Gå til innhold

Botox under fotblad ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om dette utføres i Norge ? Jeg sliter med å gå med hæler i mer en ti minutter, uavhengig av formen på fronten på skoen. Det er under fotbladet på presspunktet smerten kommer og er ikke relatert til press fra siden/over tær etc.

Mener å ha lest noe om at dette var vanlig i USA men hvordan fungerer dette ? Lammes smertesensorene ? Bivirkninger ?

Ønsker ikke svar av typen "lev med dine flate sko" osv da jeg virkelig ønsker å kunne pynte meg litt innimellom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:hakeslepp: Sånn at du skal gå på deg skade for livet uten å kjenne det engang?? Er du gal! Beina skal du ha til du er 90. Stell pent med dem!
Skrevet

Man skal lytte på kroppen sin. Og du har antagelig ikke smerter akkurat på dette punktet, bare for moroskyld.

Ville heller ha satset på akkupressur-behandling, eventuelt fotsoneterapi før jeg gikk til et så drastisk skritt som botox.

AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp: Sånn at du skal gå på deg skade for livet uten å kjenne det engang?? Er du gal! Beina skal du ha til du er 90. Stell pent med dem!

Nettopp dette er svar jeg ikke er ute etter. Forøvrig fascinerende at en villt fremmed kan konkludere med at jeg ikke steller pent med føttene mine.

Man skal lytte på kroppen sin. Og du har antagelig ikke smerter akkurat på dette punktet, bare for moroskyld.

Ville heller ha satset på akkupressur-behandling, eventuelt fotsoneterapi før jeg gikk til et så drastisk skritt som botox.

Problemet er at sålen på det meste av pensko med hæl i dag er for tynn. Har vært hos både fotlege og fotsoneterapeut og begge skrøt av friske fine føtter men mest sannsynlig en overfølsomhet under fotbladene.

Tviler sterkt på at jeg er den eneste som sliter med dette.

Skrevet

Problemet er at sålen på det meste av pensko med hæl i dag er for tynn.

Det finnes innersåler med gel. Hva om du prøver dette? Vil det funke?

Skrevet

Du får vel bare ringe rundt til de mest kjente klinikkene å høre. Jeg trodde forresten det var fillers som ble brukt i slike tilfeller?

Er enig i at det ikke er lurt å gjøre dette om det er noe strukturelt med foten som skaper problemene, men dersom du f.eks har litt lite fett under foten slik at beina kommer for mye i kontakt med skoen, kan det sikkert være en fin løsning:)

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes innersåler med gel. Hva om du prøver dette? Vil det funke?

Dette ville jeg også prøvd om jeg var i din situasjon.

Smerter er til for en årsak, så om du får vondt, er det ikke meningen du skal gjøre akkurat det som skaper smerten.

men det går jo fint an å prøve å legge inn enten gel-såler eller andre såler. det finnes mange typer såler som vil gi en større demper for foten din.

Nettop fordi dette ikke bare gjelder deg, undres det meg at du ikke engang tenker i de baner å prøve såler og slikt, som faktisk finnes nettopp fordi dette er ett problem for flere. Men tenker med en gang på å gjøre noe som helt garantert vil ødelegge føttene dine....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...