Gjest Akkurat Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Jeg har pådratt meg en skikkelig kjevespenning. Gjør vondt når jeg prater, smiler, spiser, osv. Har forsøkt å lese om dette, og ser at det er en klassisk "psykosomatisk" lidelse. Det tor jeg så gjerne, i løpet av den siste tiden har samboer forlatt meg, jeg har tatt abort, og det er stress på jobb midt oppe i alt dette. Har holdt maska en god stund nå, og nå begynner ting å låse seg, i ordets rette forstand. Har du opplevd dette? Hvordan ble du kvitt det, og hvor lang tid tok det?
Ego Skrevet 23. april 2011 #2 Skrevet 23. april 2011 Jeg fikk et ark av tannlegen med bilder av diverse øvelser for å tøye og strekke på kjevemuskulaturen. Begynte også på magnesium (i utgangspunktet pga urolige ben), men merket at det også hjalp noe på kjevespenningene. Er stort sett ok nå - men sitter gjerne og gaper og lager grimaser innimellom :gjeiper:
The Duchess Skrevet 23. april 2011 #3 Skrevet 23. april 2011 Huff... sliter med det samme selv jeg. Har så vondt noen dager at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Klarer ikke å slappe av. Nevnte det for legen min og hun kunne fortelle at kjeven går ut av ledd når jeg tygger og gaper. Var ikke så mye å gjøre med annet enn å prøve å slappe av. Sikkert lurt å ta øvelser ja.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Kan du vise øvelsene på noen måte? Hvor lenge? Hvor ofte?
Pinkee Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Jeg sliter med kjevespenninger hele tiden, det som har hjulpet meg er en bitt-skinne jeg fikk hos tannlege. Den buker jeg om natta. Om dagen er det å løse opp med skikkelig gaping(så høyt man klarer),riste på kjeven(bevege den fram og tilbake horisontalt) og å massere kjevene. Magnesium, og gjerne b-vitaminer er og en god hjelp. Du får noe som heter B-stress(tror jeg) i helsekost. Ibux hjelper hvis det er blitt betennelse i kjevemusklene. Å så kan du jo investere i en avslapping-cd, jeg kjører den om kvelden etter at jeg har lagt meg når jeg er som mest stressa. Får man roa skikkelig ned, så sover man bedre. Lykke til, vet dette kan være utrolig smertefullt og ubehagelig.
The Duchess Skrevet 25. april 2011 #6 Skrevet 25. april 2011 Jeg sliter med kjevespenninger hele tiden, det som har hjulpet meg er en bitt-skinne jeg fikk hos tannlege. Den buker jeg om natta. Om dagen er det å løse opp med skikkelig gaping(så høyt man klarer),riste på kjeven(bevege den fram og tilbake horisontalt) og å massere kjevene. Magnesium, og gjerne b-vitaminer er og en god hjelp. Du får noe som heter B-stress(tror jeg) i helsekost. Ibux hjelper hvis det er blitt betennelse i kjevemusklene. Å så kan du jo investere i en avslapping-cd, jeg kjører den om kvelden etter at jeg har lagt meg når jeg er som mest stressa. Får man roa skikkelig ned, så sover man bedre. Lykke til, vet dette kan være utrolig smertefullt og ubehagelig. Av ren impuls kjøpte jeg Magnesium og B-stress på onsdag. Var vel underbevisstheten som fikk meg til å kjøpe de
Gjest Bemine Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Vet også at botox kan hjelpe for kjevespenninger, har ei venninne som til tross for biteskinne om natta og div tannlege-råd ikke ble noe særlig bedre. Men hun har fått hjelp av en sykpleier som utfører botox-behandlinger, og hun har blitt mye bedre på veldig kort tid.
Gjest Mynona83 Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Jeg får det av stress. Det som hjelper for meg er ibux og å roe ned. Bevege kjeven så mye som mulig for å opprettholde bevegelsen i muskulaturen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå