Gå til innhold

En jævlig ekkel opplevelse

Fremhevede innlegg

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg har vært hos mine foreldre i påsken, og jeg og valpen sto uten for døra mi for å låse oss inn til leiligheten. Plutselig kommer en fyr i 30 årene og begynner å snakke til valpen og klappe han, jeg tenkte at det er hyggelig at valpen får oppmerksomhet, for det elsker han.

Men han fyren bestemmer seg for å slå seg ned på trappa mi for å prate. Han snakket og snakket, og så spurte han om jeg røyket hasj, og da jeg svarte nei virket han overrasket og sa jeg burde prøve LSD, for det var fantastisk, og det hadde gjort slik at han både hadde sett gud og Jim Morrison. Han virket temmelig ruset, og sa at han var en healer, og så skulle han begynne å heale meg. Han tok hendene sine over meg spurte om jeg kjente kraften. Jeg var så redd at jeg ville gråte :(

Han spurte meg så om jeg var stressa, og da svarte jeg ja, og løy om at valpen ikke hadde fått mat og at jeg måtte komme meg inn. Jeg var skikkelig redd for det så ut som han hadde tenkt seg inn han også. Han sa at han kom tilbake og tok en kopp kaffe, slik at vi kunne bli bedre kjent.

Jeg er så redd nå, for at han skal komme tilbake, kanskje om natta og bryte seg inn. Jeg føler meg ikke trygg. Jeg burde kanskje sagt noe til han, f.eks kom deg vekk o.l, men jeg aner jo ikke hva han hadde gjort da, hva om han f.eks hadde trukket frem en kniv. Da han spurte hva jeg het fikk jeg panikk og sa et helt annet navn enn mitt eget, om dette var lurt vet jeg ikke.

Bør jeg ringe politiet nå, eller vente og se om han eventuelt kommer tilbake? Jeg ringte pappa og gråt i telefonen, jeg føler meg så redd nå!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noe å være redd for. Mange mennesker i rus blir gjerne pågående og overvennlige, men de mener ikke noe vondt ved det og ofte glemmer de av slike ting som å møtes igjen. At han bryter seg inn er lite sannsynlig ettersom du nok kan beskrive han til punkt og prikke for politiet.

Gjest Heloise
Skrevet

Ja, du kan ringe og snakke med de, høre hva de anbefaler. Kommer han tilbake og du er redd kan du alltids ringe 112, men det er jo nødnummeret så tenk på det før du ringer :)

Hørtes aldeles grusomt ut. Jeg tror jeg hadde blitt forbannet og bedt han ryke og reise selv. Hvis han var veldig sløv og rusa er det jo bare å låse døra og ignorere fisen. Æsj så ekkelt :(

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok kanskje gjort dem oppmerksom på det likevel, bare så de vet om det.

Skrevet

Han kommer nok ikke tilbake!

Mange narkomane trenger bare noen å prate med og er normale mennesker i forhold til behov for kontakt! :)

Ikke bekymre deg du!

Klem

• Liker 3
Skrevet
Jeg er så redd nå, for at han skal komme tilbake, kanskje om natta og bryte seg inn. Jeg føler meg ikke trygg. Jeg burde kanskje sagt noe til han, f.eks kom deg vekk o.l, men jeg aner jo ikke hva han hadde gjort da, hva om han f.eks hadde trukket frem en kniv. Da han spurte hva jeg het fikk jeg panikk og sa et helt annet navn enn mitt eget, om dette var lurt vet jeg ikke.

Bør jeg ringe politiet nå, eller vente og se om han eventuelt kommer tilbake? Jeg ringte pappa og gråt i telefonen, jeg føler meg så redd nå!

Prøv å slappe av.Du lar hjernen din rote til mer enn hva som er nødvendig.

De aller fleste narkomane er harmløse.

Du lager jo bare ris på egen bak med disse tankene.F.eks kniv!! Det vet du jo ikke. Pust!

Ringe politiet på grunn av hva? Ingen har gjort deg noe.

Bare ta noen forhåndsregler.Se deg for ute og lås døra. Om noen skulle komme på besøk,sjekk før du åpner.Om du skulle få besøk av herr narkis igjen OG han virker truendes,da ringer du politiet.

prøv om du klarer å roe deg ned,ting er ikke alltid like farlig som en tror med en gang

• Liker 2
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Han kommer nok ikke tilbake!

Mange narkomane trenger bare noen å prate med og er normale mennesker i forhold til behov for kontakt! :)

Ikke bekymre deg du!

Klem

Det håper jeg virkelig ikke. Men han virket samtidig så streit til enn narkoman å være. Klærne, frisyren og det meste virket normalt, bortsatt fra den sløve stemmen.

AnonymBruker
Skrevet

Det håper jeg virkelig ikke. Men han virket samtidig så streit til enn narkoman å være. Klærne, frisyren og det meste virket normalt, bortsatt fra den sløve stemmen.

Han hadde sikkert blitt shina opp av sosialen til påske :popcorn:

• Liker 2
Skrevet

Det samme har skjedd meg og en venninne. Da vi var i venninna mi sitt borettslag, kom det en beruset narkoman opp på verandaen og ville snakke med oss. Vi var hyggelig mot han, men sa at han måtte dessverre gå fordi vi var opptatt med noe. Vi ringte ikke politiet, vi tenkte at han logiskt nok trengte litt nærkontakt med mennsker utenfor rusmiljøet. Så vi snakket med han en stund, så gikk han.

Jeg tror ikke du skal være redd, han kommer nok garantert ikke tilbake. Hvis han i det heletatt husker veien, så er han sikkert ikke farlig. Sånne mennesker som dukker opp i uventede situasjoner kan virke veldig skumle, men du kan bare tenke på at han garantert ikke er en kriminell. Kriminelle gir nemlig ikke forvarsel på den måten.

Hvis du ønsker så kan du selvfølgelig ringe politiet, men jeg vet ikke helt hva de kan gjøre med saken hvis ikke han er der fortsatt. :) Hvis han kommer tilbake så ringer du politiet.

• Liker 1
Skrevet

Som de andre sider tror jeg ikke det er grunn til å være redd for at han kommer tilbake. Godt mulig husker han det ikke engang om han var så ruset som du sier. Rusmisbrukere er stort sett harmløse, så lenge du ikke prøver å ta stoffet deres eller noe sånt.

Skjønner godt det var ekkelt, men ville ikke ha engstet meg for om at han kom tilbake igjen, for det gjør han nok ikke. Jeg ville ikke ringt politiet, ikke noe de kan gjøre uansett.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste narkomane/narkotikamisbrukere er nok av den typen, mne man legger aldri merke til dem fordi de er så straighte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos mine foreldre i påsken, og jeg og valpen sto uten for døra mi for å låse oss inn til leiligheten. Plutselig kommer en fyr i 30 årene og begynner å snakke til valpen og klappe han, jeg tenkte at det er hyggelig at valpen får oppmerksomhet, for det elsker han.

Men han fyren bestemmer seg for å slå seg ned på trappa mi for å prate. Han snakket og snakket, og så spurte han om jeg røyket hasj, og da jeg svarte nei virket han overrasket og sa jeg burde prøve LSD, for det var fantastisk, og det hadde gjort slik at han både hadde sett gud og Jim Morrison. Han virket temmelig ruset, og sa at han var en healer, og så skulle han begynne å heale meg. Han tok hendene sine over meg spurte om jeg kjente kraften. Jeg var så redd at jeg ville gråte :(

Han spurte meg så om jeg var stressa, og da svarte jeg ja, og løy om at valpen ikke hadde fått mat og at jeg måtte komme meg inn. Jeg var skikkelig redd for det så ut som han hadde tenkt seg inn han også. Han sa at han kom tilbake og tok en kopp kaffe, slik at vi kunne bli bedre kjent.

Hva er det so får deg til å tro at narkomane trekker frem kniver?

Om du venter på tog eller buss i Oslo,så kan du oppleve at du treffer både gud,jesus og engelen gabriel. Det er slik narkomane kan bli. En gang traff jeg Elisabeth Taylor og Bett Midler i en og samme skikkelse. Skulle jeg ringt politiet hver gang,så må Oslo få 4000 politifolk til

Gjest SnakeOil
Skrevet

Har du ikke lært at du ikke skal snakke med fremmede menn? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde vel ikke i nærheten av Kongsberg? Har hatt en ubehagelig opplevelse med en rusa "healer" der før.

Skrevet

Tror du ikke at han mannen er mer redd for at alle rundt ham er redd for ham? Så redd at alle han møter på distanserer seg, - og alle han tar på trekker seg unna, - og alle han hilser på snur seg i vemmelse?

Hvem har mest angst mon tro?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den mannen har sikkert ikke peiling på hvor han har vært, hvem han har møtt og hva han har sagt det siste året. Han husker nok ikke denne episoden, langt mindre hvor det var, og han kommer ikke tilbake.

Skjønner dette var ekkelt for deg. Stakkars, har vært i lignende opplevelser. Vurder om du kan gjøre noe for å komme deg fortere inn døren. Du kan også prøve å tenke litt på at når du møter sånne folk så kan du avslutte samtalen tidligere. Du kan bare smile litt og så snu deg tilbake og gjøre ditt med litt sånn "mhmm..." til det han sier, og så går du. Altså nå tenker jeg ikke på når du møter akkurat denne mannen igjen, for det gjør du ikke, men om du kommer oppi situasjoner som dette igjen.

Vi bor likeved et hospits så jeg må samtale litt med desse karene ofte. De er varierende ruset, men jeg nikker høflig og svarer litt "mhmm" mens jeg gjør mitt og så går jeg. Du har absolutt rett til å takke nei til å bli berørt. Bare si "nei takk, det er ikke nødvendig" eller noe sånn.

Åh gleder meg til vi skal flytte kjenner jeg :D

Skrevet

Jeg har opplevd noe ganske lignende. Bortsett fra at det var på gata rett utenfor leiligheten min.

Var en mann som var tydelig veldig rusa, påstod han var drapsmann og hadde sittet inne for det osv. som var veldig kontaktsøkende.

Ble jo livredd, men heldigvis fikk jeg rista han av meg etter en stund og løp inn i leiligheten.

Var jo helt skjelven i ettertid. Men tror det bare er å ta helt med ro, han jeg møtte på var så rusa at han nok egentlig ikke var farlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...