Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, har hørt at basiron ikke er så bra for huden jeg, nemmelig fordi den tørker ut huden veldig. Skal til legen neste uke, den 8 tror jeg. Da skal jeg høre om han har noe jeg kan få. Satse på det er noe som kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk noe i det med kosten - fordi en del matvarer virker hormonstabiliserende, mens andre roter til hormonbalansen - i tillegg til hvor endret hormonene er i kroppen når man går gravid.

Jeg fikk tips om å fortsette med høye doser folsyre gjennom hele svangerskapet; det virker hormonstabiliserende.

Hvis benzoyl-peroxid-produktene (e.g. basiron) blir for tøffe for huden, så bruk det sjeldnere, samt invester i en god fuktgivende og gjenfettende krem. Evnt let etter en salve med lavere prosentvis innhold av benzoylperoxid, som omkring 3% (mener basiron er på 5% og det blir sterkt når det legges tykt på hver dag).

Skrevet

Jeg hadde samme problemet da jeg var gravid, brukte renseproduktene Normaderm fra Vichy som kjøpes på apoteket. Skrubbgeleen, rensetonicen og dagkremen. Det dempet de verste utbruddene hos meg hvertfall.

Det første jeg også tenkte på da jeg leste innlegget ditt var JENTEBABY! :)

Skrevet

Det er faktisk noe i det med kosten - fordi en del matvarer virker hormonstabiliserende, mens andre roter til hormonbalansen - i tillegg til hvor endret hormonene er i kroppen når man går gravid.

Jeg fikk tips om å fortsette med høye doser folsyre gjennom hele svangerskapet; det virker hormonstabiliserende.

Hvis benzoyl-peroxid-produktene (e.g. basiron) blir for tøffe for huden, så bruk det sjeldnere, samt invester i en god fuktgivende og gjenfettende krem. Evnt let etter en salve med lavere prosentvis innhold av benzoylperoxid, som omkring 3% (mener basiron er på 5% og det blir sterkt når det legges tykt på hver dag).

Jeg og vet at det er noe i det med kosten :) Men jeg vet at det ikke er problemet her siden jeg har testet det opp og ned flere ganger for å finne ut om det er noe jeg reagerer på :)

Folsyre ja.. Kanskje vi skal teste ut det da.

Takk for tips:)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet da jeg var gravid, brukte renseproduktene Normaderm fra Vichy som kjøpes på apoteket. Skrubbgeleen, rensetonicen og dagkremen. Det dempet de verste utbruddene hos meg hvertfall.

Det første jeg også tenkte på da jeg leste innlegget ditt var JENTEBABY! :)

Høres bra ut, takk for tips :)

Hehe, spennende å se da om det er ei lita frøken som gjemmer seg der inne :) Og det ble jente hos deg og eller? ;)

Skrevet

Jeg fikk ikke kviseproblemer i forbindelse med graviditet - men i forbindelse med flytting fra innland til kyststrøk... men jeg la inn besøk hos hudpleier hver sjette uke - og hun tok en skikkelig rens på huden min med en fruktsyre-maske av noe slag, samt at jeg begynte å bruke Continous renewal complex cream fra MD f under fuktighetskremen min (sheer tint fra dermalogica). Det fungerte veldig godt - og etterhvert har besøkene hos hudpleier blitt stadig sjeldnere - men kremen fra MD er jeg helt avhengig av. Om jeg går tom - går det to-tre uker - og kvisene begynner å poppe frem.... Så den anbefaler jeg på det sterkeste - den er magisk for min del i alle fall. Husk bare å ha fuktghetskrem med solbeskyttelse over, og de dagene med mest sol bruker jeg den kun på kvelden, da den kan gi pigmentflekker...

Skrevet

Jeg fikk ikke kviseproblemer i forbindelse med graviditet - men i forbindelse med flytting fra innland til kyststrøk... men jeg la inn besøk hos hudpleier hver sjette uke - og hun tok en skikkelig rens på huden min med en fruktsyre-maske av noe slag, samt at jeg begynte å bruke Continous renewal complex cream fra MD f under fuktighetskremen min (sheer tint fra dermalogica). Det fungerte veldig godt - og etterhvert har besøkene hos hudpleier blitt stadig sjeldnere - men kremen fra MD er jeg helt avhengig av. Om jeg går tom - går det to-tre uker - og kvisene begynner å poppe frem.... Så den anbefaler jeg på det sterkeste - den er magisk for min del i alle fall. Husk bare å ha fuktghetskrem med solbeskyttelse over, og de dagene med mest sol bruker jeg den kun på kvelden, da den kan gi pigmentflekker...

