Gå til innhold

Hagemøbler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe hagemøbler for første gang og klarer ikke å bestemme meg helt for hva jeg vil ha.

Alternativene jeg har så langt:

1: Sittegruppe i kunstrotting.

2: Enkle stablestoler i plast pluss bord der vi kan spise ute.

3: Plaststoler der man kan legge ryggen bakover, med tykke puter.

Disse har jo forskjellige bruksområder, og jeg aner ikke hva som vil bli mest brukt siden jeg aldri har hatt hage/veranda før. Jeg er i utgangspunktet ikke noen aktiv soltilbeder, så jeg trenger ikke noen solseng. Men jeg ser for meg at det kan være greit å sitte godt og kose seg med ei god bok. Da funker vel stablestoler dårlig. Men så vil jeg også ha mulighet til å invitere venner over på sommerlige sammenkomster med god mat og drikke utendørs.

Jeg har verken plass eller råd til å kjøpe alle tre alternativene, så jeg må velge. Hvis det blir alternativ 1 så er 2 og 3 utelukket. Men hvis jeg velger bort nr 1 så går det kanskje an å kjøpe både 2 og 3. Jeg tenkte å bruke max 3000 kroner på dette.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på å kjøpe hagemøbler selv. Er faktisk ikke sikker på hva jeg skal kjøpe selv. Synes det er vanskelig å velge. selv tror jeg at jeg kommer til å velge en eller to stoler som kan reguleres. Sånn at jeg kan sitte og ligge i den. Også en sittegruppe til 2-4 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag en billig soffagruppe i plastrotting og skal flytte til hus med stor terrasse. Vi kommer nok til å kjøpe en spisegruppe med plastoler der vi kan legge ryggen tilbake i tillegg fordi disse har flere bruksområder. Man kan sole seg i stolene, og de er mer behagelige å sitte i når man spiser. Soffagruppa egner seg dårlig til spisegruppe, og mer til kos på sene kvelder med vinglass i hånda. Regulerbare plaststoler fungerer til alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt et bord som kan spises rundt, et par stoler som kan reguleres, men som også kan brukes rundt bordet (antall litt avhengig av hvor mange dere er i husstanden), og fylt på med noen "stablestoler" slik at dere kan ha flere rundt bordet ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harriet

Jeg kjøpte meg nye hagemøbler ifjor og er kjempefornøyd.

Kjøpte følgende:

1 rundt bord

4 stablestoler

4 slike lenestoler og de er alldeles deilige.

1 lite bord som lett flyttes rundt etter hvor jeg plasserer lenestolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Etter å ha lest det dere skriver her kjenner jeg at jeg går mer og mer bort fra tanken om sittegruppe i kunstrotting. Jeg har lenge hatt veldig lyst på en sånn sittegruppe fordi det ser så fint ut, men jeg er skeptisk til hvor komfortable og brukervennlige de er. Som en her nevner passer slike sittegrupper nok best til å sitte sammen med venner og skravle, og jeg tror egentlig ikke det er det jeg har mest bruk for.

Så jeg tror det blir et par sånne regulerbare stoler som man både kan sitte og halvveis ligge i, pluss noen billige stablestoler som ekstra sitteplasser. Og et bord selvsagt.

Glemte å si at møblene må stå ute hele året. Riktignok under presenning under verandaen, så de vil ikke bli trykket flate av snø, men likevel. Går det greit med plastmøbler? Og så bare ta inn putene?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja plastmøbler kan du godt oppbevare ute under plast, men jeg ville valgt noen i mørk farge for de hvite blir fort grå. Putene må du ha inne, ellers vil de bli ødelagte av jordslag og mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe hagemøbler for første gang og klarer ikke å bestemme meg helt for hva jeg vil ha.

Alternativene jeg har så langt:

1: Sittegruppe i kunstrotting.

2: Enkle stablestoler i plast pluss bord der vi kan spise ute.

3: Plaststoler der man kan legge ryggen bakover, med tykke puter.

Disse har jo forskjellige bruksområder, og jeg aner ikke hva som vil bli mest brukt siden jeg aldri har hatt hage/veranda før. Jeg er i utgangspunktet ikke noen aktiv soltilbeder, så jeg trenger ikke noen solseng. Men jeg ser for meg at det kan være greit å sitte godt og kose seg med ei god bok. Da funker vel stablestoler dårlig. Men så vil jeg også ha mulighet til å invitere venner over på sommerlige sammenkomster med god mat og drikke utendørs.

Jeg har verken plass eller råd til å kjøpe alle tre alternativene, så jeg må velge. Hvis det blir alternativ 1 så er 2 og 3 utelukket. Men hvis jeg velger bort nr 1 så går det kanskje an å kjøpe både 2 og 3. Jeg tenkte å bruke max 3000 kroner på dette.

Noen råd?

Ikke tenk på plastmøbler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Jeg har fire stablestoler og et bord og brukte de svært lite i fjor. Savna å ha en mer behagelig stol man kan slappe av og lese en bok i og slå ryggen litt tilbake på. Vurderer en baden-baden-stol til dette og et lite bord ved siden av. Men med begge deler blir det fullt på terassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ditt bruk og ditt budsjett ville jeg gått for plastmøbler, stoler med høy rygg som kan reguleres. Så kan du kompletere med noen enkle stablestoler ekstra visst du får flere gjester.

Ellers ønsket jeg meg veldig sånn sittegruppe i plastrotting. Men jeg ser at det ikke er fornuftig visst man liker å spise middagene sine ute osv. Da trenger man begge deler mener jeg. Så her står tremøbler på ønskelista!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...