Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Når det kommer til å pleie håret, er det noe i veien med å bruke en såkalt "butikkshampoo" fremfor frisørshampoo, så lenge man bruker gode hårkurer jevnlig? Isåfall, hvorfor?

Nå snakker jeg kun pleie for et hår som i utgangspunktet ikke er slitt, og som kun har jevnlig farging med semipermanent farge som "slitasje".

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kan ikke si så mye om virkestoffer og hvordan og hvorfor. Men jeg vet at for min del så er det uendelig stor forskjell. Butikkshampo fungerer absolutt, og jeg kan godt bruke det i perioder der jeg har dårlig råd. Men lykken er stor hver gang jeg kan investere i et bra hårprodukt. Forskjellen på håret er veldig merkbar. Det blir mykere, lettere å jobbe med og dessuten lukter det bedre :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, Raindrops!

Behandler du håret mye slik at det blir slitt?

Jeg merker faktisk ingen forskjell på håret når det kommer til shampoo og balsam, jeg... brukte Elvital til 30,- i maaaange år, så klipte jeg håret og byttet til Wella til nærmere 200,-. Men jeg merker absolutt ingen forskjell på håret.... Så da lurer jeg på om jeg skal spare pengene og gå tilbake til Elvital.... den lukter mye bedre :sjenert:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg har samme erfaring som deg ts, jeg får like bra, om ikke bedre resultater med billigmerker. Har prøvd mye, også dyre ting, men her føler jeg ofte det er merket du betaler for. Jeg har som sagt bedre erfaring med billigprodukter

• Liker 1
Skrevet

Jeg får lett fett hår og har derfor shampo som skal hjelpe på dette fra frisøren, og jeg syns det fungerer bra:)

Brukte denne Fruktis shampoen her en dag og håret så fett ut dagen etter :snurt:

Så for min del fungerer dyrere shampo bedre fremfor butikkshampo:)

Gjest Chanè
Skrevet

Jeg får ødelagt hodebunn av butikkshampo, så jeg bruker bare frisørshampo. Men jeg bruker billig balsam da, det funker fint:)

Skrevet

Merker ingen forskjell. Tror jeg kunne vaska det med grønnsåpe og at det var like fint.

Håret mitt er tykt og bra. Henger fast på skallen, og har ingen hodebunnsproblemer.

For de med trøblete hodebunn kan det sikkert ha mer å si

Skrevet (endret)

Jeg merker ingen forskjell på dyr og billig shampo. Pga det så bruker jeg butikkshampo :) Sparer en del penger enn å kjøpe dyr frisørshampo.

Endret av smalls
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som er, med meg hvertfall, jeg kan ikke kjøpe dyr frisørshampo, for da føles håret mitt skittent ut i laaang tid etter at flasken gikk tom. Uansett hvor mye jeg vasker håret med butikk-shampo :sukk:

Jeg har simpelten ikke råd til å kjøpe bare i frisørsalong.

Skrevet

Jeg får ødelagt hodebunn og tørt hår av begge deler, så jeg kjøper sjampo på helsekosten/helios nå :fnise:

Jeg bruker ingen produkter med silikon og sls lenger, håret mitt ble fullstendig ødelagt av det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har prøvd så mange frisør shampo og balsam, men håret mitt som er krøllete og tørt var umulig å gre ut selv med balsam. Jeg går alltid tilbake til sunslik den blå og hvite lukter himmelsk og håret mitt elsker den:) Jeg bruker kurer fra frisør merker.

• Liker 1
Skrevet

Har man et hår som i utgangspunktet ikke er slitt etter farging/bleking/andre ting, ser jeg ikke helt problemet med å bruke billigshampoo.

Merker du ikke forskjell på "frisør"shampooer og den til 30,- på Rema, så gå for den billige. Hva er vitsen å bruke flere hundre kroner på noe du ikke selv merker forskjell på engang?

Skrevet

Jeg får et fett lag i hodebunnen ved bruk av såkalt "butikksjampo", så jeg kjøper kun sjampo hos frisør/på nett.

Mener å huske at rimeligere sjampo inneholder mer silikoner som kan gjøre forskjell for enkelte. Men, så lenge du er fornøyd med den sjampoen du bruker, så spiller det vel ingen rolle hva andre mener du "burde" bruke??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nja, idag kjøpte jeg Elvital igjen, bare 20 kroner flasken. Og den lukter nyyyydelig, så når Wellaen er tom, skal denne i håret ja!

-TS

Takk for innspill allesammen!

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Når det kommer til å pleie håret, er det noe i veien med å bruke en såkalt "butikkshampoo" fremfor frisørshampoo, så lenge man bruker gode hårkurer jevnlig? Isåfall, hvorfor?

Nå snakker jeg kun pleie for et hår som i utgangspunktet ikke er slitt, og som kun har jevnlig farging med semipermanent farge som "slitasje".

Grunnen til jeg må ha spesial sjampoo er fordi jeg har utrolig tørr hodebunn. så jeg bruker JMO sjampoo zing and sage sjampoo for hudebunn og så bruker jeg Redken all soft fordi jeg får ett hår som er mye rettere, mykere og lettere å style:)

Har ett veldig tykt hår. men kjøper mine på feelunique. og hatt min sjampoo siden november og trenger ikke kjøpe ny enda. de varer lenge

Skrevet

Er enig med mange andre her. Merker heller ingen forskjell om jeg bruker butikk eller frisør shampo...Har brukt butikkshampo i alle de år, før jeg prøvde diverse frisørshampoer som jeg bestilte fra nett. Utgjorde ingenting.. :) Så jeg kommer til å gå tilbake til det når jeg er ferdig med Redken shampoene mine. Men bruker fortsatt gode frisør kurer, og vil fortsette med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...