Takk for gode råd :) Tror jeg skal teste ut den fra MD verfall, for vet noe i den serien virket godt før, så kan kanskje teste ut noe annet i serien :)

Skrevet

Huff, jeg slet med det samme selv når jeg gikk gravid. Er ikke noe kjekt. Jeg prøvde alt av hudpleieprodukter for uren hud, spiste masse frukt og grønt, å drakk bøttevis med vann. Men ingenting funka. Det er jo hormonelt da, å de hormonene kan man ikke gjøre så mye med. Eneste som funka for meg var at ungen kom ut ;) hehe

Skrevet

Huff, jeg slet med det samme selv når jeg gikk gravid. Er ikke noe kjekt. Jeg prøvde alt av hudpleieprodukter for uren hud, spiste masse frukt og grønt, å drakk bøttevis med vann. Men ingenting funka. Det er jo hormonelt da, å de hormonene kan man ikke gjøre så mye med. Eneste som funka for meg var at ungen kom ut ;) hehe

Hehe, virker som om det bare er at ungen kommer ut som skal hjelpe her og :P Så får smøre meg med tolmodighet til oktober da :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler at du tar en tur til hudlege. Ikke hudpleier, men lege. Der kan du få gode kremer som kun fåes på resept. Hadde endel hormonelle kviser en periode (ikke under graviditet dog) og gikk fra pizzatryne til ren fin hud. Har før dette brukt masse penger på dyre produkter hos diverse hudpleiere som ikke hjalp.

Jeg tror at hudpleiere kan hjelpe på hud som er litt til moderat uren/kvisete, men har man store problemer med det,som TS høres ut som at hun har, så anbefaler jeg først og fremst hudlege.

• Liker 1
Skrevet

Slet med det samme.. og sitter nå med verdens søteste jentebaby i armene.

Anywho.. jeg gikk til innkjøp av masse bra produkter fra Md og Decleor med skrubb og maskere og serum og full pakke. Det ble bedre, men ble ikke helt bra før snuppa var ute.

Skrevet

Slet med det samme.. og sitter nå med verdens søteste jentebaby i armene.

Anywho.. jeg gikk til innkjøp av masse bra produkter fra Md og Decleor med skrubb og maskere og serum og full pakke. Det ble bedre, men ble ikke helt bra før snuppa var ute.

Har gjordt det samme nå, og venter bare på hentelapp i posten :D Så får vi håpe det bare blir litt bedre vertfall, så skal jeg heller leve med det ellers :) Kanskje kommer verdens fineste jentebaby her og =)

Skrevet

Usj, sliter med det samme jeg også (og jeg kommer til å få verdens fineste jentebaby :fnise: ). Det som har hjulpet meg littegranne er en god skrubb (bruker A'kin sin jojo & corn for alle hudtyper) og enten MD Formulations Vit-a-plus clearing mask eller Burt's Bees pore minimizing mask et par ganger i uken.

Huden min gikk også plutselig fra dehydrert til oljete og fet, og redningen min for å holde huden matt hele dagen er A'kin White Tea & Aloe Vital Hydration Gel Creme. :rodmer:

Skrevet

Søsteren min slet SKIKKELIG med huden sin de første månedene - så skjedde det plutselig en forandring og hun sier at hun aldri har hatt så fin hud som de ca. 5 siste månedene hun gikk gravid! Så er jo fortsatt sjans for at det ordner seg! :) - MEN: hun gikk med guttebaby, så vet ikke om det har noe å si ;)

Gjest wahaj
Skrevet

Her hadde jeg veldig mange kviser det første sv.skapet, i ansiktet, masse på ryggen og på brystet. De på ryggen var verst, så ut som utslett til slutt :P

Denne gangen har jeg fått noen få på ryggen, og har noen små i ansiktet også. Men passer på å rense morgen og kveld, og prøve å få sol i ansiktet.

Fikk gutt første gang og venter jente nå, så har nok ikke så mye å si på kjønn i forhold til kviser gitt :P

Skrevet

Hm. Det gutt og jentegreiene er nok ikke helt til å stole på nei :P

Har vært hos legen, fått lokal antibiotika, så nå gjenstår det å se hvilken virkning det har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...