Gå til innhold

Vasking av sovepose


Cata

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med "hjemmevask" av sovepose? Min var med på påsketur og jeg kom til å tenke på at den sikkert ville ha godt av en vask, men er en vanlig vaskemaskin stor nok? (Vi snakker her om en tynn "sommersovepose")

Og kan den tørkes i trommel, eller må jeg henge den utover til den er tørr. (Jepp, jeg kan lese vaskeanvisningen, jeg bare gruer for å hale posen ut av trekket igjen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en smal toppmatet vaskemaskin og vasker alltid dynene i den. Ikke noe problem. Om du har trommel så sleng med noe hardt (tennisball el.) og kjør den i trommelen. Jeg har ikke trommel så jeg må passe på å riste med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har vasket dyner i vaskemaskin jeg også og det gikk bra. Var litt mer skeptisk til "påsan" ettersom det er nylonstoff på utsida og polyester på innsida, men trolig går det greit.

Får psyke meg opp litt, så kanskje jeg prøver i ettermiddag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les vaskeanvisningen når du tar ut posen ;)

Men det går helt fint å vaske soveposer i maskin, har gjort det ofte, finvask 40grader. Men jeg har ikke tromlet de etterpå, har hengt de til tørk. Husk at den må være helt tør før du putter den i posen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje legge ved noen tennisballer ,slik at stoffet ikke får lagt seg på et sted i posen?

Lufttørke så slipper du at posen krymper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...