Gjest TS Skrevet 25. april 2011 #1 Skrevet 25. april 2011 Kan det være en sammenheng mellom ME og binyretretthet? http://www.naturterapi.as/fagartikler/binyretretthet Synes det som står beskriver meg på en prikk!
Snop Skrevet 25. april 2011 #2 Skrevet 25. april 2011 Kan det være en sammenheng mellom ME og binyretretthet? http://www.naturterapi.as/fagartikler/binyretretthet Synes det som står beskriver meg på en prikk! Har du binyretretthet så har du jo ikke ME Så å si at det er sammenheng blir jo litt feil. Men "bra" om du finner ut at det er det du har da, da finner du jo årsaken til symptomene dine
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2011 #3 Skrevet 25. april 2011 Binyretretthet er en "woo-diagnose". Det vil si at det bare eksisterer i alternativmedisin. Kan ikke påvises på noen som helst måte med noe som helst prøve. Binyrer som ikke virker på ordentlig gir alvorlige symptomer og slår ut på blodprøver etc. 1
Gjest TS Skrevet 25. april 2011 #4 Skrevet 25. april 2011 Ja det var det jeg mente. Ikke er det en diagnose helsevesenet jobber med og ikke vises det på prøver. Men det virker jo for meg helt opplagt at stress over lang tid sliter ut noen organer. Synes dette virker som en realistisk årsak til ME. Men er det noen som vet om de mange blodprøvene man tok helt i starten hos sin fastlege (som en del i utredningen) var av binyrene? Tenkte mht. Addison.
Snop Skrevet 25. april 2011 #5 Skrevet 25. april 2011 Men disse er jo ikke typiske for ME: "- LAVT BLODTRYKK ! - Lavt blodsukker . blodsukkersvingninger, insulinresistens - Barnløshet"
Gjest TS Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Men disse er jo ikke typiske for ME: "- LAVT BLODTRYKK ! - Lavt blodsukker . blodsukkersvingninger, insulinresistens - Barnløshet" Lavt blodtrykk er vel ganske vanlig ved ME da. "Pasientene har jo sjelden all symptomene, men her må en jo se hvor høyt en skårer på symptomlisten"...
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Men disse er jo ikke typiske for ME: "- LAVT BLODTRYKK ! - Lavt blodsukker . blodsukkersvingninger, insulinresistens - Barnløshet" Lavt blodtrykk er vanlig blant ME-pasienter. Lavt blodsukker, blodsukkersvingninger og insulinresistens er det også mange som har.
The Duchess Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Har så og si alle symptomene, men ikke lavt blodtrykk som er vesentlig, om jeg forsto det rett. Har høyt blodtrykk (pga bla overvekt og stress). Målte høyt Cortisol for ca 1 år siden, men det ble ikke gjort noe mer med det.
Gjest TS Skrevet 25. april 2011 #9 Skrevet 25. april 2011 Men hvor starter man om man vil undersøke om man kan ha binyretretthet? Har et anstrengt forhold til fastlegen hvor jeg føler jeg ikke blir tatt på alvor. Jeg har heller ikke råd til å få tatt div prøver og undersøkelser privat da jeg ikke har økonomi til det.
Snop Skrevet 25. april 2011 #10 Skrevet 25. april 2011 vel, det er uansett svært mange sykdommer og tilstander som gir "ME-symptomer"
Gjest TS Skrevet 25. april 2011 #11 Skrevet 25. april 2011 vel, det er uansett svært mange sykdommer og tilstander som gir "ME-symptomer" Ja jeg synes det blir for lettvint å skulle slå seg til ro med en ME diagnose. Kunne godt tenkt meg jeg ble utredet mye grundigere, men ser ut til at det er enklere å bare sette ME og beskjed om å gå hjem og fokusere på kosthold og aktivitet med hyppige pauser.. Kjenner jeg begynner å bli maktesløs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå