Gjest caramiacaramella Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Jeg bruker kontaktlinser(månedslinser), og pleier sjelden å ta dem ut, men igår tok jeg dem ut og sov uten. Da jeg tok dem på igjen idag morges, begynte jeg å klø noe fryktelig i det ene øyet. Det både klør og svir, og jeg vet ikke om det kan skyldes at pollenet er i gang igjen, eller om det rett og slett er noe galt med linsen. Jeg merket ikke noe kløe eller svie før jeg tok på linsen. Noen som har råd om hva jeg bør gjøre? Bør jeg vaske linsen kanskje? Eller kan dette være et tegn på at linsen er på feil vei? Setter pris på all hjelp!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg klødde så mye i øynene i morges at jeg ikke har sminket meg i dag. Bruker ikke linser. Mistenker pollen :sint:
Gjest Mahareth Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Du bør iallefall ta ut linsen igjen og vaske den godt. For å se om den ligger riktig vei må du ha den ut av øyet igjen. Når du har den på fingertuppen så ser du på den fra siden. Har den denne formen da så ligger den riktig vei. Hvis den ser mer ut som den er brettet litt ut i kanten så er den feil vei. Jeg opplever ofte kløing og sviing i øyet om den ligger feil vei, så det kan være alt som skal til.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Skal du virkelig sove med linsene? Er du helt sikker på at det er meningen? Jeg ville uansett både tatt av linsene og lagt dem i saltvannsvæske OG begynt på pollen medisin - det er nå den sesongen begynner ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå