AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #1 Skrevet 26. april 2011 Hei! Jeg er nødt til å få tak i en godkjent legeattest så fort som bare mulig for å melde meg på et kurs i en sport jeg vil begynne med. Ringte fastlegen og der har de ikke ledig time før 5. mai! Det er altfor sent, og jeg trenger det mye fortere enn det. Er det mulig å gjøre dette på noen annen måte? Vet om folk som går til legevakten når fastlegen ikke er tilgjengelig, er det mulig i dette tilfellet? Blææææ, har ikke peiling på hva jeg skal gjøre nå.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #2 Skrevet 26. april 2011 Det tviler jeg på at legevakta gjør. De er der for akutte ting og har ikke din journal. Kanskje du får ringe legekontoret ditt igjen og forklare problemet.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #3 Skrevet 26. april 2011 Det tviler jeg på at legevakta gjør. De er der for akutte ting og har ikke din journal. Kanskje du får ringe legekontoret ditt igjen og forklare problemet. Blæ, ja, jo. Jeg prøvde, men hun dama der var litt bitchy med det. Skjønner det er helt sprengt med folk som vil ha time etter påske, men ja. Greia er at de trenger ikke min journal, jeg har et skjema fra Norges Luftsportforbund som skal fylles ut sammen med lege (altså at legen sjekker diverse ting) så hvilken lege det er, er det samme. Tips til hva jeg kan gjøre utenom å ringe mitt legekontor igjen?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 det finnes endel private legesentere rundt om som du helt sikkert får time raskt hos, det koster litt mer, men slik er det nå engang når man må ha noe raskt, som ikke er akutt sykdom (som du ville fått behandlet hos legevakten)
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Du kontakter folka fra kurset og forklarer situasjonen, si at du ettersender attesten.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Du kontakter folka fra kurset og forklarer situasjonen, si at du ettersender attesten. Vil ikke det. Jeg vil ha en godkjennelse fra legen min, da bihulene mine har vært litt trøblete de siste ukene og kurset er snart. Det er fallskjermhopping det dreier seg om, da skal man helst ikke hoppe hvis man er tett.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #7 Skrevet 26. april 2011 det finnes endel private legesentere rundt om som du helt sikkert får time raskt hos, det koster litt mer, men slik er det nå engang når man må ha noe raskt, som ikke er akutt sykdom (som du ville fått behandlet hos legevakten) Hadde helt glemt ut private klinikker! Tusen takk! Når har jeg fått time på torsdag Skal bli godt å gå til en annen lege enn min egen også! Haha. 1
kaprifolen Skrevet 26. april 2011 #8 Skrevet 26. april 2011 Kontakt et privat legesenter som Volvat, Capio eller lignende!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #9 Skrevet 26. april 2011 Jeg har tatt noen dykkekurs opp gjennom åra, og da ordnet vi det sånn at vi tok kontakt med en eller annen lege og så fikk vi ordnet en undersøkelse etter ordinær arbeidstid for denne legen. Det var forholdsvis greit å få til. Stort sett har det vært instruktørene som hadde oversikt over leger som man kunne henvende seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå