Gå til innhold

Påskeoratorium NRK1: kvinnelig dirigent

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om kvinnelig dirigent? Synes det ser merkelig ut! De oppfører seg annerledes enn mannlige dirigenter...får ikke samme repsekten for kvinnelige dirigenter, de har ikke samme autoritet...

Synes det er visse ting her i livet kvinner bør holde seg unna, da det ikke helt kler dem.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun dirigerer bra så ser jeg ikke problemet.

• Liker 1
Skrevet

Hva jeg mener?

At det er flere steder misogynister bør holde seg unna. For eksempel kvinneguiden. Jeg får på en måte ikke respekt for dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke kvinner! Synes bare de bør holde seg borte fra militæret, dirigentpinnen, fotball og topplederverv. De mister jo all femininitet...

Var min mening da...

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om kvinnelig dirigent? Synes det ser merkelig ut! De oppfører seg annerledes enn mannlige dirigenter...får ikke samme repsekten for kvinnelige dirigenter, de har ikke samme autoritet...

Synes det er visse ting her i livet kvinner bør holde seg unna, da det ikke helt kler dem.

Hva mener dere?

Jeg mener en dyktig dirigent er en dyktig dirigent, uansett kjønn.

Hva du mener spiller ingen rolle for andre enn deg, og du står jo fritt til å la være å se på ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hater ikke kvinner! Synes bare de bør holde seg borte fra militæret, dirigentpinnen, fotball og topplederverv. De mister jo all femininitet...

Var min mening da...

Ok, så vet vi din mening. :)

Hva vil du diskutere?

Skrevet

Var min mening da...

Hvorfor har du behov for å dele dette på kvinneguiden? Trenger du kanskje et lite selvtillitsboost?

Du bør forøvrig ha i bakhodet at med slike intetsigende og gammeldagse holdninger mister du i andres øyne ting som er mye, mye viktigere hos ethvert oppegående menneske. Av en eller annen grunn tror jeg nok ikke du har innsikt nok til å se det selv. Jeg tror heller ikke at du klarer å provosere noen med innlegget ditt, om det var det som var planen. De fleste her får nok mer lyst til å klappe deg litt trøstende på hodet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var min mening da...

Din mening suger.

Hold kjeft og nyt musikken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så vet vi din mening. :)

Hva vil du diskutere?

Hvorvidt kvinner bør inntas tradisjonelt mannlige posisjoner, som VD, AD, KS, sjefsdirigent, ovs.

Skrevet

Du har aldri spilt i korps, har du vel? Tror du bare er ute etter å provosere, så gidder egentlig ikke bry meg noe mer om dette innlegget :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har aldri spilt i korps, har du vel? Tror du bare er ute etter å provosere, så gidder egentlig ikke bry meg noe mer om dette innlegget :)

Da jeg vokste opp var ikke kvinner dirigenter i korps...synes det passer like lite som kvinnelige dirigenter i orkestre. Visse ting bør være forbeholdt menn.

AnonymBruker
Skrevet

Var min mening da...

Uffda :troest:

Må være trist å ha meninger om halve verdens befolkning som baserer seg utelukkende på deres kjønn og ikke på deres evner som mennesker. Synd for deg at den diskusjonen ble ferdig her til lands for ca 40 år siden, så du er dessverre litt sent ute der, men du kan jo alltids vurdere om det er på tide å utvikle seg og joine den siviliserte verden? :)

• Liker 1
Skrevet

Da jeg vokste opp var ikke kvinner dirigenter i korps...synes det passer like lite som kvinnelige dirigenter i orkestre. Visse ting bør være forbeholdt menn.

Oooooookaaaaay....... Du er da ca 80 år eller? Da er vi snart kvitt deg :tommelsmil:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...