Gå til innhold

Hønsefrikasse

Fremhevede innlegg

Gjest Uglefot
Skrevet

Tenkte å lage hønsefrikasse imorgen men det blir med kyllingfilet..Kyllingfiletene ligger i fryseren nå. Må jeg steke dem først eller kan jeg bare tine dem opp og slenge dem i gryta med sausen?

Kan ikke å lage mat jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer ikke til å få nok smak i den så lenge du ikke bruker hele høna. Fett bærer smak. Kylling-filetene er for magre, men du kan jukse med hønsebuljong.

AnonymBruker
Skrevet

Litt av poenget med hønsefrikassé er at man koker hele hønseskrotten, slik at man får god kraft til sausen. Hvis du ikke har en hel fugl, men likevel vil lage hønsefrikassé, ville jeg brukt buljong istedet, evnt. en god kyllingfond. Deretter ville jeg delt filétene i skiver og lagt dem i sausen etter at den var klargjort. Kok sammen til stykkene er ferdige - det avhenger litt av størrelsen på kyllingbitene.

Skrevet

Litt av poenget med hønsefrikassé er at man koker hele hønseskrotten, slik at man får god kraft til sausen. Hvis du ikke har en hel fugl, men likevel vil lage hønsefrikassé, ville jeg brukt buljong istedet, evnt. en god kyllingfond. Deretter ville jeg delt filétene i skiver og lagt dem i sausen etter at den var klargjort. Kok sammen til stykkene er ferdige - det avhenger litt av størrelsen på kyllingbitene.

Enig. Jeg vil vel tro at hønsefrikassé er noe man tradisjonelt laget når verpehønene ikke var så produktive lenger. Kjøttet er seigere og trenger lenger tilberedning. Hadde man kylling til rådighet så ble det vel heller laget andre retter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...