AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #1 Skrevet 23. april 2011 Ja, da var jeg beredt på flått igjen. Jeg ble bitt så mange ganger i fjor at jeg kom ut av tellingen. Jeg spiser B-vitamin i massevis i år (siden mygg ikke biter like mye med b vitamin i blodet, og håper at det hjelper mot flåtten og. Jeg så i forigårs en flått som krøp over sengetrekket, og jeg skyldte den i do, men det er jo bare en av tusenvis utenfor. Og jeg har ikke blitt bitt enda.. Så lenge det varer...... Noen som vet hva jeg kan gjøre?????
Pingting Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 B-vitaminene kan du bare droppe, tror jeg. For det første er det bare en myte at det hjelper mot mygg. For det andre finner myggen og flåtten "ofrene" sinne på forskjellige måter. Myggen flyr rundt går etter lukt, teorien bak B-vitaminet er at det på en eller annen måte endrer lukta. Flåtten sitter rolig og venter på at noe skal gå forbi, noe den merker gjennom vibrasjoner, ev. kroppsvarme via direkte kontakt. Men jeg skjønner godt at du vil unngå det, flått er ekkelt. Er det mye flått i området der du bor, er det nok lurt å gå med langerma gensere og langbukser så mye du kan når du er ute i områder med høyt gress. Endel myggmidler (de med dietyltoluamid) virker også avvisende på flått. Unngå så langt som mulig å gå i høyt gress, og om du har denslags nær huset ditt kan det være greit å slå det. Og sjekk deg hver kveld, de liker å sette seg på litt varme steder (knehaser, armhuler, lysken). Kan ikke si det høres noe særlig kult ut å finne flått inne. Mon tro om den har blitt med i klærne dine? Kanskje det kan være lurt å skifte klær når du har vært ute, og riste de skikkelig godt utendørs?
UnderCover Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 (endret) Ja huff, flått er helt jævlig.. Her jeg bor er det massevis. Jeg husker ifjor at jeg skulle på skogstur rett bak huset, og der, på en liten gren, satt det 5-6 flått etterhverandre og bare "ventet" Jeg kom meg rimelig kjapt derfra ja... Jeg har katt, og katten drar med seg flåtten inn.Jeg bruker å sjekke pelsen etter hvert ute-besøk, men det er ikke alltid lett. Når jeg ligger i solsengen kan jeg også bli bitt, og jeg har plukket mang en flått fra meg selv på den sengen Så jeg og vil ha tips, så jeg hev meg på denne tråden for å få i innleggene mine Endret 23. april 2011 av BippeStankelbein
Pingting Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Når de stiller seg opp i kø på en grein så VET du at det er mange i området! 1
UnderCover Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Ja huff huff Kan også legge til at jeg også kom ut av tellingen ifjor. Og når jeg går rundt i området rundt huset, så ser jeg sikkert livredd ut siden jeg sjekker, stopper, sjekker, ser meg rundt, skvetter osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå