Gå til innhold

Alvorlig syk


Gjest made4u

Anbefalte innlegg

Gjest made4u

Nå er det ikke første gang noen blir syk av et slankeprogram, ei heller siste gang. Motefenomener for slanking kommer, lever en tid, for så å dø ut etter hvert... Slik har det alltid vært, slik vil det alltid være - noen er dessverre villig til å prøve det meste og leve høyst unormalt i vrangforestillingene at nettopp deres kropp er så annerledes og at alt er så individuelt at de må finne det rette for seg.

Her skrives det om ei av dem som tok et desperat og dårlig valg;

Ikke så bra valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Takk for nyttig informasjon - er jammen på tide at det kommer noe annet enn halleluja preik om disse lavkarbosakene basert på supper og stor lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttig informasjon - er jammen på tide at det kommer noe annet enn halleluja preik om disse lavkarbosakene basert på supper og stor lommebok.

Dette var vel ikke en lavkarbo-diett? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel ikke en lavkarbo-diett? :klo:

Å sorry, er det det likevel..? Trodde det var lavkalori-diett med shakes jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dette var vel ikke en lavkarbo-diett? :klo:

Jo det er det. Men det er en ekstrem variant der det er både lavkarbo og lavkalori i ett. Dvs. at all vanlig mat blir erstattet med lavkarbo suppeposer og andre måltidserstattere. Er flere jeg kjenner som har gått på dette og lignende opplegg og tatt av voldsomme mengder kilo - på 600 kalorier pr dag og nesten ingen karbohydrater.

Og jeg vil gjerne få understreke at dette ikke er ment fra meg som en generell negativ "all lavkarbo er dårlig" - det var spesielt disse "spis suppe hele dagen" kurene jeg siktet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke linfrø som skal være så bra for magen? .. Så sprekker tarmen? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er det. Men det er en ekstrem variant der det er både lavkarbo og lavkalori i ett. Dvs. at all vanlig mat blir erstattet med lavkarbo suppeposer og andre måltidserstattere. Er flere jeg kjenner som har gått på dette og lignende opplegg og tatt av voldsomme mengder kilo - på 600 kalorier pr dag og nesten ingen karbohydrater.Og jeg vil gjerne få understreke at dette ikke er ment fra meg som en generell negativ "all lavkarbo er dårlig" - det var spesielt disse "spis suppe hele dagen" kurene jeg siktet til.

Det høres jo livsfarlig ut! :overrasket:

Edit: Og er det tydeligvis.

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Er mange andre kurer der ute, som jeg også er ganske negative til... Dog er lavkarbo fortsatt litt i fokus og dels populært her i landet enda, men jeg er sikker på at vi følger USA der luften har gått ganske mye ut av lavkarboballongen og filosofiene har verdt i fritt fall og gjør sine krampetrekninger, kostholdet er avslørt der som ikke noe revolusjonerende og motefenomenet det var der er nesten over og gjør bare sine siste krampetrekninger. Vi følger nok etter, og trenden er jo klar også her at det ikke er så stort lenger og det blir ferre og ferre som lever så ekstremt og etter norsk matkultur så unormalt (og usosialt).

Men bra at folket lytter til de seriøse aktørene og tar til fornuft. Dog vil nok dette henge igjen i mange år enda, selv Rikshospitalets kur (som ikke har noe med Rikshospitalet å gjøre og som dem sågar advarer mot) er noe som folk prøve den dag i dag tross det er lenge siden den kom. Ting tar tid før det dør ut, begge deler og flere motekurer som har vært in tidligere er heldigvis i fritt fall alle som en...

Dessverre kommer nye motefenomen til, hvorav noen blir mer utbredt enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med lavkarbo å gjøre men kroppen går i ketose fordi man får for lite kalorier.

De aller fleste går i ketose om natten fordi det da er mange timer man har spist.

Ketose betyr ikke automatisk lavkarbo og den sammenhengen som mange setter med ketos pga lavkalori har ingenting med lavkarbo som livsstil å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Dette har ingenting med lavkarbo å gjøre men kroppen går i ketose fordi man får for lite kalorier.

De aller fleste går i ketose om natten fordi det da er mange timer man har spist.

Ketose betyr ikke automatisk lavkarbo og den sammenhengen som mange setter med ketos pga lavkalori har ingenting med lavkarbo som livsstil å gjøre.

Riktig som du sier, at ketose ikke nødvendigvis har med lavkarbohydratkosthold å gjøre. Dem som spiser karbohydrater vil også komme i situasjoner der kroppen kommer i den tilstand lavkarbohydratfolket betegner som ketose. Er mange faktorer som spiller inn for dette, bl.a. hva personene har spist (sammensetningen) og ikke minst når dem har spist etc. Måltidenes størrelse spiller også inn, samt ikke minst hvor lang tid det har gått siden de spiste. Komplekst dette, og man kan si at det er mer vanlig under kaloriunderskudd enn når man har kalorioverskudd en periode. for å ytterligere komplisere det hele så har hva man spiste til måltider tidligere på dagen også sitt å si. Mest vanlig er det hos dem som dropper frokost eller har få men store måltider i løpet av en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...