Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer ikke bare an på huden, men også øynene dine, om du har rødflammet hud, osv.

Jeg har kald hudtone og blåfargen på øynene mine heller mer mot det kalde. I tillegg rødmer jeg lett, så jeg kler definitivt kald hårfarge best.

Hvorfor det er sånn vet jeg ikke :)

AnonymBruker

Hudtonen min endrer seg etter sesonger så frisøren sier jeg kler både kalde og varme farger, og nå som det går mot sommer tenker jeg at jeg bør gå for varme nyanser i håret.

naturlige håret mitt og øyenbryn er mørkeblondt. Blå øyne. Rødmusset hud.

Om du virkelig er kald-kald (altså ikke nøytral) så passer det best med en kald hårfarge. Akkurat som rød bukse og knallrosa genser ikke er den fineste kombinasjonen, vil også kald hud krasje med en varm nyanse på hårfargen. Om du er skikkelig pen ellers kan det være lettere å slippe unna med det, men da ser du fin ut på tross av hårfargen, ikke pga. den :)

• 8 måneder senere...

Jeg har stripet håret mitt brunt, vil faktisk karakterisere hårfargen min som varm. Min egentlige hårfarge er mørkeblondt.

Er litt "rødsmusset" i kinn og på haken, så lurer på hvilken hårfarge som ville vært best for å dempe dette.

Har brungrønne øyne, med litt "gulskjær" i og blir ikke brun i ansiktet (trolig pga en svært sensitiv hud) men på kroppen er saken en helt annen. Har svarte bryn og vipper.

Tror hudtonen min er nøytral (kan komme unna med både gull og sølv selv om jeg bruker mest sølv) og f.eks både varme blå og grønnfarger samt kalde klær kan jeg kle. Bare de er sterke (kan og kle enkelte duse) og ikke "grumsete" som f.eks beige og enkelte bruntoner og lillatoner. Tror jeg er en mellomting mellom vår og sommer eller vinter og vår. Heller nok egentlig mer mot varm.

Innbiller meg at jeg har en oliven undertone/nøytral selv om jeg er "rødsmusset" og nokså bleik i fjeset. Så hvilken hårfarge bør jeg velge. Blondt eller brunt for å dempe rødheten.

Annonse

Må bare si først at jeg har ikke peiling på dette :P

Men jeg bleket håret nylig, og blir vel å bleke det en gang til om en ukes tid for at tuppene skal være like lyse som toppen (de er litt mørkere gul) og jeg fikk sjokk når jeg tok "kveldsstellet" med ansiktet idag på badet. Jeg er sensitiv i ansiktet, og bruker MD formulations som lett gjør meg veldig rød i fjeset. Men nå var det betydelig dempet, eller, jeg så jo at jeg var rød - men imot den lyse hårfargen ble det ikke så rødt. Jeg var redd og så for meg at det skulle være motsatt?

Jeg tror jeg har en ganske nøytral, men jeg heller nok helt klart mot den kalde siden med min bleke hud og blå blodårer som er lett synlige overalt. Øynene mine er grønne, men de ser blå ut av og til i spesielt lys. Jeg blir aldri brun, og blir kjempe fort solbrent.

Når jeg har vært snill med håret mitt en stund skal jeg få stripet vekk de mørkere gule tuppene, og farge hele håret i en kald mørk blondfarge og holde det ved like ved lilla produkter tenkte jeg.

Men hvis man er nøytral og tror man heller over til det varme, bør man velge en varm hårfarge eller kald da?

Synes og det er rart at jeg kler såpass kalde farger når jeg ikke føler jeg er "kald" ellers på kroppen av farger og slikt.

Lurer og på hvilke av årstidene jeg er. Høst er det bare å glemme, men går det an å være en blanding av f.eks sommer og vår, eller vinter og vår?

Men hvis man er nøytral og tror man heller over til det varme, bør man velge en varm hårfarge eller kald da?

Synes og det er rart at jeg kler såpass kalde farger når jeg ikke føler jeg er "kald" ellers på kroppen av farger og slikt.

Lurer og på hvilke av årstidene jeg er. Høst er det bare å glemme, men går det an å være en blanding av f.eks sommer og vår, eller vinter og vår?

Sommer er mer nøytral enn vinter. Vinter er iskaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...