AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #1 Skrevet 24. april 2011 Kan noen fortelle meg forskjellen på skinkebiff, svinekotelett, nakkekotelett og grill-rakett? Hva er i såfall den sunneste varianten?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #2 Skrevet 24. april 2011 svinekjøtt er usunt uansett variant. Kotelett er vel verste varianten.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #3 Skrevet 24. april 2011 Jeg var sikker på at svinekjøtt var sunt?`
Gjest Tjoms Skrevet 24. april 2011 #4 Skrevet 24. april 2011 Jeg var sikker på at svinekjøtt var sunt?` Det er magert, men ikke sunt. Klassifiseres som rødt kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #5 Skrevet 24. april 2011 ok. Hva er den magreste varianten her da? og hva er egentlig skinkebiff? Takker for svar så langt
Gjest Elfrida Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 (endret) Grill-rakett har jeg aldri hørt om, setter man fyr på den og får en fin eksplosjon? Ellers: http://ndla.no/sites/default/files/images/Oppdeling%20av%20svin.jpg Fett i svinekjøtt er ofte lett å skjære vekk, det er hvitt. Når man har skjær vekk fettet er det ganske magert. Når du ser på nakkekoteletter kan du se at det er litt mer fett i dem enn vanlige koteletter. Endret 24. april 2011 av Elfrida
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #7 Skrevet 24. april 2011 Skinkebiff - er fra bakparten av grisen, og utrolig magert kjøtt. Brukes oftw som biff, men blir fort tørt pga den lave fettprosenten. Svinekoteletter - ytre- og indrefileten på grisen, med ben og fettrand. Dden røkte varianten kalles gjerne sommerkotelett. Tar man vekk fettranden er dette også relativt magert kjøtt. Nakkekoteletter - er fra nakken til grisen og mye mer fettmarmorert enn kotelettene fra ryggen. Grill-rakett har jeg aldri hørt om? Denne siden på matprat.no er fin for læring om partering av kjøtt.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #8 Skrevet 24. april 2011 Grill-rakett var en lang lang svinekjøtt-stek som jeg fant i butikken da jeg skulle kjøpe grillmat til helgen Men jeg skjønner fortsatt ikke hva som er magrest? Skinkebiffen er fra flatbiff sto det men
AnonymBruker Skrevet 24. april 2011 #9 Skrevet 24. april 2011 Skinkebiff - er fra bakparten av grisen, og utrolig magert kjøtt. Brukes oftw som biff, men blir fort tørt pga den lave fettprosenten. Svinekoteletter - ytre- og indrefileten på grisen, med ben og fettrand. Dden røkte varianten kalles gjerne sommerkotelett. Tar man vekk fettranden er dette også relativt magert kjøtt. Nakkekoteletter - er fra nakken til grisen og mye mer fettmarmorert enn kotelettene fra ryggen. Grill-rakett har jeg aldri hørt om? Denne siden på matprat.no er fin for læring om partering av kjøtt. Ok Da fikk ble jeg litt klokere på skinkebiffen Middag neste
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå