Gå til innhold

Bæsjer blod.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3 ganger de siste 1,5mnd har kjæresten min "bæsjet blod". Jeg vet ikke selv hvordan, men det har ihvertfall vært en del blod i toalettskålen etter han har vært på do, og han har fått litt vondt. Det har kun vært 3 ganger, altså bare en gang hvor det var blod, men det ikke var noe blod neste gang han gikk på do. Han sier det ikke er nødvendig med en legetur siden det ikke skjer "fast", og at det kun har skjedd 3 ganger med ca 3 ukers mellomrom mellom hver gang.

Skal nevnes med at han sliter litt med slike "byller" som dukker opp rundt rumpehullet, men han har ikke hatt det når han har blødd. (Disse byllene kommer kanskje 4-5 ganger i året, gjør veldig vondt men blir borte etter en pencillin-kur. Husker ikke hva det heter).

Noen som har noen tanker om hva det kan være som gjør at han bæsjer blod?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroider kan jo også være innvendige. Man trenger ikke merke dem, men at likevel blør. Ville uansett tatt en tur til legen.

Gjest anonym
Skrevet

Mye tyder på at dette er hemoroider. Men er det ferskt blod? Kan også være kreft i endetarmen eller tykktarmen. Uansett. Gå til legen og få dette undersøkt. Det skal man bestandig gjøre hvis man blør. Bedre å gå en gang for mye til legen, og få dette ut av verden. Vil ikke skremme deg. Jeg tror nok det er hemoroider, men man kan ikke vite med sikkerhet uten en undersøkelse.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde en gang i 2 uker:overrasket: Altså renneræv i form av blod som bare sprutet ut (unnskyld ekkelheten her)

Legen sa at visst det ikke ga seg på 2 uker, så kunne det være noe farlig. Men det ga seg,og jeg er frisk som en fisk. Innvendige hemeroider.

Skrevet

Det er IKKE naturlig å blø fra endetarmen.. Kun en lege vil komme med riktig diagnose. Hjelper ikke om det "kun" har skjedd 3g på halvannen mnd.. Det har skjedd, noe er galt! Uansett om det er hemorider, betent tykktarm, what ever, så er det smart å komme seg til lege!

AnonymBruker
Skrevet

Blødninger skal alltid sjekkes ut. Friskt blod betyr at det blør helt ned i endetarmen, oftest så er det hemoroider eller rifter. Hemoroider kan være utvendig eller innvendig og er ofte vondt og kan blø. De kan gå over av seg selv eller man trenger salve/stikkpiller. De kommer ofte igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...