Gå til innhold

buskhortensia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk to buskhortensia i fjor. De var så nydelige. tett i blomster og full i blader. De fylte så godt ut der de sto.

Rydda vekk de døde blomstene og bladene i vinter,og håpet de ble like fine i år.

nå driver vi å rydder,og der står de med noen grå greiner,tørre ser de ut også.

Skal de være sånn? Vil det beg å spire og gro der igjen.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville latt dem stå, noen planter er seine med å komme igang om våren. Men det kommer nok også an på om sorten er herdig nok for den vinteren den har vært utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er plantet på en litt lun plass kommer de sikkert igjen. Om du har beskjært dem sent på høsten eller i vinter/våren så har du kanskje skjært vekk knoppene, så da får du ikke blomstring i år. Blomsterknoppene blir dannet om høsten.

Jeg beskar hortensiaen om våren ett par år før jeg forsto hvorfor jeg ikke fikk blomstring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er plantet på en litt lun plass kommer de sikkert igjen. Om du har beskjært dem sent på høsten eller i vinter/våren så har du kanskje skjært vekk knoppene, så da får du ikke blomstring i år. Blomsterknoppene blir dannet om høsten.

Jeg beskar hortensiaen om våren ett par år før jeg forsto hvorfor jeg ikke fikk blomstring.

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...