Gjest Gjest Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Når legen ber om en spinalprøve, og MS er utelukket.. Hva gjenstår da?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Det kan jo være masse forskjellig. Fra infeksjoner til andre sykdommer.
Muffin Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Hjernehinnebetennelse, subarachnoidal blødning, hydrocephalus (opphopning av cerebrospinalvæske i hjernen) og høyt intrakranielt blodtrykk er vanlige indikasjoner, men også endel andre tilstander (hjertefeil, leversvikt osv.) kan påvises ved lumbalpunksjon
Gjest TS Skrevet 26. april 2011 #4 Skrevet 26. april 2011 Uh! Høres jo lovende ut. Kan jo heldigvis utelukke noe. Er bare så kjedelig når legene ikke vil si et kvidder når man spør:/
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #5 Skrevet 26. april 2011 Legen må da si hvorfor han tar en spinalprøve? Du har jo krav på å vite hva som skjer og hvilke prøver som tas. Ring og mas.
Gjest TS Skrevet 26. april 2011 #6 Skrevet 26. april 2011 Ja, det hadde jo jeg også håpet, men ingen særlig gode svar å få. De var veldig unnvikende. Får prøve å mase litt mer:-)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #7 Skrevet 27. april 2011 Vet hvordan det er TS. Har selv tatt en slik prøve og spurt både de som tok den og min fastlege på hva prøven evt. kan finne men får ikke noe skikkelig svar. Virker iallefall som at fastlegen min faktisk ikke VET. Kjedelige greier. Men bare mas, det sier jeg også. Kommer selv til å forhøre meg på nytt da det er betryggende å vite hva man kan få utelukket
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå