Gå til innhold

Thai-damer er søter enn norske damer


Gjest Frank

Anbefalte innlegg

Det er latterlig, det er rasebevist, det er rett og slett sløvt, og det er et teng på at følelsene våre gjelder så mye hardere enn noen logisk tanke i de lite brukte hodene våre.

Godt mulig det er rasebevisst og sløvt. Men det henger kanskje også endel sammen med at mange norske menn faktisk aktivt går ut og sier at de foretrekker thailandske kvinner fordi thailandske kvinner er mer føyelige enn norske? Uavhengig om dette er sant eller ikke (altså om thailandske kvinner er mer føyelige), skaper jo norske menn selv fordommer mot sin egen gruppe når de går ut og sier at norske kvinner er for selvstendige og kravstore (hva nå enn det måtte bety, å kreve likestilling kanskje?) og det er derfor de reiser til Thailand med motiver om å finne en føyelig snill liten konemor som kan være substitutt-mamma for en voksen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Du skjønner lite her i verden? Det er faktisk opsiktsvekkende mange når hele 1 av 3 beboere på krisesentrene er kvinner med innvandrerbakgrunn som er gift med norske menn. Gitt det faktum at landet vårt består av et stort flertall norske kvinner som er gift med norske menn sammenlignet med utenlandske kvinner som er gift med norske menn.

Mulig jeg skjønner lite her i verden, men jeg har da ikke påstått at 1 av 3 IKKE er mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler 0 trussel fra thai damer. Mannfolka som går etter de har gjerne en egenskap jeg ikke ønsker i min mann, uten å forklare nærmere.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123

Nåja, jeg tror nå folk leter etter feil med disse mennene som har Thailandske koner uansett om de har det eller ikke. Uansett hva de sier eller ikke. Jeg tror nok mange har rett ofte, men ikke alltid. Jeg tror at uansett hva de sier eller gjør så er det feil. Jeg tror også t kvinner som føler seg truffet av slike beskyldninger gjerne angriper tilbake, uansett hvor saklig det er.

Jeg skal hvertfall stå for at det finnes menn som ikke har noen motivasjon til å være sammen med en Thailandsk kvinne annet enn være glad i akkurat henne, og ikke kunne noe for at man møtte akkurat henne.

Dessuten, når folk hele tiden skal lete etter en grunn til at disse mennene er sammen med de kvinnene, så få de jo svar! Uansett det ene eller det andre så spør folk seg dette alltid, og man får så og si ikke være i fred. Det i seg selv er nesten en menneskefiendlig behandling av andre, og det hade helt klart vært annerledes om dama var hvit.

Jeg er enig i at mye av det som fremmes i tekstene her er stor styggedom, men jeg synes det er trangsynt å mene at alle er like, og at alt foregår på samme måten. har vi et behov for drive heksejakt til stadighet?

Det har vært fra hekser og underjordiske, tatere, jøder, svarte, innvandrere, pakistanere, problembarn og sykisk lidende som ble lobotomert til menn som er sammen med andre enn hvite kvinner. hva slags sykt behov er dette egentlig?

Ja, jeg er sikkert en 60 år gammel handikappa feit jævel av en mannsjovenstisk gris som ikke får meg noe, og jeg har ikke livets rett, stemmerett eller noe annet.

HVA er det du prøver å påstå egentlig? At dette startet med at disse mennene henter seg og er mannsjåvenister? Jeg kan forstå folks motvilje mot det, men nå handler det om mye mer. Jeg tror holdningen startet mye før dette.

Det går ann å se litt på seg selv også, og sin egen medmenneskelighet! Men det er ikke viktig i jakten på å undertrykke andre.

Jeg har ingenting i mot norske kvinner, men jeg kan gjerne debatere samfunnet. Det har jeg merket at jeg heller ikke har lov til, noe jeg hadde før med e samme meningene. Jeg har ikke noe i mot hvite kvinner, men jeg får litt stygge følelsr når folk her inne nesten skriver at jeg skl underkaste meg deres aksept eller akseptere deres vrede om jeg forelsker meg i noen andre enn en av dem.

Så blir det JÆVLIG idiotisk å si at dere ikke kan se noe tiltrekkende i en mann med en Thailandsk kone. Det kan hende dere bare har møtt stygedommen blandt de menn, men når jeg allerede vet hvordan jeg selv har vært mottatt blandt kvinner tidligere så blir det et falskt følelsesladet meningsløst utsagn.

Dere pålegger folk innhld ut fra heksefantasiene deres, noe som er primitivt.

Jeg kunne aldri tenkt meg å være sammen med en kvinne selv, som har såtrangsynte, egensentriske og kald tankegang som dette. Men siden det er kvinnens makt å gi verdi til mannen og akseptere ham så kan jeg vel bare holde kjeft.

Jeg må dessuten si at av mine kamerater som hadde mest drag på damer, var de fleste av dem ikke noen gentlemen eller snille med sine damer. Og der har vi et paradoks der også.

Men det har ikke mye å si i en heksejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinnan

Moro å se at heksejakten er like ille i begge leire og at de innlegg som er mer balanserte og nyanserte blir helt oversett.

Det er vel her som på alle andre områder i livet at bildet er mer nyansert enn begge leire ønsker å innrømme. Hovedsaken er vel å finne seg en kjæreste/ektefelle man trives sammen med, uansett opprinnelsesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Supergjest123
Moro å se at heksejakten er like ille i begge leire og at de innlegg som er mer balanserte og nyanserte blir helt oversett.

Det er vel her som på alle andre områder i livet at bildet er mer nyansert enn begge leire ønsker å innrømme. Hovedsaken er vel å finne seg en kjæreste/ektefelle man trives sammen med, uansett opprinnelsesland.

Du har helt rett i det.

Må forresten komme med et spørsmål til forumdeltakerne her inne.

Dere sier at det ikke er noe alt med de Thailandske kvinnene, men det er noe galt og motbydelig med de mennene de er sammen med. Hvis disse kvinnene hadde fått vite at dere sa slike ting om mennene deres, hva tror du de hadde syntes om dere da?

Tror dere virkelig at ikke en eneste av de kvinnene har et hjerte og en sjel eller en grunn til å være glad i mannen sin? Hva prøver dere da å si om disse kvinnene?

Hadde jeg fortalt min kone hva som blir sagt her inne så tror jeg hun hadde lagt dette nettstedet og dets deltakere ned for forrakt i evig tid. Å ikke ha vurdert det, å bare slenge drit uten å tenke seg om, og tro man har rett til det, er arrogant og ansvarsløst. Jeg har enda ikke sett en kvinne her inne, og sjeldent ellers, annerkjenne det hun sier og gjør galt. Det gjør ikke saken noe særlig bedre.

Det er bedre å slenge drit i stedet, og det sier jo litt om modenheten.

Så suma sumarium; om en mann mener en kvinne eller en samling kvinner gjør noe galt, og de faktisk har gjort det, får han et standard svar om at han er en taper. Jeg snakker ikke om mine egne holdninger, men jeg reflektere over deres holdninger.

Jeg tror ingenting på at dere ikke ser på disse forholdene som en trussel! Ellers hadde dere ikke brydd dere. Jeg tror dere er usikre og redde for hva som er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne diskusjonen er oppe igjen,ser jeg en mulighet til å si noen ord.

At noen mannfolk velger seg thai-damer av kjærlighet har jeg ikke noe problem med, man tiltrekkes av forskjellige mennesker, bra det, men om man bevisst velger thai, fordi ingen norske jenter/damer er gode nok, og så går ut og sier det på et kvinneforum, vel, da ber man om å få negative tilbakemeldinger.

De fleste menn og kvinner har sine preferanser på hva de vil eller ikke vil ha av egenskaper i en partner (jeg vil f.eks ikke ha en kjæreste/mann som drikker for hver helg, gambler eller slår, og personlig hygiene/selvbevissthet er et must).

Så om en mann gjerne vil ha en kone som ikke er interessert i å jobbe, men heller være hjemme og passe hus/barn, javel, det er helt greit det, men si ikke at ingen norske damer duger av den grunn. Samme måte er det mannfolk der ute som ønsker seg en selvstendig kvinne ( ja, de finnes faktisk).

Men så har jeg da også funnet meg en mann som ikke er norsk da, gud bedre, hva sier ikke det om meg, hva egenskaper hos norske menn er det jeg ikke liker??? :ironi:

Men det er faktisk et svar på det spørsmålet, ihvertfall på de norske gutta jeg har hatt nærmere beskjentskap med, men det er min oppfatning, og ikke en som gjelder for alle norske jenter :plystre:

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supergjest123

Jeg skal si meg enig i det siste innlegget der, har jo sagt meg så uenig i så mye allerede :P

Nei, det er ikke rett å hakke på norske kvinner.

Jeg tror ikke min kone hadde syntes noe om det om jeg gjorde det, det er tross alt ikke et godt tegn. Jeg ser for meg at hun hadde kommet med et uttrykk i ansiktet som sier; "Er DU sånn?!" Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann - thai-gift i snart 9 år.
Sier du det? Trodde de fleste thai'ere snakket engelsk...?

Kjenner forøvrig en som kjøpte (kan ikke kalle det noe annet) seg en thai-kone. Hun er 20, han er 57...

Jepp - hun er fra en landsby inne i landet og kan omtrent ikke engelsk. Ca umulig å kommunisere med henne selv om jeg og hun legger den aller beste velvilje til...

Jeg syns det er trist... og forferdelig kvalmt. :(

Dette er noe av det mest ureflekterte, kunnskapsløse og forutinntatte jeg har hørt.

Det er så idiotisk at det ikke en gang er verdt å kommentere, det du og andre kommer med her.

Diskuter heller noe dere har forutsetninger for å mene noe fornuftig om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_emilie_*
Jeg må nesten legge til litt her, for jeg ser at innlegget mitt kan nesten misforstås dithen at jeg tror Thai damer ikke kan være gode venninner :) Jeg tenker selvfølgelig ikke det. Og burde tenkt over hvordan det kunne oppfattes. Så hvis noen Thai damer leser innlegget mitt, ta det med en klype salt, det var til ham, ikke min mening om dere. Har utenlandske venner jeg, og de er akkurat like gode venner som mine "helnorske" venner.

Atmi

Stakkars fyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om en mann gjerne vil ha en kone som ikke er interessert i å jobbe, men heller være hjemme og passe hus/barn, javel, det er helt greit det, men si ikke at ingen norske damer duger av den grunn. Samme måte er det mannfolk der ute som ønsker seg en selvstendig kvinne ( ja, de finnes faktisk).

Det er vel i seg selv en ganske stereotyp fremstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men...jeg har aldri møtt en thai dame som jeg har blitt misunnelig på pga mannen hun har kapret. Jeg har egentlig ikke noe imot dem heller. Jeg syns egentlig ikke at de er så søte. Mange av dem ser ut som underutviklede jentunger. Jeg tror også at det bare er tull at de er så medgjørlige. De vet hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med norske kvinner versus thailandske kvinner er at norske kvinner synes synd på dem.

Og til mann thai-gift i 9 år- hvordan forklarer du de hundrevis av thaijentene som hvert år oppsøker norske krisesentre? Dust!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes søte norske jenter og søte thailandske jenter akkurat som det finnes mindre pene norske og mindre pene thailandske. Det er feil å si at thailandske jenter er søtere enn norske. Noen er kanskje søte ja. Men absolutt ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror mange menn som velger seg en slik dame gjør det fordi de vet at de har en sjanse til å være den sterke parten.

De vil være ridderen i hvit rustning som tjener pengene og er den store, sterke i forholdet. Hun kan være den søte, lille damen som smiler pent og lager mat. Med det sier jeg ikke at thaidamer ikke er tøffe og har bein i nesa, og jeg tror nok mange norske menn som har hentet seg dame har fått bakoversveis. Jeg kan likevel se hvordan det kan virke forlokkende på norske menn med en lettvint løsning der man henter seg en dame som både praktisk og økonomisk er avhengig av ham (iallefall i starten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje de finner seg en frue derfra fordi de håper på et likeverdig forhold som er familiefokusert og harmonisk, og ikke ser seg tjent med å kjempe en evig maktkamp, og stadig bli fortalt hvor lettutskiftelig de er? Kanskje dette egentlig dreier seg om folk som er moden for familieliv med en varighet over tre-fire år?

At jenter med "flerkulturell bakgrunn" topper krisesenterstatistikken kan nok ha flere årsaker enn at noen norske menn har truffet kona si i Thailand. Og at der finnes en prosent menn (og kvinner) som utnytter andres svakheter er også en kjip kjennsgjerning. Men jeg er tilbøyelig til å tro at flesteparten av norsk-thai-ekteskapene fungerer, og er det rette for de det gjelder. Om denne gruppen har en marginalt høyere frafallsprosent enn gjennomsnittet forteller vel ikke annet enn at ikke alle mennesker (og særlig ikke de rigide) takler den store kulturforskjellen. Og at slike utnyttere som nevnes tidligere blir forlatt.

Dessuten er det for de fleste på kloden VI som er de unormale, som gifter oss fordi vi blir forelsket. Peker vår skillsmissestatistikk på at det er VI som har rett?

Synes det må være fælt for jenter med sydøstasiatisk etnisk bakgrunn, men som er født her eller adoptert hit, å vite hvordan andre jenter betrakter dem og typene deres. Ja, for dere ser forskjellen ute på gata, og i butikken, gjør dere ikke?

En ting er å være fordomsfull. Noe annet er det å være fordømmende.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cathrine_*

Når jeg ser en gubbe med ei thaidame tenker jeg at hun ble med han til Norge kun for å få det bedre økonomisk og ikke fordi hun elsker han.

Jeg tenker også at gubben ikke fikk noen dame her i Norge å måtte hente seg en villig og fattig prostituert fra Thailand.

Jeg syns mest synd på Thaidama, men tenker også at så fort hun får etablert seg her med norskkunnskaper, jobb, sosialt nettverk og har fått norsk statsborgerskap - så rømmer hun gubben for å etablere seg for seg selv.

Sikkert ikke alle som har det sånn, men det er det jeg og de fleste andre tenker!

HUSK DET!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...