Gjest Sunburn Skrevet 25. april 2011 #1 Del Skrevet 25. april 2011 Valpen min har så FRYKTELIG dårlig ånde!! Startet når han begynte å felle tenner. Kan lukte ånden når han ligger et par meter unna meg. Kommer han innpå ansiktet mitt er det nesten så jeg brekker meg. Sjekker jevnlig inni munnen hans, men jeg kan ikke se at noenting er galt. Tenkte at det kanskje kunne være betennelse.. Ellers virker det ikke som han har noe spesielt vondt i forbindelse med tannfelling. Ser ut som han har mistet alle tennene nå, men ikke alle er vokst skikkelig ut igjen. Ellers flott tannstilling. Bruker også mye gnageben, tøyleker for å renske litt opp. Noen som kjenner til samme problem eller vet om dette er vanlig under tannfelling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #2 Del Skrevet 25. april 2011 helt vanlig under tannfelling, noen lukter endel, andre ikke. Bare følg med på at han ikke får doble sett med tenner. Vær også forsiktig med tyggeleker, de nye tennene (og valpetennene) er ganske skjøre i starten og kan lett knekke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunburn Skrevet 25. april 2011 #3 Del Skrevet 25. april 2011 Godt å høre! Vurderte om jeg skulle ta han til Vet. denne uken, men da ser jeg an. Takk for tips ang tyggeleker også Da håper jeg bare at denne ånden forsvinner snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 25. april 2011 #4 Del Skrevet 25. april 2011 normalt som AB nevnte.Men når alle tenner er på plass og det fortsatt lukter bør du få det sjekket Ang.leker så er et kjøkkenhåndkle (gjerne av lin) som du lager ei knute på ,en mykere leke enn tyggebein. Denne knuta kan du forresten ta vann på og fryse slik at det lindrer såre og kløende gommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 25. april 2011 #5 Del Skrevet 25. april 2011 Er dette en liten rase? Små raser har en tendens til å ikke miste alle valpetennene, så hvis lukten fortsetter etter at tannfellingen normalt skulle vært over bør du gå til veterinær og få det sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunburn Skrevet 26. april 2011 #6 Del Skrevet 26. april 2011 Det er en liten rase ja, dansk svensk gårdshund. Har sjekket nøye inni munnen hans idag igjen, og alt ser veldig fint ut. Ingen doble sett med tenner. Skulle jo tro at ånden var på vei bort snart iom at han har mistet alle tenner. Ser an noen dager, hvis ikke ringe jeg til veterinær før helgen! For dere som har hatt samme problem, hvor lang tid tok det før deres hunder å få normal ånde igjen etter tannfelling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 26. april 2011 #7 Del Skrevet 26. april 2011 Vår valp har egentlig aldri hatt noen dårlige lukter, men det var en periode hun hadde ekstremt dårlig ånde. Det var under tannfellingen. Det luktet helt jævlig. Det varte i kanskje en uke eller så, og så var det over. Jeg vet at det er veldig normalt med dårlig ånde hos hunder under tannfellingen. Det er bra at du skjekker i munnen, da den kan skyldes noe annet enn tannfellingen. F.eks. så kan det være en matbit som sitter fast og lukter. Det kan være ubehagelig for valpen så om det er det så bør det skjekkes av vet. Men det er sikkert ikke det i dette tilfellet. Du kan også prøva å kjøpe sånn Dentasticks til hunden, eller hva det heter. Men de er ganske store og ikke så bra i store mengder, så bryt litt av å gi til hunden. Det er meningen at det skal fjerne plakk og sånne stygge lukter inni munnen. Kanskje det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunburn Skrevet 26. april 2011 #8 Del Skrevet 26. april 2011 Takk for tips! Jeg har kjøpt noe lignende som dentastix, bare fra dyrebutikken, med lukt av mint. Ser ut til at han liker den godt også! Ellers spyttet han akkurat ut en jeksel her, så tannfellingen er visst ikke helt over. Synes liksom jeg finner tenner hele tiden, men hunder har jo mange tenner En annen ting jeg har tenkt på er at han ELSKER hestebæsj. Spiser det alltid om han får sjansen! Dette kan nok gi dårlig ånde. Men prøver selvsagt å unngå at han får det i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå