Gå til innhold

Brukt baby/barnetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste dagene vasket og sortert ut tøy etter kommende storebror her i huset, og ser at det er endel av tøyet som er typiske "gutteklær" og som jeg ikke kommer til å bruke til lillesøsteren som er på vei. Alle jeg kjenner som er gravide går også med jenter, så jeg har ingen i nær omgangskrets som kan overta klærne heller.

Hva har dere gjort med brukte baby/barneklær når dere ikke har bekjente til å arve det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt det bort på Finn, til Fretex eller et loppemarked.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en annonse på helsestasjonen om at et asylmottak her trengte baby/barneklær, så jeg tenkte å kanskje gi noe dit. Ellers kan du jo selge på finn.no?

Skrevet

Gi bort på Finn.no var ikke så dumt, jeg synes det er vanskelig å ta noe særlig kr for typisk brukte psyjer / bodyer fra H&M f.eks... yttertøy etc kan jeg jo forsøke å selge.

Type asylmottak etc er jo et veldig godt tips, kan se om det er noe lignende i nærheten her. Jeg vil heller gi det bort et sted hvor det virkelig trengs enn at det bare blir liggende.

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange selger "pakker med babytøy", da samler de alt i en eske og kjøper betaler porto + kanskje bittelitt for bryet.

Skrevet

Sender det til Ukraina gjennom en menighet i nærheten :) Tar vare på det jeg ønsker å bruke igjen til neste ;)

Skrevet

Her er det Barnas Bruktmarked hvor vi er 6-8 selgere som to ganger i året låner menigheteshuset og har et skikkelig loppis med både klær, fritidsutstyr, sko, bøker, filmer, sykler, seng, stellebord+++

Vi betaler litt for lån av huset, men resten går i lomma.

Det er blitt populært og flere og flere kommer på markedet.

Kunne det vært en idè og gjøre hos flere??

:tommel:

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har sendt det til Ukraina :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Noe har jeg gitt bort og noe har jeg gjemt. Mine barn er 23 og 19 år, så jeg er kanskje litt vel nostalgisk :sjenert:

Skrevet

Jeg skal ha flere barn da, så noe taes vare på fordi jeg liker det veldig godt, noe gis videre til venners barn (som stort sett bare er jenter), også har vi gitt bort endel poser med guttebabyklær til Fattighuset.

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til de alternativene som er nevnt er jo kanskje krisesentere og Fattighuset steder som kan dra nytte av barnetøy og utstyr?

Skrevet

Jeg har pakket ned noe av tøyet jeg vil beholde.

Ellers har jeg gitt bort noe til barnehagen (lånetøy) Noe til freetex, og solgt noe på finn.

Skrevet

Noen favoritter tas vare på for minner og til barnebarn. Andre ting gis bort til Fretex og andre innsamlinger. Var en innsamling ifjor hvor de ønsket seg ulltøy til småbarn i Peru, da synes jeg det er en glede å gi bort ulltøy til babyer :)

Skrevet

vi har alltid gitt bort klær som ikke passer lengre.Fretex eller andre steder som ønsker/trenger klær.

Skrevet

Hvis vi eller andre i familien ikke finner noen som vil arve klærne, gis de bort til Fretex. Mamma tok akkurat nå i påsken med seg en søppelsekk full av tøy som gis bort til barnebarn av deres venner.

Jeg er ikke nostalgisk og sparer ikke på ting. Alt av klær kastes eller gis bort. Som eksempel fikk dama i skobutikken sjokk da vi kjøpte nye sko og jeg hadde tenkt til å legge igjen hans første skopar. Tok de med hjem for å ikke fornærme skoselgerdama, og nå er de stuet bort i ett skap og blir nok kastet ved neste rydding..

Uansett; du har fått mange gode tips hvor man kan gi bort klær. Det enkleste og minst jobb er å levere i en sånn Fretex-"søppeldunk".

Skrevet

Ville ha lagt det ut på "gratis "på Finn. Har selv lagt ut klærne etter min gutt der, men ingen respons, det er også haugevis av annonser. Er selv veldig glad i å arve, synes det er fint å "spare miljøet" samt at jeg finner glede i å gi bort fine hele klær som andre kan bruke. Selv er jeg på utkikk nå etter pent brukte gutteklær i str 98-104.

Skrevet

Ville i alle fall ha fått ut ungen (og blitt sikker på kjønn) før eg hadde hivi kjønnstypiske klær. Det kan du jo seie til veninnene dine og ;)

Her har me ei ordning på helsestasjonen der alle kan leggje frå seg klær dei ikkje treng, og kven som helst av brukarane kan ta det dei treng.

Skrevet

Jeg er ikke nostalgisk og sparer ikke på ting. Alt av klær kastes eller gis bort. Som eksempel fikk dama i skobutikken sjokk da vi kjøpte nye sko og jeg hadde tenkt til å legge igjen hans første skopar. Tok de med hjem for å ikke fornærme skoselgerdama, og nå er de stuet bort i ett skap og blir nok kastet ved neste rydding..

:hakeslepp:

Her er vi veldig forskjellige altså, hehe.

Men si meg - gir du bort strikketøy som bestemødre eller du har strikket også?? Selv om ikke du er nostalisk, kan det jo hende ungene dine vil være det? At de vil synes det er stor stas å finne strikkeklær laget av bestemor som de brukte da de var små, og som de kan bruke til sine barn? Slik er jeg. Jeg har funnet flere strikkegensre jeg brukte da jeg var liten, som mitt barn bruker, og det er mine favorittklær. Noen støper også de første skoene i sølv... ;)

Skrevet

Eg er einig i det der med heimestrikka/sydd - det bør folk ta vare på til evt barnebarn.

Skrevet

:hakeslepp:

Her er vi veldig forskjellige altså, hehe.

Men si meg - gir du bort strikketøy som bestemødre eller du har strikket også?? Selv om ikke du er nostalisk, kan det jo hende ungene dine vil være det? At de vil synes det er stor stas å finne strikkeklær laget av bestemor som de brukte da de var små, og som de kan bruke til sine barn? Slik er jeg. Jeg har funnet flere strikkegensre jeg brukte da jeg var liten, som mitt barn bruker, og det er mine favorittklær. Noen støper også de første skoene i sølv... ;)

Nå strikker hverken jeg, mormoren eller farmoren, så vi har ingen hjemnestrikkete ting til ungen. Ikke alle som har håndarbeidsmødre eller svigermødre. Vi arvet noe fra min niese som hennes mormor hadde strikket. De ville heller ikke ha det tilbake, så det ble arvet videre.

Mamma og pappa har sølvforgylt mine første sko, men de har de ikke fremme i alle fall. Og jeg trenger de hvert fall ikke. Det eneste jeg sparer på er bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...