Gå til innhold

svinekjøtt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle meg forskjellen på skinkebiff, svinekotelett, nakkekotelett og grill-rakett? :klo:

Hva er i såfall den sunneste varianten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

svinekjøtt er usunt uansett variant. Kotelett er vel verste varianten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sikker på at svinekjøtt var sunt?`:klo:

Skrevet

Jeg var sikker på at svinekjøtt var sunt?`:klo:

Det er magert, men ikke sunt. Klassifiseres som rødt kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

ok. Hva er den magreste varianten her da? og hva er egentlig skinkebiff? :klo: Takker for svar så langt :)

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Grill-rakett har jeg aldri hørt om, setter man fyr på den og får en fin eksplosjon?

Ellers: http://ndla.no/sites/default/files/images/Oppdeling%20av%20svin.jpg

Fett i svinekjøtt er ofte lett å skjære vekk, det er hvitt. Når man har skjær vekk fettet er det ganske magert. Når du ser på nakkekoteletter kan du se at det er litt mer fett i dem enn vanlige koteletter.

Endret av Elfrida
AnonymBruker
Skrevet

Skinkebiff - er fra bakparten av grisen, og utrolig magert kjøtt. Brukes oftw som biff, men blir fort tørt pga den lave fettprosenten.

Svinekoteletter - ytre- og indrefileten på grisen, med ben og fettrand. Dden røkte varianten kalles gjerne sommerkotelett. Tar man vekk fettranden er dette også relativt magert kjøtt.

Nakkekoteletter - er fra nakken til grisen og mye mer fettmarmorert enn kotelettene fra ryggen.

Grill-rakett har jeg aldri hørt om? :klo:

Denne siden på matprat.no er fin for læring om partering av kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet

Grill-rakett var en lang lang svinekjøtt-stek som jeg fant i butikken da jeg skulle kjøpe grillmat til helgen ;)

Men jeg skjønner fortsatt ikke hva som er magrest? Skinkebiffen er fra flatbiff sto det men :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Skinkebiff - er fra bakparten av grisen, og utrolig magert kjøtt. Brukes oftw som biff, men blir fort tørt pga den lave fettprosenten.

Svinekoteletter - ytre- og indrefileten på grisen, med ben og fettrand. Dden røkte varianten kalles gjerne sommerkotelett. Tar man vekk fettranden er dette også relativt magert kjøtt.

Nakkekoteletter - er fra nakken til grisen og mye mer fettmarmorert enn kotelettene fra ryggen.

Grill-rakett har jeg aldri hørt om? :klo:

Denne siden på matprat.no er fin for læring om partering av kjøtt.

Ok :helen: Da fikk ble jeg litt klokere på skinkebiffen :fnise: Middag neste :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...