Gå til innhold

Mamma blir 60 år


Gjest Caitlin

Anbefalte innlegg

Gjest Caitlin

Min mor blir 60 år i år og hun har bedt inn til selskap i leid lokale med koldtbord, kaker og påfølgende fest. Lurer på, dere som har vært i 60 års lag, er det mest vanlig å skrive sanger eller det lissom "påkrevd" taler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Sånn som det har vært i de dagene jeg har vært i, så har det vært både taler og sanger. Tror man kan velge selv hva man vil gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler for selv. :) Da min mor ble 50 år valgte jeg å holde tale, syntes det passet best.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns taler er noe helt annet enn sanger. Sanger syns jeg er kjipe måte å slippe unna tale på, og kan aldri bli det samme i mine øyne. Sikkert litt fordi mange sånne sanger er totalt meningsløse med rare nødrim og tekst som ikke passer i melodien, osv. En personlig og god sang kan være fint det, men da som et supplement til tale, ikke istedenfor, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når moren min fylte 50år, så samlet jeg sammen en hilsen fra alle vennene hennes. Med bilder og historier fra de var små. Hun ble kjempeglad. Spesielt siden mange av vennene hennes ikke bor i Norge.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Serena

Hva med power point presentasjon som kjører bilder av henne gjennom årene med hennes da alder under bildet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er flink til å skrive songar, så er det like bra som tale, meiner eg. Songar med haltande, banal tekst og nødrim er derimot kjipt. Du må leggje litt jobb i det viss du skal lage song. Få hjelp av nokon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel til gode å høre en slik festsang som ikke er pinlig på noen måte.

Jeg stemmer for tale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du er flink til å skrive songar, så er det like bra som tale, meiner eg. Songar med haltande, banal tekst og nødrim er derimot kjipt. Du må leggje litt jobb i det viss du skal lage song. Få hjelp av nokon.

...også må du huske på å bytte ut navnet på alle stedene. Har opplevd nok ganger at de har glemt å sette inn rett navn inni sangen, litt rart å pluttselig synge om at "-så møtte Laila han Per-" hvis Lailas mann heter Lars... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...også må du huske på å bytte ut navnet på alle stedene. Har opplevd nok ganger at de har glemt å sette inn rett navn inni sangen, litt rart å pluttselig synge om at "-så møtte Laila han Per-" hvis Lailas mann heter Lars... :sjenert:

:hoho:

Greit med litt korrekturlesing sikkert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da svigermor fylte 60 hadde en av søstrene hennes laget en A-Å om livet hennes.

F.eks. A- hennes sønn heter noe som starter på A

B- Blomster, Hun er veldig glad i blomster, C- andre sønn med navn på C osv. og en liten historie eller forklaring for hvorfor den bokstaven ble det den ble. Det var veldig koselig og personlig. En nydelig "tale".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...