Gå til innhold

Chevy's vei mot et lykkeligere jeg..


Gjest Chevy

Anbefalte innlegg

Så..da starter jeg min egen dagbok, mest for og hjelpe meg selv med og forstå meg selv bedre, det som skjer rundt meg osv:)

Jeg er i et godt samboerskap, men møter hele tiden utfordringer iform av meg selv. Jeg er vel verdens mest usikre menneske, dvs at jeg blir usikker inni meg av omtrent alt, så om han sier eller gjør et eller annet som ikke er ment som noe som helst, så tolker jeg det i alle retninger..utenom det, som mest er mitt problem - så har jeg det meget bra sammen med denne mannen! :rodmer:

Jeg har i et år slitt med mye, helsa mi er ikke bra. Jeg veier vel også 140 kg, uten at det i seg selv er problemet. Jeg er ekstremt trett, helt ekstremt - og sliter med at hodepinen og migrenen min har eskalert helt vanvittig. Jeg har hatt migrene hele livet, men nå er den vel blitt 10 ganger verre og jeg har ofte vanvittige anfall.

Jeg er også arbeidsledig, og hit jeg flyttet til i 2009 har jeg hatt flere vikariater men ingen fast stilling. Dette fører til enormt press i hodet mitt.

Nå vil jeg ned i vekt, og har gått over til lavkarbo - dog jeg har pause nå i påsken har jeg holdt på med lavkarbo siden januar og gått ned 11 kg.

Jeg vil ned til 80 kg, og vise alle sammen at jeg kan. JEG KAN, og skal vise dem! Dem som ikke har sett den pene jenta gjennom alt fettet, og dem som har tvilt på meg. Jeg skal vise dem hva jeg er laget av, og jeg skal gjøre samboeren min skikkelig stolt av meg.

Han har ikke bedt meg om og gjøre dette, og sier han liker meg som jeg er og at jeg isåfall må gjøre det for meg selv. Han sier han ble glad i den jenta jeg er :rodmer:

For hans og min egen skyld skal jeg klare dette, og denne dagboken skal være en del av den forvandlingen.

startvekt var 147 kg (omg går det an) og nåværende vekt er 140 :)

i can do this!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag føler jeg meg 10 ganger feitere enn jeg serut. Skulle finne meg klær idag,å ingenting passet:( dessuten er stemnigen mellom meg Å sambo ikke god idag.. Min feil tror jeg:( føler meg supermislykket rett og slett. Feit og mislykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:goodbye:

selvfølgelig klarer du dette :) Må bare tro på deg selv. Og når du har en så god kjæreste som er så glad i deg , har du ingenting å være usikker på, du har masse trygghet :)

Men ja det er lett å bli usikker, har selv vært en nervøs og usikker person i alle år, er blitt mye bedre dog :)

Angående migrene så vil jeg gi deg ett tips om du ikke har prøvd det, håper det er greit. Og det er akkupunktur. Jeg brukte slik behandling i ett år, og har ikke hatt migrene siden. Så det var verdt å prøve, ble også kvitt støvallergi som jeg hadde :)

Hvordan går det med deg nå? ser nå at det er en stund siden du har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest zeppelin

Hei! :goodbye:

Titter innom her en liten tur, jeg! Detter ser ut som en dagbok jeg vil følge med på!

Jeg vil først begynne med å si at jeg heier på deg! Virkelig!

Så vil jeg gjerne foreslå at du tar deg en liten tur inn på vektklubb.no!

Det som er så greit der, er at du går ned i vekt ved å spise den maten DU vil! Bare i begrensede mengder, selvfølgelig. Der fører du inn maten du spiser, også står det hvor mye du har igjen etter hvert måltid. Du får udelt antall kalorier du skal få i deg i løpet av en dag.

Jeg var medlem der og gikk ned 8 kilo! Ble ikke ferdig da..fordi jeg ga litt opp. Men det er min egen feil :gjeiper:

Det andre som er så fint med det er at man ikke går opp i vekt igjen etterpå. Vet ikke hva dietten din går ut på, men folk som f.eks velger å bare spise supper, shakes og bars i så og så mange uker, går fort opp igjen etter endt diett.

Men på v.klubb får man jo spise den maten som man vanligvis spiser:)

Er ikke gale med innmeldingsavgift heller. Det er virkelig verdt pengene om man legger hjertet sitt i det!

Men nok om det! Håper det var greit at jeg kom med et innspill der:)

Gleder meg til å høre mer fra deg=)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

heisann!

Kjempehyggelig og lese at noen har vært innom skribleriene mine :kaffekopp:

en stund siden jeg har skrevet ja, jeg må definitivt bli flinkere!

etter det jeg skrev første gangen,har jeg og samboeren min snakket mye sammen om småting og ting og tang, og nå har vi det nesten bedre enn når vi først traff hverandre! jeg er såå happy! kommunikasjon er gull!

jeg har også hatt en periode jeg har følt meg bedre helsemessig, men er nå tilbake i samme tralten. Det jeg henger meg opp i er at da jeg følte meg bedre var jeg forkjølet. Men en gang forkjølelsen forsvant kom alt tilbake.. veldig mystisk! As we speak full i hodepine og kjempetrett.

Sambo er ute med kamerater, helt greit.. han føler alltid at han må være hjemme så ikke jeg blir alene - men jeg får han alltid ut jeg:P Har såååå ikke tenkt og bli en sånn som ''bestemmer'' over typen sin.

alle mine veninner er blitt single den siste tiden, det er helt sykt! Før var jeg den single feite veninna, men nå er jeg den eneste igjen. Det gjør det jo også vanskelig for meg og snakke med dem om det, jeg kan ikke si : ja jeg vet hvordan du har det.. eller noe sånt, så de har snakket med hverandre og jeg føler meg kjempeutenfor, bare fordi jeg har kjæreste.

Jeg har heller ikke vært flink til og holde kontakten i det siste, så jeg føler meg enda mer utenfor.

Sist uke hadde jeg noen utrolig vanskelige dager på jobb.. følte meg bare utenfor og utilpass.. føler meg veldig utenfor for tiden!

Kostholdet går derimot greit, selvom vekta står stille atm. Lavkarbo er virkelig tingen!

det var dagens tanker! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Heihei :jepp:

Deg vil jeg følge med på, skal heie masse på deg. Du KLARER å gå ned i vekt, det er jeg sikker på =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

kjekt å se at du er tilbake her :)

:troest: ang. hodepine, håper du får sovet det bort til imorgen, og føler deg bedre da.

Om det er noen trøst så vet jeg hvordan du har det om å føle seg utenfor, Jeg gjør også det i stor grad. For meg er det fordi jeg er alenemor (alle mine venninner med barn er par og vil helst treffes i par, når vi ikke er på lekeplassen) og fordi jeg ikke liker å drikke og gå på byen om nettene (alle mine single venninner elsker det og vil bare det). Så jeg føler meg veldig alene.

Så kjekt at du har funnet din ting innenfor kosthold, noe som funker for deg. Ingenting er bedre :)

Ønsker deg en fin kveld videre :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

Heihei :jepp:

Deg vil jeg følge med på, skal heie masse på deg. Du KLARER å gå ned i vekt, det er jeg sikker på =)

åå så snillt! du aner ikke hvordan der motiverer! :klemmer: skal virkelig bli flinkere og skrive her inne:) tror det hjelper veldig på psyken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

ny dag, ny depresjon (ikke klinisk, men.. lei meg)

faktisk, vet jeg ikke helt hvorfor jeg er lei meg.. men, jeg tror det er ensomheten. Her sitter jeg dag ut og dag inn, og føler at når sambo kommer hjem og spør hva jeg har gjort idag - så bør jeg liksom ha et fornuftig svar. Det har jeg ikke! Det eneste jeg skal er og lage mat til oss senere, utenom det skal jeg deppe på sofaen..

gruer meg noe inni hampen til jobb imorgen.. sist uke kom jeg oppi en situasjon jeg ikke var forberedt på - og alt i meg ville rømme hele situasjonen.

Jeg var veldig redd for og begynne og jobbe som hjelpepleier igjen, hadde noen vanskelige år på skolen.. usikkerheten min tok nesten knekken på meg - og jeg slet med og utføre oppgaver mens veileder eller lærer så på.. ting som gikk helt fint ellers når de ikke sto og våket over meg. Dette tror jeg de egentlig burde hjulpet meg mer med - istedenfor endte det opp med at jeg satt og gråt på alle veiledningsmøtene og nesten fikk stryk.

Selvtilliten datt på bånn den gangen, og jeg turte ikke søke jobb som hjelpepleier, enda jeg hadde utdannelsen i boks. 6 år etterpå, og jeg prøver meg i yrket, angrer på at jeg ikke søkte på det med en gang skolen sluttet, for nå er all kunnskapen som spredd for vinden.. jeg føler meg som en idiot og en dust på jobb som regel, og har også dumme kollegaer som er ''flinke'' til og få meg til og føle meg så dum som jeg føler meg fra før..

Det hjelper ikke at jeg føler meg sånn som jeg gjør, mtp den dumme kroppen min som ikke fungerer, men jeg nekter og ikke jobbe i det hele tatt, jeg er jo på en måte frisk, ingen som kan se hva jeg feiler, men jeg føler på det hele dagene..

sto opp halv 11 idag, er dødstrett.. vurderer og gå og legge meg igjen.. men så er jeg også håpløst deppa! biter jeg enda mer på fingrene mine nå er jeg redd jeg kommer inn til benet (æsj da).

enten legge meg eller kjøre ut og kjøpe yogamatte.. tror yoga kan funke for mine stive muskler i ryggen! også er det visst veldig avslappende sies det!

ellers rikker endelig vekta på seg igjen! hurra!! :danse: nå er den 136, 5 :goodbye:

Endret av Chevy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

jeg gikk ikke og la meg - men kjøpte yogamatte som skal testes ut nå snart!:) også har jeg bakt lavkarbomuffins! DØØØDsgode! også har jeg laget middag :) prøver og holde meg selv igang med noe slik at jeg ikke sitter og tenker på ting :) det har faktisk hjulpet:)

nå skal jeg skrive litt på bloggen min, som jeg skulle ønske at jeg kunne linket til her.. men jeg ønsker ikke og være kjempeåpen med hvem jeg er i tilfelle noen jeg kjenner leser:)

virkelig hyggelig at noen leser :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Stå på! Du er flink som klarer å fortsette selv om det er mye negativt rundt deg. Vet veldig godt hvor vanskelig det kan være å holde oppe motivasjonen når vekta står stille eller en er eller har vært syk.

Krysser fingrene for at du klarer deg kjempefint fremover! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chevy

takk for det:) ja, jeg prøver selvom jeg føler meg som et dass:) mulig jeg havner i senga uansett, hater onsdager!!!! sambo jobber alltid seinvakt på onsdager.. DA er jeg alene da:P men først skal jeg prøve yoga:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chevy

åååååååååååå jeg gruer meg sånn til jobb imorgen..!! er det mulig:( :sukk:

jeg føler meg helt hjelpeløs.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hei!

Jeg vet sånn ca hvordan du har det. Jeg havner i en liten "depresjon" av og til.. Og jeg lærer alltid samme greien, men husker det aldri. Jeg blir totalt motløs, orker ikke rydde, smile, snakke..ja, alt faller rett og slett bare i dass. Uten grunn. Men det hjelper altid å komme seg ut. Enten alene, eller med en venn. Bare være. Snakke. Drikke kaffe..

Huff! Jeg var hjemmepleieassistent et år. Grusomt miljø, herlige brukere. Det var liksom ikke plass for oss yngre. Uproffesjonelle, var det eneklte fremsto som! Jeg begynte å hate jobben og grue meg til hver vakt. Ikke koselig. Så jeg sluttet. Måtte forresten lære alt selv. Fikk ikke noe god opplæring.. Men jeg klarte meg veldig bra, faktisk!

Stå på! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...