Gå til innhold

Gavetips til ei jente som skal bli 3år! :)


Singo

Anbefalte innlegg

Det er niesen min som fyller snart 3år ! Og jeg har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe til henne. Så jeg trenger noen forslag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor mye du tenker å bruke på gaven, men småjenter flest synes det er veldig stas med sånne "mini- kjøkken" man kan kjøpe til dem.

Eller kanskje en liten sykkel til vesla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem jo litt an på kor mykje du vil bruke.

Ute-leiker er jo fint no. Viss ho har sandkasse, er det jo mykje utstyr til det å få tak i. Bøtter, spader, sånn "gravemaskin" som ein festar til kanten på snadkassa, som ungen kan sitje på og grave med. Sykkel ja (kanskje greit å spleise med nokon i så fall), leiketelt (veldig populært hos mine ungar).

Av inneleiker er vel duplo veldig populært blant dei fleste ungar. Min 3-åring fekk ein bondegård i duplo til 3-årsdagen sin - stor stas.

Bøker og puslespel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen forslag fra meg:

store gatekritt

sykkel

hjelm

sparkesykkel

puslespill

bøker

drage (til å fly med)

leketelt

badebasseng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-modelleire

-CD

-bøker

-klær

-tegnesaker

-spenner o.l. til håret

-lego (hello kitty duplo er stas her hjemme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte plaskebassen som også kan brukes som sandkasse da niesa mi ble tre!:) med lokk. Og lii leker til å ha oppi der!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi fyller også 3 år snart, og til henne skal jeg gi denne dukka: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156107693 , samt modelleire, da dette er noe hun liker å holde på med :-)

Men det kommer selvsagt an på hva hun liker.. Men her er noen tips:

- CD med barnesanger.

- Barnebok.

- Dukke.

- Modelleire.

- Klær.

- Dukkevogn.

- Penger.

- Noe samlegreier som du kan gi hvert år, feks. sølvskje.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslagene! Dette hjalp mye. Så jeg får dra ut og kikke på dette denne uka:) Selv har jeg bare tenkt på dukker og Barbie liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle forslagene! Dette hjalp mye. Så jeg får dra ut og kikke på dette denne uka:) Selv har jeg bare tenkt på dukker og Barbie liksom...

nå er det jo varierende, men min 3åring er for liten til og leke med dukker.

Hun har begynt, men det er bare og legge dem i vogna som er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har akkurat blitt tre, og det eneste hun gjør hjemme er å kjøre rundt på den lille sparkesykkelen sin. Det elsker hun, og gjør det fra morgen til kveld!

Dukker etc...er hun fortsatt litt for liten for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min jente er 2 1/2, og hun elsker alt som er mikroskopisk. Polly Pocket er storfavoritten, Barbie liker hun ikke. Duplo begynner hun å bli for stor til. Bøker, plastelinautstyr, lekekjøkken, trehjulssykkel og utkledningsklær er stas. Barn er med andre ord forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år og "for stor til duplo"? Er vel heller at ungen ikkje er interessert i duplo i så fall... Er jo i den alderen (2-3 år) dei fleste ungar startar å leike med duplo skikkeleg. Sjølv hugsar eg at eg leika med duplo til eg var sikkert 10-12 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en 3-åring er absolutt ikke for liten til dukker.

Det å leke med dukker kan være så mangt, og det å legge dukka i ei vogn og trille rundt er jo en viktig leik for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og en 3-åring er absolutt ikke for liten til dukker.

Det å leke med dukker kan være så mangt, og det å legge dukka i ei vogn og trille rundt er jo en viktig leik for barna.

Einig - men eg ville kjøpe babydokke, ikkje Barbie o.l, det føler eg er meir for litt større ungar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år og "for stor til duplo"? Er vel heller at ungen ikkje er interessert i duplo i så fall... Er jo i den alderen (2-3 år) dei fleste ungar startar å leike med duplo skikkeleg. Sjølv hugsar eg at eg leika med duplo til eg var sikkert 10-12 år ;)

Hun har holdt på med Duplo i vel et år, men nå vil hun ikke leke med det lenger, ei heller hos andre som har andre Duplo-leker enn det hun selv har. På besøk hos eldre barn er hun imidlertid veldig glad i vanlig Lego, men det er jo vanskelig å vite om hun er "for stor" (som hun ut fra alderen ikke er) eller om hun bare er lei av store Lego-klosser.

Jeg postet forøvrig forrige melding via mobil, og formulerte meg derfor litt knapt. Jeg kan legge til:

- uteleker slår aldri feil, så lenge hun har hage. Her kjøper du etter interessen. Sitte-gravemaskin til sandkassa, som Imli (?) foreslo, var et supert forslag. Jenta mi hadde blitt glad for basseng, lite fotballmål og fotball, og leketelt.

- Aquadoodle har jeg bare hørt om, men det virker kjempegøy.

- Puslespill hadde jeg styrt unna, da det er fullstendig bortkasta penger om du kjøper et som er for lett. Noen 3-åringer klarer bare de letteste puslespillene, mens andre legger 50 biter relativt lett.

- Klassiske barnebøker av Torbjørn Egner, hvis foreldrene kjenner til fortellingene. Det er mange sanger i disse bøkene, og hvis man ikke kan noter (de står bakerst) får man ikke fullt utbytte av teksten hvis man ikke kan synge med.

- CD-er med klassiske barnesanger (IKKE High School Musical-sjanger, det vil drive foreldrene fra vettet på bilturer.)

Endret av anti jante-June
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...