Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Når jeg ser en gubbe med ei thaidame tenker jeg at hun ble med han til Norge kun for å få det bedre økonomisk og ikke fordi hun elsker han.

Det er vel strengt tatt slik at folk i fattige land generelt sett sjelden gifter seg grunnet kjærlighet alene eller endog først og fremst på grunn av kjærlighet. Dette med den store kjærligheten er vel stort sett heller noe den dekadente middelklassen i de rike landene er så grusomt opptatt av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chatrine
Det er vel strengt tatt slik at folk i fattige land generelt sett sjelden gifter seg grunnet kjærlighet alene eller endog først og fremst på grunn av kjærlighet.

Dette med den store kjærligheten er vel stort sett heller noe den dekadente middelklassen i de rike landene er så grusomt opptatt av?

Nuvel, disse gubbene av middelklassen i de rike landene som fikser seg dame fra et fattig strøk, der dama lystrer som ei bikje hver gang gubben plystrer, logrer med halen og sleiker skoa hans - har vel nok prøvd dette med kjærlighet og forhold i eget hjemmland, men ikke mestret at kona har en mening, tar tilslutt hva han får, selvom han nok kunne tenkt seg kjærlighet også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, disse gubbene av middelklassen i de rike landene som fikser seg dame fra et fattig strøk, der dama lystrer som ei bikje hver gang gubben plystrer, logrer med halen og sleiker skoa hans - har vel nok prøvd dette med kjærlighet og forhold i eget hjemmland, men ikke mestret at kona har en mening, tar tilslutt hva han får, selvom han nok kunne tenkt seg kjærlighet også!

Nå er jo tross alt thaidamer mennesker de også, og tviler veldig sterkt på at de fleste av dem er så underdanige. De som kom hit tidligere var stort sett prostituerte, og mange av dem var nok så underdanige. De fleste som kommer idag derimot, er slektninger og venniner av kvinner som er gift her tidligere, og har aldri vært borti prostitusjon eller lignende, og de er nok ikke på langt nær så underdanige.

Menn som sliter med å finne noe i Norge gjør ihvertfall noe med det, i motsetning til kvinner som går rundt med nesen i været til de ender opp som barnløse gamle tanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chatrine
Nå er jo tross alt thaidamer mennesker de også, og tviler veldig sterkt på at de fleste av dem er så underdanige. De som kom hit tidligere var stort sett prostituerte, og mange av dem var nok så underdanige. De fleste som kommer idag derimot, er slektninger og venniner av kvinner som er gift her tidligere, og har aldri vært borti prostitusjon eller lignende, og de er nok ikke på langt nær så underdanige.

De fleste thailendere livnærer seg av prostitusjon, det er en slags kultur det i Thailand så der tar du feil.

Uansett om disse venninnen og slektningene kommer hit til gifte slektninger, kommer like fordømt hit fordi de ikke vil leve det livet de lever der og søker lykken her med en norsk gubbe som tar til takke med ei som har levd som prostituert, og den unge thaidamen tar til takke med en feit gammal gris ol.

Hvor ofte ser du en gjevngammel skandinavier med en gjevngammel Asiater?

Menn som sliter med å finne noe i Norge gjør ihvertfall noe med det, i motsetning til kvinner som går rundt med nesen i været til de ender opp som barnløse gamle tanter.

Heller det enn å bare ta hva som helst for mest sannsynlig å havne på et krisesenter som faktisk er stappfulle av forslåtte og livredde små thaidamer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste thailendere livnærer seg av prostitusjon, det er en slags kultur det i Thailand så der tar du feil.

Uansett om disse venninnen og slektningene kommer hit til gifte slektninger, kommer like fordømt hit fordi de ikke vil leve det livet de lever der og søker lykken her med en norsk gubbe som tar til takke med ei som har levd som prostituert, og den unge thaidamen tar til takke med en feit gammal gris ol.

Hvor ofte ser du en gjevngammel skandinavier med en gjevngammel Asiater?

Heller det enn å bare ta hva som helst for mest sannsynlig å havne på et krisesenter som faktisk er stappfulle av forslåtte og livredde små thaidamer.

Dette er jo bare herlig, stemple alle damer i Thailand som horer.... Hadde du skrevet noe lignende om muslimer eller negere hadde nok innlegget blitt slettet i løpet av et par minutter. Det er jo også mildt sagt å ta i å hevde at krisesentrene er stappfulle av thaidamer. De fleste av de fremmedkulturelle der kan like gjerne være kvinner gift med muslimske menn.

Ellers er jo ikke det å gifte seg for å få et bedre liv bare typisk for kvinner i fattige land. Er jo ganske mange norske kvinner som ønsker seg mann med hus, bil, hytte og høy sosial status. Ser ikke hvorfor det skal være så annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chatrine
Dette er jo bare herlig, stemple alle damer i Thailand som horer.... Hadde du skrevet noe lignende om muslimer eller negere hadde nok innlegget blitt slettet i løpet av et par minutter. Det er jo også mildt sagt å ta i å hevde at krisesentrene er stappfulle av thaidamer. De fleste av de fremmedkulturelle der kan like gjerne være kvinner gift med muslimske menn.

Jammen det er jo sant at de fleste i Thailand livnærer seg av prostitusjon.

Sier jo samtidig at dette er en kultur mer eller mindre i Thailand.De fleste prostituerte har også helsekort som viser når de sist var hos legen for sjekk av kjønnssykdommer.Prostituerte i Thailand blir ikke sett like mye ned på som eks.prostituerte her i Norge.

Hadde jeg skrevet at de fleste negre og muslimer var prostituerte så hadde jeg jo hevdet feil, for det er dem ikke, så det er jo et ikketema.

Tok nok litt vel i dette med krisesenterene.

Ellers er jo ikke det å gifte seg for å få et bedre liv bare typisk for kvinner i fattige land. Er jo ganske mange norske kvinner som ønsker seg mann med hus, bil, hytte og høy sosial status. Ser ikke hvorfor det skal være så annerledes?

Forskjellen her i Norge er at vi alle har hatt skolegang og mulighet for utdanning, velferdsordninger har vi også, samt mulighet for jobb senere uten at vi er avhengig av en rik mann.

Skulle vi derimot finne en rik mann så er det bare et pluss, men det må vi altså ikke for å kunne ha det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke nødvendigvis at det siste avsnittet taler til norske kvinner sin fordel, da det kan tolkes som om norske kvinner søker etter rike menn selv om de strengt tatt ikke trenger en rike mann? Det er vel tross alt mer rasjonelt å søke etter økt status og penger når man har det dårlig, enn om man i bunn og grunn har det bra fra før av? Slik sett velger jo norske kvinner selv å være avhengig av sin mann, noe som i bunn og grunn taler mot likestilling i det hele tatt. Hvorfor ha likestilling når kvinnene egentlig ikke ønsker det?

Jeg synes det virker utrolig rart at de fleste skal livnære seg av prostitusjon i Thailand. De klarer seg da uten lærere, sykepleiere, fabrikkarbeidere, butikkansatte og alt det andre som kvinner ofte jobber med? Virker mer som om du er fanatisk og smårasistisk. Det er dessuten mange kvinner med utdannelse i Thailand og Fillipinene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker utrolig rart at de fleste skal livnære seg av prostitusjon i Thailand. De klarer seg da uten lærere, sykepleiere, fabrikkarbeidere, butikkansatte og alt det andre som kvinner ofte jobber med? Virker mer som om du er fanatisk og smårasistisk.

Det er ca. 2 millioner prostituerte i Thailand, av en befolkning på over 60 millioner. Fanatisk og smårasistisk er å underdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg ganske så enig med det gjest Cathrine skriver!

Den seksuelle lavalderen i Thailand er 15 år, men for prostitusjon er aldersgrensen 18 år. Det er ikke ulovlig å betale for sex eller å betale "barregningen" man får fra eskortebyråene.

De fleste er ansatt av barer eller små eskortefirmaer.

Prostituerte som jobber på barene kalles gjerne "barjenter" (bar girls), og er i praksis også bartendere på stedet.

Sexarbeidere finnes overalt i Thailand, flest kvinner men også gutter.

Verken det korrupte politiet eller myndighetene eller vanlige borgere ønsker å fjerne sexindustrien, ettersom den bringer så mange turister til landet.

Når det gjelder "hentebruder" og krisesenter:

En thaikvinne forteller:– Jeg kom hit på besøksvisum. Så giftet jeg meg med en norsk mann. Men han var ikke snill mot meg. Han slo meg. Derfor forlot jeg ham. Det er vanskelig å få en annen type jobb for thai-kvinner så nå jobber jeg her forteller en thailandsk kvinne som jobber ved et massasjestudio i Oslo.

Thailandske kvinner er den største gruppen utenlandske prostituerte i Norge. Av 153 asiatiske prostituerte PRO-Sentret i Oslo var i kontakt med i fjor var 148 fra Thailand. De fleste av dem kom hit gjennom ekteskap med norske menn.
En del forteller Kristvik at de har det bedre og friere som prostituerte enn de hadde det i vonde ekteskap med norske menn.

Det jeg siterte over her er fra denne siden, men les gjerne hele siden selvom den er fra 2005: prostituerte kom som hentebruder

Endret av A.P.Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. 2 millioner prostituerte i Thailand, av en befolkning på over 60 millioner. Fanatisk og smårasistisk er å underdrive.

En av 30 er da ikke i nærheten av å være flertallet av befolkningen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
En av 30 er da ikke i nærheten av å være flertallet av befolkningen......

En av 30 er da ikke akkuratt så veldig lite da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av 30 er da ikke akkuratt så veldig lite da.

Nei, men golddiggere i de rike landene er jo en slags prostituerte de også. Har sex for penger og status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men golddiggere i de rike landene er jo en slags prostituerte de også. Har sex for penger og status.

Det blir noe annet PeeWee, selvom dette også er en såkalt "byttehandel" men her er det snakk om at menn får være med attraktive damer, mot at mennene gir dem eks. rolexklokker, dyre ferier, smykker, middag på Bagatelle, Champagne mm.

Dette er som du sier en form for prostitusjon der pengegriske og desperate kvinner utnytter den velstående mannen for det han er verdt og trekker mest mulig ut av han. Han får hennes samvær til gjengjeld!Her er det ikke snakk om at mannen får sex til gjengjeld, og om det skulle bli "full pakke"så koster det "flesk"

En fattig prostituert tar det hun får av mannfolk uansett, og blir ikke særlig rik av det for å si det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir noe annet PeeWee, selvom dette også er en såkalt "byttehandel" men her er det snakk om at menn får være med attraktive damer, mot at mennene gir dem eks. rolexklokker, dyre ferier, smykker, middag på Bagatelle, Champagne mm.

Dette er som du sier en form for prostitusjon der pengegriske og desperate kvinner utnytter den velstående mannen for det han er verdt og trekker mest mulig ut av han. Han får hennes samvær til gjengjeld!Her er det ikke snakk om at mannen får sex til gjengjeld, og om det skulle bli "full pakke"så koster det "flesk"

En fattig prostituert tar det hun får av mannfolk uansett, og blir ikke særlig rik av det for å si det slik!

Det var jo ikke snakk om prostituerte i de landene som sådan, men kvinner derfra som gifter seg med menn fra rike land. Det som skiller de kvinnene fra de norske golddiggerne er vel at kvinnene fra de fattige landene faktisk trenger mer materiell velstand enn det de har i sine hjemland, mens de norske kvinnene heller er rene luksusdyr. Det det utenlandske kvinnene får ut at sine norske menn er jo relativt i forhold til hva de hadde også ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]Når det gjelder "hentebruder" og krisesenter:

Det jeg siterte over her er fra denne siden, men les gjerne hele siden selvom den er fra 2005: prostituerte kom som hentebruder

Disse sitatene har da ingenting som helst med vanlige thai-norske blandingsekteskap å gjøre?

