Gå til innhold

Kjøpe Cuttlebug maskin?


benni

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å gå til anskaffelse av en Cuttlebug maskin. Men er interissert i andre sine erfaringer. Så om du har noe å si om denne så hyl ut :) Evt noen sider på nettet hvor jeg kan få kjøpt tilbehør som alfabeter og forskjellig :) Har søkt litt rundt på nettet selv, men kanskje dere har noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker og å høre erfaringer andre har med denne.

Samtidig har jeg undersøkt en del selv, og synes kanskje dette blir litt dyrt.. Først må en kjøpe selve maskinen til ca 1000,-, så kommer alle "diesene", som en må kjøpe mer eller mindre enkeltvis, og det blir raskt penger av det!

Hvorfor ikke da kjøpe f,eks e-craft, hvor du slipper alle diesene, alle de forskjellige platene, osv... Maskinen koster ca 2000,-.

Selvsagt er det fordeler og ulemper med begge maskinene, men hva er disse?

Håper du ikke føler at jeg kupper tråden din TS! :)

Endret av Heart7086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen for andre synspunkter jeg og, så bra du kommer med innspill :)

Syns det er vanskelig å bestemme seg pga det blir som du sier, veldig dyrt.

Den der e-craft maskinen har jeg ikke hørt om en gang jeg.. Hvordan fungerer den?

Fordeler og ulemper vil det nok alltid være uansett. Og jeg kjenner meg selv, jeg hadde ruinert meg for penger om jeg kjøper en sånn maskin- for må bare må bare ha den diesen og den og den :P hehe.

Har du prøvd noen av maskinene du eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg har selv en Cuttlebug, har hatt den i mange år og er kjempefornøyd. Ville ikke vært foruten!! Den tar alle typer dies, og er veldig enkel i bruk. QuickKuts har kommet med noe lignende (Epic six die cutting tool), ser helt grei ut denne også, men har ingen personlige erfaringer med den. Jeg har aldri savnet å ha en digital kuttemaskin. Dies-samlinga vokser jevnt og trutt, alltid noe man mååå ha :fnise: Har handlet en del på ebay, blir noe billigere da, veldig bra nå for tiden med så lav dollar-kurs!

Sjekk ut bikuben.com, de har både Cuttlebug og Epic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På youtube vil du finne flere videoer, masse rart en kan lage med denne, uten å måtte kjøpe hver enkelt dies.

Det er akkurat dette jeg ser på som den største fordelen, ulempen er bl.a at den er en del dyrere. Men når en legger sammen alle de forskjellige diesene en må kjøpe ti lcuttlebug, vel.. Da blir den vel verken billigere eller dyrere.

Ulempen med cuttlebug er og det å måtte holde på med alle disse forskjellige platene, jeg synes ihvertfall det virker noe tungvint.

Har dessverre ikke fått prøvd noen av de, det er ingen her i nærheten som holder på med scrapbooking i samme grad som jeg gjør:(

Link; eCraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Jeg har selv en Cuttlebug, har hatt den i mange år og er kjempefornøyd. Ville ikke vært foruten!! Den tar alle typer dies, og er veldig enkel i bruk. QuickKuts har kommet med noe lignende (Epic six die cutting tool), ser helt grei ut denne også, men har ingen personlige erfaringer med den. Jeg har aldri savnet å ha en digital kuttemaskin. Dies-samlinga vokser jevnt og trutt, alltid noe man mååå ha :fnise: Har handlet en del på ebay, blir noe billigere da, veldig bra nå for tiden med så lav dollar-kurs!

Sjekk ut bikuben.com, de har både Cuttlebug og Epic.

Ja, hører mange som er fornøyde :) Og jeg prøvde den en gang på et kurs, og har tenkt på den siden :P Likte den også godt nettopp pga den var så enkel i bruk..

Er så mye forskjellig der ute syns jeg- stadig noe nytt.. Føler ikke behovet for noe digitalt jeg heller, men er åpen for alle ideer ;P Haha, alltid noe man måå ha ja, den tror jeg jeg kommer til å ta støtt og stadig og :P Kjekt å ha :fnise:

Ja, har hørt det er veldig billig for ting på ebay, har nå prøvdt meg og da- vertfall laget konto :P Men er ikke såå flink på sånn jeg da :P haha. :fnise:

Takk for tips, skal sjekke ut siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På youtube vil du finne flere videoer, masse rart en kan lage med denne, uten å måtte kjøpe hver enkelt dies.

Det er akkurat dette jeg ser på som den største fordelen, ulempen er bl.a at den er en del dyrere. Men når en legger sammen alle de forskjellige diesene en må kjøpe ti lcuttlebug, vel.. Da blir den vel verken billigere eller dyrere.

Ulempen med cuttlebug er og det å måtte holde på med alle disse forskjellige platene, jeg synes ihvertfall det virker noe tungvint.

Har dessverre ikke fått prøvd noen av de, det er ingen her i nærheten som holder på med scrapbooking i samme grad som jeg gjør:(

Link; eCraft

Høres ut som en spennende maskin, men tror kanskje den er litt for "spennende" for min del og da.. Ikke godt å si.

Har prøvd cuttlebug 1 gang da jeg var på et kurs, og tenkt på den siden :P Den var veldig lettvidt. Ikke så mye styr med de platene, kommer seg etter hvert som man vet hvordan de skal ligge :P:fnise: forvirrende i begynnelsen- syns jeg da. Kanskje du kan få teste den ut om du går på en butikk hvor de selger sånnne ting da. Det var der jeg fikk prøvd den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er det stort sett ingen andre som holder på , og i den eneste butikken i ca 11 mils omkrets har de den ikke stilt ut/viser den:( Vet ikke om de har den engang..

Jeg driver å ser på andre alternativer og, bl.a silhouette. Mye fordi jeg er ganske imot dette med at en må kjøpe alle de forskjellige diesene til cuttlebugen.

Er man flere venner kan man sikkert dele disse litt seg imellom, låne hos hverandre, osv, men det blir vanskelig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er det stort sett ingen andre som holder på , og i den eneste butikken i ca 11 mils omkrets har de den ikke stilt ut/viser den:( Vet ikke om de har den engang..

Jeg driver å ser på andre alternativer og, bl.a silhouette. Mye fordi jeg er ganske imot dette med at en må kjøpe alle de forskjellige diesene til cuttlebugen.

Er man flere venner kan man sikkert dele disse litt seg imellom, låne hos hverandre, osv, men det blir vanskelig her..

Årh, det høres kjedelig ut. Kanskje jeg skal slutte å klage over at jeg må 30 minutter med bil til nermeste scrappebutikk da :P Hehe.

Åpen for andre alternativer jeg og- men bør ikke være så komplisert da, det er liksom mitt kriterie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...