Gjest Flaut Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Hei... Ikke lenge siden jeg fikk endagslinser og lurte på hvor lenge man kan sove med det. Vet jo at man ikke skal det men går vel ann og sove litt f.eks middagskvil o.l Er det skadelig?
Gjest Katee Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 Dagslinser er ikke laget for å soves med, så om du gjør det kan det føre til en økt risiko for betennelser og infeksjoner. Dette kan skade øynene dine på lang sikt. Linser man kan sove med er laget av materiale som puster bedre og som tilfører øynene mer oksygen.
Gina_ Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Jeg sovner av og til etter middag med linser, har aldri skadet meg med en times tid blund, men jeg merker at øyenene er litt tørrere etterpå. Ikke noe å anbefale altså, i alle fall ikke en hel natt!
ninuska_ Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Det er en stund siden jeg hadde endagslinser, men jeg merket aldri noe etter å ha tatt en blund på dagen. Jeg har også, uheldigvis, sovnet med de på en hel natt. Helt forferdelig å våkne opp med, ikke minst å ta ut dagen etter. De sitter som klistret til øynene - absolutt ikke å anbefale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå