang nå av den grunn at de ikke skal få tak i sårbare dyr, som fugleunger og andre dyreunger, men en katte skal man rose opp i skyene når de får tak i disse? Og firfisla du snakket om går jeg utifra var en salamander siden de på denne tiden trekker opp fra vannet, og de er fredet. Ikke det at katta di skjønner det kanskje ..Katter har jo jaktinstinktet i seg, og med rosing mener jeg ikke at jeg gir den godteri og klemmer den ihjel og sier at den er dødsflink.. Nei, tror ikke katten min forstår hvilke dyr som er fredet... Jeg reddet det stakkars dyret uansett, for jeg liker ikke at den dreper dyr i huset mitt. Du får bare synes jeg er dum som roser katten min fordi den gjør sånn at det ikke er mus på loftet og i kjelleren - for det er jeg glad for Endret 26. april 2011 av Plutseliten
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. april 2011 #15 Skrevet 26. april 2011 Vi får servert både mus og lemen flere ganger i uken. Pusene kan jo ikke spise herligeheten selv, de må på død og liv dele med familien (= oss), blæh
Passive Skrevet 26. april 2011 #16 Skrevet 26. april 2011 Min Jimmy jager hester han. Han har ikke fått med seg at han ikke er en steppeløve. Til og med rasepusene mine kommer med fugler og mus en gang i blant. En gang hadde en meis kommet seg inn et vindu som sto på gløtt. Pusemor som lå med 18-timer gamle kattunger tok den før jeg fikk reagert. 1
Plutseliten Skrevet 26. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 26. april 2011 Min Jimmy jager hester han. Han har ikke fått med seg at han ikke er en steppeløve. Til og med rasepusene mine kommer med fugler og mus en gang i blant. En gang hadde en meis kommet seg inn et vindu som sto på gløtt. Pusemor som lå med 18-timer gamle kattunger tok den før jeg fikk reagert.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #18 Skrevet 26. april 2011 Her er det ikke mye ros å få når pusen kommer med byttet sitt. En og annen mus er greit, men fugler er overhode ikke greit. Pusen får klar beskjed både i tale og handling at dette vil jeg ikke se.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 26. april 2011 #19 Skrevet 26. april 2011 Min Jimmy jager hester han. Han har ikke fått med seg at han ikke er en steppeløve. Åh, han hadde sikkert blitt god buddy med hesten min! Hun elsker å leke med katter, og en av favorittene er å løpe rundt med en katt i hælene
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. april 2011 #20 Skrevet 26. april 2011 Vi får servert både mus og lemen flere ganger i uken. Pusene kan jo ikke spise herligeheten selv, de må på død og liv dele med familien (= oss), blæh Enkelte dyr spiser de ikke. Katter er igrunn noen sadistiske jævler, for av og til dreper de bare på gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå