Gå til innhold

Bruke p-ring i 3 uker og 1 dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører om de som bruker samme p-ring i 4 uker, for så å begynne på ny ring(altså hopper de over mensen). Dette for å spare penger - i tillegg til at det menes av noen at dette er trygt. Nå har jeg dessverre glemt å sette i ny p-ring, gått 1 dag over, men satt i ny nå. Er jeg sikker, eller bør jeg bruke tilleggsprevensjon i en uke fremover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikker, du kunne gått en uke uten ring før du satt inn ny.

Skrevet

Du er sikker ja.

Skrevet

Hvis du venter 4 uker også bytter ring er du IKKE sikker, du får også blødning.

Skrevet

Hvis du venter 4 uker også bytter ring er du IKKE sikker, du får også blødning.

Syns det virker litt ulogisk, da den skal være 3 uker i og 1 uke ut, dvs totalt 4 uker før ny ring.

Er det noen grunn til at det er annerledes å ha den en uke lenger enn å ta den ut? (For så å sette i ny med én gang igjen)

Gjest Heloise
Skrevet

Om jeg ikke husker feil fra da jeg leste bruksanvisningen skal man enten ta den ut etter 3 uker på samme tidspungt ELLER ha den inne i 4 uker og sette inn ny på dagen og kl. slettet du originalt skulle sette inn ny ring. Ikke ta den ut etter 3 uker og 1 dag og sette inn ny.

Er jeg på bærtur? Jeg glemte nemlig å ta ut min dagen jeg skulle. Så jeg skal sette inn ny på søndag, og går med den "gamle" i 4 uker istedet for 3. Det har jeg gjort før når jeg har glemt meg, og jeg har ikke blitt gravid på ringen. Det var i alle fall det bruksanvisningen fortalte meg den gangen :(

Skrevet (endret)

Det er riktig som du sier, Heloise, men du blir ikke plutselig usikker hvis du går med den gamle i fire uker i stedet for å ta den ut og gå en uke uten. Det blir som tre uker med og én uke uten.

På nuvarings hjemmeside står det forøvrig at hvis ringen har vært inne i over tre uker, men under fire uker, er det trygt å ta en uke uten før man setter inn ny ring.

Endret av chikako

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...