At halliker inngår proformaekteskap for å importere prostituerte er trafficing. Og det er ikke disse "parene" du støter på ute i dagliglivet. Så hvorfor skal hederlige anstendige kvinner, og deres barn ugleses, bare fordi de og deres menn har andre preferanser enn dine? (ikke dine A.P.Katt; )

Det kan være tøft nok å starte et liv langt hjemmefra. Til og med ei brud fra Ballangen kan da gråte en skvett i hjemlengsel i OBOS-leiligheta? Og blandingsektepar har vel ikke krangleforbud?

Men det ligger også en slags poetisk rettferdighet i at de fordommene enkelte sprer mot slike par kan bli en del av limet, som knytter dem enda tettere sammen som par. Og da er vel litt av hensikten med denne nedrige raseforakten borte?

For jammen ser jeg mange flotte norske menn med noen potetsekker av noen kjerringer, også. Og jammen en og annen feiende flott blond budeie, med roser i kinnene, der hun ser bort på husbonden sin med dissevom og måne, i mellom kranglene :lur:

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ligger også en slags poetisk rettferdighet i at de fordommene enkelte sprer mot slike par kan bli en del av limet, som knytter dem enda tettere sammen som par. Og da er vel litt av hensikten med denne nedrige raseforakten borte?

For jammen ser jeg mange flotte norske menn med noen potetsekker av noen kjerringer, også. Og jammen en og annen feiende flott blond budeie, med roser i kinnene, der hun ser bort på husbonden sin med dissevom og måne, i mellom kranglene :lur:

He he, ja det finnes par av alle sorter og lykkelige kan de jammen meg være også, utrolig nok.

Alle thailandske damer jobber ikke som prostituerte, de jobber i butikker, på hoteller osv. så det er fullt mulig å finne en "skikkelig jente" der også.

Ellers ser jeg faktisk par i nogenlunde samme aldersgruppe blandt "blandingsekteskapene" her jeg bor, to par hvor det skiller maks 5 år mellom hun og han. Og min bror på 40 er gift med ei på 35.

Så kanskje man bør begynne å se bort fra fordommene og åpne øynene og se at det finnes mange par hvor alt er i orden. Uten at vi av den grunn lukker øynene for det som ikke er i orden.

Det blir for dumt når diskusjonen går på "thaidamer er søtere enn norske damer", det er vel individuelt det og ingen er vel sammen med noen de ikke liker utseendet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rasisme= LAV iq.

Det er faktafeil. - Mange med et grunnleggende rasistisk syn opp gjennom historien, har vist at de var meget intelligente. Og mye som kalles rasisme, er egentlig retoriske knebler kastet mot innvandringsrestriktive mennesker av deres meningsmotstandere.

Rasisme forholder seg til IQ, som blondetruser forholder seg til kjøleskap.

Jeg synes heller ikke det er sammenlignbart å ønske å beholde sitt hjemland kulturelt homogent, og forvente at tilflyttere tilpasser seg og lar seg assimilere i samfunn og sosialt liv, kontra å bidra til å utføre etninsk rensende folkemord på hundretusener av mennesker.

Ekteskap hvor den ene part er kulturelt norsk, er jo assimilasjonstilhengernes våte drøm. Og således bare et problem for hatefulle, mislykkede kvinnfolk som hater menn. Fordi de ikke evner å tvinne dem rundt lillefingen ved å behandle dem som søppel. Og jenter fra Thailand legges for hat, fordi disse har noe de selv aldri kan få. - Et positivt menneskesyn.

Edit: En inkurie hadde sneket seg inn, og ga feil meningsinnhold.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...