Gå til innhold

Jenterom (20år)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å gi rommet en ny fresh forandring med frisk(e) farge® på veggene og legge til litt fine ting her og der.

Rommet er ikke så stort,- tipper den er på ca 12 km2. Klesskapet er den største møbelen. I tillegg har jeg kommode, seng, et lite kontorbord, stol plass til et rundt bord hvor jeg kan legge sengetøy i og eller alt annet på selve lokket. Det er alt jeg har av møbler :gjeiper:

Fargen på veggen er veldig lys krem/beige med blomstertapet. Vil lys ferskenfarge på veggene være bra? Vil gi rommet en helt ny vri,- jeg er glad i farger, men vil gjerne ha det så lyst og forstørrende som mulig. Legg gjerne til linker for mer inspirasjon.

Jeg er åpen for alle gode forslag ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naenia

Lyse vegger med fargerike møbler hadde jeg på rommet mitt. Bokhylla malte vi i en skikkelig knallfarge. Taket malte vi også hvitt, veldig effektivt!

Heng gjerne opp et speil også, hvis du ikke har det. Da virker rommet større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse vegger med fargerike møbler hadde jeg på rommet mitt. Bokhylla malte vi i en skikkelig knallfarge. Taket malte vi også hvitt, veldig effektivt!

Heng gjerne opp et speil også, hvis du ikke har det. Da virker rommet større :)

Jo, speil har jeg ;) den er smal, lang og oval og henger bak døra faktisk ! og da synes den ikke ,- men da bør jeg skaffe meg en som synes!

Hvilke lyse, freshe farger har dere å anbefale? Er fersken i lyseste nyanse noe nytt og verdt å prøve? Eller andre farger? Hva annet bør jeg gjøre for et rom jeg beskrev ovenfor som gir det helt ny forandring?

Jeg har forresten vinduskarmer og lister på brun trefarge,- men de vil jeg ha i annen farge, hvit ?

Takker for svar! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Hvite vinduskarmer er veldig godt, synes jeg i hvert fall. Husk at gardiner også har mye å si!

Hvite vegger og veldig lys fersken, tja, det kan fort bli litt blasst? Du burde dra til en malingsforhandler og "sette" sammen fargekart og se hva du tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker at rommet skal føles stort og luftig, er hvitt alltid løsningen, men hvis du også er glad i farger, kan det være en idè å male en vegg en annen farge. Jeg ville nok ikke valgt en lys ferskenfarge for den kan lett bli for blass og vanskelig å kombinere med andre farger.

Farger som passer best på soverom er: blå, rosa og lilla. Det er lurt å tenke nøye gjennom fargevalg på soverom siden du skal sove der, og det derfor skal føles avslappende og behagelig.

Ellers kan du ha en hvit base, med farger i tilbehøret (puter, gardiner, pyntegjenstander..).

http://www.apartment-ideas.com/psychology-of-colour.html --> her kan du lese mer om fargers psykologiske påvirkningskraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner at du vil ha farger, men jeg så ikke for meg fersken egentlig. Selv om et helt hvitt rom kan virke kjedelig, kan det bli utrolig fint også, så kan du ha gardiner, sengetøy puter bilderammen osv i knallfarger som du liker. Da kan man også lett bytte ut slike ting uten å måtte male rommet på nytt visst man blir lei.

En lys lillafarge vil jeg synes vært fint på et soverom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...