Gå til innhold

Sette inn mindre vindu


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Gjest Emo Fisk

Vi har ett stort panoramavindu i stuen. Dette er i ett enkelt glass, og er punktert. Ser dermed ikke særlig bra ut. Huset er ett gammelt trehus, og vi synd det hadde tatt seg mye bedre ut med mindre vinduer med sprosser. Nå har vi fått ett tilbud om å kjøpe to billige restvinduer med sprosser. Vi tenker da altså å gjøre dette store om til to, og heller lage ett midtstykke på ca 10 cm som skiller disse.

Vi trenger ikke å avgjøre noe før etter påske, men grubler på om dette går an?

Vinduet blir også litt lavere enn det er i dag. Er det enkelt nok å bygge vinduer mindre enn de egentlig er?

Er bare jeg som lurer. Vi får med oss en snekker til å gjøre selve jobben, men er usikker på om dette "går an?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt går ann, men husk at da må dere bytte kledningen både ute og inne for å få det til å passe med de nye. Om de nye vinduene er like høye som det gamle er det selvsagt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett stort panoramavindu i stuen. Dette er i ett enkelt glass, og er punktert. Ser dermed ikke særlig bra ut. Huset er ett gammelt trehus, og vi synd det hadde tatt seg mye bedre ut med mindre vinduer med sprosser. Nå har vi fått ett tilbud om å kjøpe to billige restvinduer med sprosser. Vi tenker da altså å gjøre dette store om til to, og heller lage ett midtstykke på ca 10 cm som skiller disse.

Vi trenger ikke å avgjøre noe før etter påske, men grubler på om dette går an?

Vinduet blir også litt lavere enn det er i dag. Er det enkelt nok å bygge vinduer mindre enn de egentlig er?

Er bare jeg som lurer. Vi får med oss en snekker til å gjøre selve jobben, men er usikker på om dette "går an?"

Husk å søke kommunen om fasadeendring

karita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Det hadde jeg ikke tenkt på. Er det virkelig nødvendig på ett hus som ikke fredet? Da skal jeg gjøre det, ihvertfall.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tenkt på. Er det virkelig nødvendig på ett hus som ikke fredet? Da skal jeg gjøre det, ihvertfall.

Takk for tipset :)

Ta kontakt med din kommune. Du må søke om fasadeendring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gjøre akkurat det samme med tid og stunder. har et stoort vindu som er punktert og jeg vil ha to små istedet. Mannen skal gjøre det selv, litt arbeid og pusling blir det jo, men det går ann! Og for en snekker er det hevrtfall ingen sak.

Det med søking tror jeg kanskje kan variere fra kommune til kiommune, men man må jo nesten søke for alt mulig nå til dags, så det er best å være på den sikkre siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emo Fisk

Jeg har sjekka med kommunen nå, og hos ligger dette under mindre vesentlig fasadeendring, så det trengs ikke søknad. De fleste kommunene legger ut hva de trenger søknad for, så det er litt greit å sjekke på sidene deres og :)

Har hatt snekker ute på befaring nå, og han regnet med at dette ville ta hele to timer :) Skal kjøpe sprosser til de andre vinduene og tror jeg. Da blir det fint her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...